Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„A comunica” înseamnă cu mult mai mult decât a stăpâni cuvintele

Ce urcă din rădăcini spre coroana copacilor?

„A comunica” înseamnă cu mult mai mult decât a stăpâni cuvintele

Motto: „Bazinul se umple cu apă, focul se aprinde cu foc, iar sufletul omului se modelează datorită sufletului altui om.” (R. Tagore)

Am realizat din proprie experiență, cu mulți ani în urmă, cât de important este ca, la un moment dat, să ai în viața ta pe cineva care să te învețe să comunici, știut fiind faptul că „a comunica” înseamnă cu mult mai mult decât a stăpâni cuvintele: putem vorbi fără să comunicăm și să ne „împărtășim” celorlalți fără a rosti niciun cuvânt... „a comunica” înseamnă „a fi împreună cu”, a împărtăși și a te împărți cu cel de lângă tine sau chiar cu tine însuți.
Educația este în aceeași măsură atât Știință cât și Artă! Ca știință, ea presupune rațiune, o bună pregătire profesională, iar ca artă, pretinde o puternică implicare afectivă. Secretul bucuriei educației este dat de darul de a convinge, de a se adresa nu numai minții, ci și inimii. Nu e ușor să lucrezi cu sufletul uman, acest „aluat” pe care-l modelăm zi de zi, clipă de clipă. De aceea, ca dascăli, trebuie să găsim modalități de-a crea punți de comunicare umană între noi și elevii noștri, să-i învățăm să se cunoască și cunoscându-se, să se poată exprima în diferite moduri.
Pornind de la aceste premise, am căutat să-mi axez întreaga muncă pe formarea unei culturi comunicaționale la elevii mei, pe acordarea libertății de a-și exprima gândurile, sentimentele, trăirile, să le formez puterea de a lăsa să se reverse preaplinul sufletului lor în tot ce fac...
Fiecare copil este o mică „minune”
Faptul că aproape întreaga activitate din cadrul orelor se desfășoară pe grupe, dă posibilitatea copiilor să emită păreri, să lanseze propuneri, să accepte ideile și gândurile colegilor, să-și ierarhizeze părerea personală comparativ cu a celorlalți, să-și respecte partenerii de dialog, să știe să asculte și să tragă concluzii, să se ajute unii pe alții în rezolvarea cerințelor.
În cea mai mare măsură, desfășurăm activități transdisciplinare, în care-am învățat să îmbinăm armonios, într-un tot, cunoștințele dobândite în cadrul disciplinelor de învățământ. Sunt activități ce plac enorm copiilor pentru că cer o implicare susținută din partea tuturor, apoi, sunt benefice deoarece, oricât de „recalcitrant” ar fi un copil sau, oricât ni s-ar părea de „nepriceput” la un anumit obiect de învățământ, fiecare are în el ceva bun, fiecare copil este o mică „minune” care așteaptă să fie scoasă la lumină, fiecare reușește să comunice în felul său, după aptitudinile pe care le are...
Metodele, precum brainstorming-ul, ciorchinele, cubul, dezbaterea, portofoliul, eseul de cinci minute, sunt alte modalități de dezvoltare a priceperilor și deprinderilor de comunicare în rândul micilor școlari, îi antrenează obligându-i în același timp să gândească, să se exprime, să-și dezvolte imaginația și creativitatea.
 „Primăvara - Duminică a pământului”
Un accent deosebit am pus pe folosirea proiectului ca metodă activ-participativă, cu rezultate deosebite în dezvoltarea comunicării. Nici n-am finalizat bine proiectul „Vis de iarnă”, că am lansat elevilor provocarea de-a realiza un altul, intitulat „Primăvara - Duminică a pământului”. De comun acord, am stabilit activitățile pe care le vom desfășura, dintre care aș vrea să menționez câteva: realizarea unor colaje de versuri, eseuri, desene pe care le vom lucra împreună, îmbinându-le în adevărate tablouri cu care să ne împodobim clasa, confecționarea felicitărilor de Ziua mamei, a unor aranjamente florale, ouă încondeiate, desene prin care să aducem un cald omagiu sărbătorii noastre și a naturii, cu ajutorul lor să arătăm că-n fiecare an învățăm să ne redescoperim și să ne redefinim, mulțumind Cerului pentru bucuria și frumusețea dăruite nouă aici, pe pământ... De 8 Martie, pregătim o șezătoare literar-muzicală în care, prin vers și cântec, cu sufletul-rugă vom omagia viața în plinătatea sa... Ca niște albinuțe harnice, copiii s-au antrenat cu trup și suflet în căutarea de texte, în versuri sau proză, care cântă fata cu cosițe aurii ce ne aduce iarăși speranța și multe vise de împlinit; în compunerea unor eseuri dedicate primăverii, îmbracă în lumină și culoare desene; se întrec în a confecționa lucrușoare plăcute și utile: mărțișoare, felicitări...
Fiecărui copil să i se dea posibilitatea să se exprime liber
Pe parcursul anilor, am realizat cât de important e să desfășori activitatea într-un climat afectiv adecvat, în care fiecărui copil să i se dea posibilitatea să se exprime liber, fară a fi încorsetat în niște șabloane stricte, când îi acordăm încredere, când îl facem să se simtă important, când reușește să dea frâu liber imaginației, bucuriei ce sălășluiește în sufletul său...
Împreună ne-am jucat cu fulgii de zăpadă, am prins în căușul palmelor picurii ploii, am privit truda zilnică a omidei, din dorința de-a fi pentru o clipă fluture, am cântat luându-ne la-ntrecere cu păsările, am surâs curcubeului..., învățând de fiecare dată să închidem bucuria în palme, învățând că lucrurile cu adevărat importante sunt lângă noi... Trebuie doar să știm să le privim...
Am înmănuncheat câteva gânduri despre activitatea mea la catedră cu credința că la această vârstă, copilul se trezește la viață cu ochii plini de lumina unei fericiri nebănuite și ar fi păcat să-i întunecăm copilăria, el însuși este o „minune” pe  care avem datoria s-o înflorim pentru ca el să renască pe zi ce trece... cu credința că de noi depinde, în cea mai mare măsură, ce va deveni ceea ce se aude... că în spicul de grâu se coace sângele eroilor, ca să putem întinde copiilor o mână să crească fără noduri ...
Ce urcă din rădăcini spre coroana copacilor?
Vă las să răspundeți singuri... Ceea ce vă pot spune, nu ca o încheiere sau o concluzie, ci așa ca un gând venit de foarte departe și de nu știu unde, e că un simțământ urcă în noi, mereu viu și îmbălsămat de iubire... Pare același, dar e mereu altul, așa cum și florile din ramurile copacilor nu sunt mereu aceleași prin anotimpuri și prin desimea pădurii... (Ana Cotro)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:27:19 Ora de vară a Europei de Est