Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„A comunica” înseamnă cu mult mai mult decât a stăpâni cuvintele

Ce urcă din rădăcini spre coroana copacilor?

„A comunica” înseamnă cu mult mai mult decât a stăpâni cuvintele

Motto: „Bazinul se umple cu apă, focul se aprinde cu foc, iar sufletul omului se modelează datorită sufletului altui om.” (R. Tagore)

Am realizat din proprie experiență, cu mulți ani în urmă, cât de important este ca, la un moment dat, să ai în viața ta pe cineva care să te învețe să comunici, știut fiind faptul că „a comunica” înseamnă cu mult mai mult decât a stăpâni cuvintele: putem vorbi fără să comunicăm și să ne „împărtășim” celorlalți fără a rosti niciun cuvânt... „a comunica” înseamnă „a fi împreună cu”, a împărtăși și a te împărți cu cel de lângă tine sau chiar cu tine însuți.
Educația este în aceeași măsură atât Știință cât și Artă! Ca știință, ea presupune rațiune, o bună pregătire profesională, iar ca artă, pretinde o puternică implicare afectivă. Secretul bucuriei educației este dat de darul de a convinge, de a se adresa nu numai minții, ci și inimii. Nu e ușor să lucrezi cu sufletul uman, acest „aluat” pe care-l modelăm zi de zi, clipă de clipă. De aceea, ca dascăli, trebuie să găsim modalități de-a crea punți de comunicare umană între noi și elevii noștri, să-i învățăm să se cunoască și cunoscându-se, să se poată exprima în diferite moduri.
Pornind de la aceste premise, am căutat să-mi axez întreaga muncă pe formarea unei culturi comunicaționale la elevii mei, pe acordarea libertății de a-și exprima gândurile, sentimentele, trăirile, să le formez puterea de a lăsa să se reverse preaplinul sufletului lor în tot ce fac...
Fiecare copil este o mică „minune”
Faptul că aproape întreaga activitate din cadrul orelor se desfășoară pe grupe, dă posibilitatea copiilor să emită păreri, să lanseze propuneri, să accepte ideile și gândurile colegilor, să-și ierarhizeze părerea personală comparativ cu a celorlalți, să-și respecte partenerii de dialog, să știe să asculte și să tragă concluzii, să se ajute unii pe alții în rezolvarea cerințelor.
În cea mai mare măsură, desfășurăm activități transdisciplinare, în care-am învățat să îmbinăm armonios, într-un tot, cunoștințele dobândite în cadrul disciplinelor de învățământ. Sunt activități ce plac enorm copiilor pentru că cer o implicare susținută din partea tuturor, apoi, sunt benefice deoarece, oricât de „recalcitrant” ar fi un copil sau, oricât ni s-ar părea de „nepriceput” la un anumit obiect de învățământ, fiecare are în el ceva bun, fiecare copil este o mică „minune” care așteaptă să fie scoasă la lumină, fiecare reușește să comunice în felul său, după aptitudinile pe care le are...
Metodele, precum brainstorming-ul, ciorchinele, cubul, dezbaterea, portofoliul, eseul de cinci minute, sunt alte modalități de dezvoltare a priceperilor și deprinderilor de comunicare în rândul micilor școlari, îi antrenează obligându-i în același timp să gândească, să se exprime, să-și dezvolte imaginația și creativitatea.
 „Primăvara - Duminică a pământului”
Un accent deosebit am pus pe folosirea proiectului ca metodă activ-participativă, cu rezultate deosebite în dezvoltarea comunicării. Nici n-am finalizat bine proiectul „Vis de iarnă”, că am lansat elevilor provocarea de-a realiza un altul, intitulat „Primăvara - Duminică a pământului”. De comun acord, am stabilit activitățile pe care le vom desfășura, dintre care aș vrea să menționez câteva: realizarea unor colaje de versuri, eseuri, desene pe care le vom lucra împreună, îmbinându-le în adevărate tablouri cu care să ne împodobim clasa, confecționarea felicitărilor de Ziua mamei, a unor aranjamente florale, ouă încondeiate, desene prin care să aducem un cald omagiu sărbătorii noastre și a naturii, cu ajutorul lor să arătăm că-n fiecare an învățăm să ne redescoperim și să ne redefinim, mulțumind Cerului pentru bucuria și frumusețea dăruite nouă aici, pe pământ... De 8 Martie, pregătim o șezătoare literar-muzicală în care, prin vers și cântec, cu sufletul-rugă vom omagia viața în plinătatea sa... Ca niște albinuțe harnice, copiii s-au antrenat cu trup și suflet în căutarea de texte, în versuri sau proză, care cântă fata cu cosițe aurii ce ne aduce iarăși speranța și multe vise de împlinit; în compunerea unor eseuri dedicate primăverii, îmbracă în lumină și culoare desene; se întrec în a confecționa lucrușoare plăcute și utile: mărțișoare, felicitări...
Fiecărui copil să i se dea posibilitatea să se exprime liber
Pe parcursul anilor, am realizat cât de important e să desfășori activitatea într-un climat afectiv adecvat, în care fiecărui copil să i se dea posibilitatea să se exprime liber, fară a fi încorsetat în niște șabloane stricte, când îi acordăm încredere, când îl facem să se simtă important, când reușește să dea frâu liber imaginației, bucuriei ce sălășluiește în sufletul său...
Împreună ne-am jucat cu fulgii de zăpadă, am prins în căușul palmelor picurii ploii, am privit truda zilnică a omidei, din dorința de-a fi pentru o clipă fluture, am cântat luându-ne la-ntrecere cu păsările, am surâs curcubeului..., învățând de fiecare dată să închidem bucuria în palme, învățând că lucrurile cu adevărat importante sunt lângă noi... Trebuie doar să știm să le privim...
Am înmănuncheat câteva gânduri despre activitatea mea la catedră cu credința că la această vârstă, copilul se trezește la viață cu ochii plini de lumina unei fericiri nebănuite și ar fi păcat să-i întunecăm copilăria, el însuși este o „minune” pe  care avem datoria s-o înflorim pentru ca el să renască pe zi ce trece... cu credința că de noi depinde, în cea mai mare măsură, ce va deveni ceea ce se aude... că în spicul de grâu se coace sângele eroilor, ca să putem întinde copiilor o mână să crească fără noduri ...
Ce urcă din rădăcini spre coroana copacilor?
Vă las să răspundeți singuri... Ceea ce vă pot spune, nu ca o încheiere sau o concluzie, ci așa ca un gând venit de foarte departe și de nu știu unde, e că un simțământ urcă în noi, mereu viu și îmbălsămat de iubire... Pare același, dar e mereu altul, așa cum și florile din ramurile copacilor nu sunt mereu aceleași prin anotimpuri și prin desimea pădurii... (Ana Cotro)

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 23:47:23 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...