Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Andrei și Emilia – regele și regina lecturii

Maratonul lecturii – ediția a III-a

Andrei și Emilia – regele și regina lecturii

Cea de-a III-a ediție a „Maratonului lecturii” a fost câștigată (luni, 17 ianuarie 2011) de Andrei Răzvan Ciobanu (de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea), care a fost încoronat regele lecturii, și Emilia Pop (de la Liceul de Artă), care a devenit regina lecturii.

De remarcat este faptul că Andrei este pentru a doua oară regele lecturii. Tot el a câștigat și în 2008, prima ediție a concursului.
Maratonul lecturii este un concurs de lectură, de citi cărți pentru copii, organizat de Secția pentru tineret și copii a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea (împreună cu filialele sale de pe bulevardul Dacia și din Ioșia). A fost lansat în 2008 pentru școlarii iubitori de lectură, cu vârsta cuprinsă între 8 și 14 ani. Cei care se înscriu la acest concurs, trebuie să împrumute și să citească și alte cărți decât cele pe care le indică doamna învățătoare sau profesorul de limba română, lecturi care nu figurează pe lista obligatorie primită de la școală, ci pe o listă specială propusă de organizatorii concursului (dna Mariana Barna – șeful secției, Marianca Buda, Simona Popa și Adelina Boga). Cei care au citit într-un an calendaristic cele mai multe cărți de pe lista indicată ajung rege și regină. La această ediție, regele Andrei a citit 53 de cărți, iar regina Emilia – 50. Ca să se convingă că au citit cartea și nu doar au frunzărit-o sau bifat-o, organizatorii își testează cititorii cu întrebări de control. Sloganul și crezul organizatorilor este „Citește și dă mai departe!”... pentru ca lectura să nu mai fie considerată un lux, ci o plăcută zăbavă!
Cea de-a treia ediție a mobilizat aproximativ o sută de concurenți, doar jumătate din câți au participat la ediția a doua. Concursul se desfășoară pe două secțiuni (română și maghiară).
Câștigătorii ediției
În clasament, regele și regina au fost urmați de un „pluton” de cititori: Daniel Bala (de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”) – premiul II, cu 46 de cărți citite; Daniel este regele celei de-a doua ediții; pe locul trei s-au situat patru cititori: Ruxandra Gâdei (de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11), Vanesa Diacon (de la școala „Nicolae Bălcescu”), Patricia Scorțe (de la școala „Dacia”) și Adriana Mudura (de la „Octavian Goga”), cu 45-42 de cărți citite; șapte mențiuni: Ruxandra și Teodora Bodog (de la „Oltea Doamna”), Andrada Tiutiu (de la liceul „Emanuel”) și Maria Cristina Barna (de la „Octavian Goga”) – mențiune I; Andrada Marian (de la „Octavian Goga”) și Alexandra Stîngă ( C.N. „Iosif Vulcan”) - mențiune II; Emanuela Pantiș (de la „Octavian Goga”) – mențiune III, cu 35 - 25 de cărți citite);
la secțiunea maghiară: Demjen Anamaria (de la „Octavian Goga”) – premiul I; Szekely Alexandra Daiana (de la fosta școală „Andrei Mureșanu”, actualmente Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”); Alexandra și-a împrumutat cărțile de la filiala „Dacia” a bibliotecii) și tot premiul II – Bernath Kitti – Henrietta (de la „Nicolae Bălcescu”); Kiss Bianca (de la „Emanuel”)  –  premiul III.
Ediția a IV-a are un nou regulament
De la Adelina Boga aveam să aflăm că cea de-a IV-a ediție va avea un nou regulament (cu trei etape).
În prima etapă, care începe în luna februarie (și ține până în august, inclusiv), concurenții vor fi testați tot cu ajutorul întrebărilor-„capcană” (de control); din septembrie (până în decembrie), se va face lecturarea unui fragment din cărțile selectate pentru concurs; o activitate interactivă de grup, în care se vor urmări: depistarea copiilor cu aptitudini pentru lectură, cursivitatea, expresivitatea, intonația și ritmul, precum și înțelegerea textului citit. În cadrul celei de-a treia etape, cititorii concurenți vor fi puși în situații problemă, trebuind să recunoască cartea și autorul, prin identificarea citatului prezentat. (Ovidiu DAN)
Explicație: Regina Emilia nu apare în „arsenalul” de poze pentru simplul motiv că nu a fost prezentă luni la festivitatea de... încoronare! (Ovi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Andrei și Emilia – regele și regina lecturii.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:59:33 Ora de vară a Europei de Est