Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Minunile domnului prefect!

Să auzi, să vezi, și să nu crezi?

Minunile domnului prefect!

A fost Ilie Bolojan un liberal convins (de parcă acum nu ar fi!) și o mână de fier în fruntea Prefecturii Bihor, dar actualul prefect e și mai și! Puțin s-a răstit la inspectorii sanitari, primari și directorii de școli, și urgent s-a rezolvat problema învățământului bihorean, cât ai clipi din degete și cât ai pocni din ochi sau invers, că nu mai știu exact, ca tare m-am emoționat când am parcurs rapoartele (comunicatele) Prefecturii: 1.Stadiul pregătirii unităților școlare pentru începerea anului școlar 2007 – 2008, în ceea ce privește asigurarea necesarului minim de apă (și) 2. Stadiul realizării investițiilor în unitățile școlare din județul Bihor la data de 31.08.2007, rapoarte prezentate, ieri , luni, 10 septembrie, de dl prefect, Mircea Ghitea, la conferința de presă.

Citiți și vă informați! Noi nu am intervenit în materialele primite nici cât e negru sub (o) unghie (îngrijită)!
1. "Stadiul pregătirii unitaților școlare pentru începerea anului școlar 2007 – 2008, în ceea ce privește asigurarea necesarului minim de apă.
Urmare a verificării efectuate de Inspecția Sanitară de Stat, in perioada 06.09 – 08.09.2007, la cele 25 de unități școlare care nu îndeplineau condițiile igienico – sanitare, vă prezentăm în următoarele rânduri, situația realizării masurilor stabilite pentru asigurarea necesarului minim de apă:
1. Primăria Aștileu
- Școala cu clasele I-IV Lăzuț – asigurare apă de baut prin dozatoare
- Școala cu clasele I-IV Poiana - asigurare apă de baut prin dozatoare
- Grădinița cu program normal Poiana - asigurare apă de baut prin dozatoare
- Scoala cu clasele I-IV Călățea - asigurare apă de baut prin dozatoare
- Grădinița cu program normal Călățea - asigurare apă de baut prin dozatoare
2. Primăria Copăcel
- Școala cu clasele I-IV Surduc – apa potabilă v-a fi introdusă păna la 14.09.2007
- Grădinița cu program normal Surduc – apa potabilă v-a fi introdusă păna la 14.09.2007
3. Primăria Oșorhei
- Școala cu clasele I-IV Fughiu – este asigurat necesarul minim de apa potabilă
- Grădinița cu program normal Fughiu - este asigurat necesarul minim de apa potabilă
4. Primăria Cefa
- Școala cu clasele I-IV Ateaș – închisă, comasare elevi la școala Cefa.
5. Primăria Vadu Crișului
- Școala cu clasele I-IV Deal - ,... – este asigurat necesarul minim de apă potabilă
6. Primăria Cetariu
- Școala cu clasele I-IV Șușturogiu – asigurată apa potabilă de la rețeaua localității
- Grădinița cu program normal Șușturogiu - asigurată apa potabilă de la rețeaua localității
7. Primăria Popești
- Grădinița cu program normal Bistra - asigurată apa potabilă de la rețea
8. Primăria Tileagd
- Școala cu clasele I-IV Poșoloaca – se montează rezervoare de apă potabilă azi
- Grădinița cu program normal Poșoloaca – se montează rezervoare de apă potabilă azi
9. Primăria Lugașu de Jos
- Școala cu clasele I-IV Lugașu de Sus - apa potabilă v-a fi introdusă păna la 14.09.2007
- Grădinița cu program normal Lugașu de Sus - apa potabilă v-a fi introdusă păna la 14.09.2007
- Școala cu clasele I-VIII Urvind - asigurată apa potabilă de la rețeaua localității
- Grădinița cu program normal Urvind - asigurată apa potabilă de la rețeaua localității
10. Primăria Criștioru de Jos
- Școala cu clasele I-IV Criștioru de Jos – se asigură apa potabilă
- Grădinița cu program normal Criștioru de Jos – se asigură apa potabilă
11. Primăria Borod
- Școala cu clasele I-IV Șerani – se asigură apa potabilă
12. Primăria Săcădat
- Școala cu clasele I-IV Săbolciu – se asigură apa potabilă
- Grădinița cu program normal Săbolciu – se asigură apa potabilă
2. Stadiul realizării investițiilor in unitățile școlare din județul Bihor la data de 31.08.2007
Având în vedere Hotărârile de Guvern, prin care s-au alocat bani, pentru realizarea investițiilor în unitățile scolare din județul Bihor, în continuare vă prezentam situatia, pe fiecare Hotărâre in parte:
1. HG 300/2007
- total alocat 19.133 mii lei,
- 97 unități școlare (94 școli și 3 grădinițe.)
- fonduri transferate, la solicitarea ISJ Bihor, de la MECT – 16.861 mii lei, reprezentând 88%
- sume plătite pentru lucrări - 12.289,363 mii lei, reprezentând 64,2%
- lucrări efectuate și nedeclarate – 3.451,452 mii lei
- total lucrări efectuate – 12.289,363 + 3.451,452 = 15.740,815 mii lei, reprezentând 82,2% din banii alocați.
2. HG 454/2007
- total alocat 1.621 mii lei,
- 13 unități școlare (12 școli și 1 grădiniță.)
- fonduri transferate, la solicitarea ISJ Bihor, de la MECT – 1.621 mii lei, reprezentând 100%
- sume plătite pentru lucrări – 1.424,5 mii lei, reprezentând 87,8%
- lucrări efectuate și nedeclarate – 586,79 mii lei
- total lucrări efectuate – 1424,5 + 586,79 = 2011,29 mii lei,
3. HG 617/2007
- total alocat 1.305 mii lei,
- fonduri transferate, la solicitarea ISJ Bihor, de la MECT – 0 lei
- lucrări efectuate și nedeclarate – 439 mii lei reprezentând 33,6%
4. HG 919/2007
- total alocat 10.638 mii lei
- cheltuit – 0 lei
Totalul fondurilor alocate prin HG 300,454,617 și 919/2007, este de 32.697 mii lei, din care:
- total platit – 13.713,863 mii lei reprezentând 41,9%
- total lucrări efectuate – 18.191,05 mii lei reprezentând 55,6%
Urmează derularea licitațiilor pentru lucrările finanțate prin HG 919/2007, la unitațile școlare care nu au beneficiat de finanțări anterioare.”
Dacă ați lecturat, până la capăt, v-ați și informat, nu-i așa?
Vedeți de ce nu ne-a lăsat dl prefect să participăm, miercuri, 5 septembrie, la întâlnirea Domniei sale cu primarii și directorii de școli coordonatoare din municipiul și sectorul Oradea, și reprezentanți ai Inspectoratului Școlar, Autorității de Sănătate Publică, și Inspecției Sanitare de Stat, spre a afla, din gura primarilor și directorilor, care este stadiul pregătirilor unităților de învățământ din sector în vederea începerii cursurilor noului an școlar 2007-2008.
Nu comentăm (
pe românește vorbind), să nu se spună că suntem răi sau rău intenționați!
Ovi DAN

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:44:08 Ora de vară a Europei de Est