Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Concursul național „Unitate și diversitate în Uniunea Europeană” (ed. a II-a)

Joi, a fost (re)lansat, la Universitatea Oradea

Concursul național „Unitate și diversitate în Uniunea Europeană” (ed. a II-a)

După o primă ediție de succes la care au participat 253 de elevi din cinci județe ale țării (Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare și Timiș), joi (20 ianuarie 2011), la Biblioteca Universității orădene a fost lansată cea de-a doua ediție.

Concursul este inițiat și organizat de Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea (director - prof. Dorel Șaitoș, coordonator de proiect - prof. Corina Negruțiu), în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, Universitatea Oradea, Biblioteca Universității, Facultatea de Istorie, Geografie și Relații Internaționale, Facultatea de Științe Politice și Științele Comunicării și Primăria Oradea.
„Proiectul educațional național (și, implicit, concursul național) urmărește conștientizarea elevilor cu privire la rolul Uniunii Europene în promovarea unor atitudini și valori comune pentru întrega Europă, depistarea și promovarea elevilor cu predispoziții, aptitudini și talente literare, artistico-plastice și în domeniul IT”, ne-a declarat coordonatorul de proiect, prof. Corina Negruțiu.
Ediția a II-a concursului se va desfășura în perioada ianuarie-iunie 2011 pe trei secțiuni: prezentări în power point cu tema „Þările membre ale Uniunii Europene – instituții și organizații; eseuri pe tema „Unitate și diversitate în U.E.”; postere pe tema „O Europă unită”.
La actuala ediție, s-au înscris 23 de școli din 16 județe.
Etapele concursului
Etapa locală (pe școală) - în perioada 22-26 martie 2011, când vor fi selectate materialele pregătite pentru concurs, pentru etapa națională - câte patru lucrări la fiecare secțiune.
Etapa națională
*Perioada de înscriere și expediere a lucrărilor este 8-12 aprilie (pe adresa organizatorilor: Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, str. Constantin Brâncoveanu, nr. 12/A, Oradea, județul Bihor; pentru alte detalii legate de concurs, sunați la tel. 0259/43.60.39.)
*Data desfășurării concursului este 3 mai 2011 la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea
*Publicarea rezultatelor, în 6-9 mai 2011
*Se vor acorda premii I, II, III și câte patru mențiuni și premii speciale la fiecare secțiune
*Festivitatea de premiere va avea loc în 9 mai pentru participanții din Oradea și județul Bihor, cu organizarea unei expoziții
*Expedierea diplomelor și premiilor pentru participanții din țară, în perioada: 9-14 mai.
*În condițiile finanțării concursului național de către M.E.C.T.S., nu se va percepe taxă de participare.
Prezentarea instituțiilor UE
Festivitatea de lansare a celei de-a doua ediții a concursului a avut loc în sala cataloagelor de la parterul Bibliotecii Universității, în prezența prorectorului Iacob Hanțiu, a decanului Facultății de Științe Politice și Științele Comunicării, prof. univ. dr. Lia Pop și a directorului Bibliotecii Universității, doamna Florica Ujoc...
După cuvântul de deschidere rostit de coordonatorul de proiect, prof. Corina Negruțiu, dl prorector Iacob Hanțiu a ținut să salute numeroasa asistență, lansând elevilor invitația de a deveni studenți ai Universității. În sală erau prezenți elevi de la trei colegii orădene: Colegiul Național „Emanuil Gojdu” (însoțiți de prof. Corina Matei), Colegiul Economic „Partenie Cosma” (prof. Lukacs Nadia) și Colegiul Tehnic „Traian Vuia” (prof. Corina Negruțiu, Marcela Urs, Gabriela Goina, Mihaela Cheregi, Simona Condurache, Vlad Bidiliță și Mădălin Mihele).
Doamna decan, prof. univ. dr. Lia Pop, a prezentat instituțiile Uniunii Europene, geografia UE a celor 27 de state membre, istoriei UE, conducerea și funcționarea Uniunii..., după care a dialogat cu elevii curioși, interesați să afle mai multe lucruri despre Uniunea Europeană.
Unitățile școlare partenere
Doamna prof. Corina Negruțiu ne-a prezentat lista cu cele 23 de școli partenere.
Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” Oradea, județul Bihor – reprezentat prin prof. Vesa Mihai, în calitate de director, coordonator de proiect Dubău Luminița, echipa de proiect: Lukacs Sandor, Cipleu Nicoleta, Sandor Lilla, Cighir Lucia, Ardelean Mirela, Derecichei Simona
Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea, județul Bihor – reprezentat prin prof. Mititean Viorel, în calitate de director, coordonator de proiect Niță Adrian, echipa de proiect: Niță Maria, Luncan Corina, Matei Corina
Liceul Teoretic „Mihai Veliciu”, Chișineu-Criș, județul Arad – reprezentat prin prof. Palcu Amelia Felicia, în calitate de director, coordonator proiect: Goldiș Cristina
Colegiul Național „Vasile Lucaciu” Baia Mare, jud. Maramureș - reprezentat prin prof. drd. Ianina Friedrih și prof. coord. Laura Cardos
Grup Școlar „Tudor Tănăsescu” Timișoara, județul Timiș - reprezentat prin prof. dir. Cojocaru Daniel și prof. Coordonator, ing. Letiția Morariu, Moga Gabriela
Grupul Școlar Tehnic Reșița, Jud. Caraș Severin - reprezentat prin dir. prof. Șerban Niculae și profesor coordonator, prof. Radoslavescu Simona
Liceul Teologic Penticostal  „Betel” Oradea, jud. Bihor - reprezentat prin dir. prof. Onesim Cozma și prof. Coordonator, Chișiu Gabriela
Grupul Școlar Industrial Transporturi C.F. Craiova, Dolj - reprezentat prin director prof. Stanoi Adriana și prof. Coordonator, prof. Ciobanu Maria, prof. Milotinescu Irina
Liceul de Științe ale Naturii „Grigore Antipa” din Botoșani - reprezentat prin director, prof. dr. Corneliu Daniel Furtuna și coordonator de proiect, prof. Teodora Estera Ursulica
Grup Școlar Industrial „Avram Iancu” Tg Mureș, jud. Mureș - reprezentat prin dir.adj. prof. Magyari Gabriella, prof. coordonator proiect și echipa de proiect: prof. Kosa Rozalia, Ionescu Iudit, Tarta Dorina și psih. Muica Otto
Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, jud. Sibiu - reprezentat prin dir. prof. Roșca Daniela, prof. Coordonator, Furdui Mircea și echipa de proiect: prof. Deaconescu Rodica, prof. Anton Mădălina, prof. Conceat Laura
Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu” Suceava - reprezentat prin  dir. prof. Marilena Pancu și prof. coordonator Balan Liliana Stela și echipa de proiect: Doina Grama și prof. Cătălin Ionel Luca.
Șc. „Avram Stanca”, structura Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” Petroșani,  jud. Hunedoara - reprezentat prin director prof. Gilbert Danciu și prof. coordonator Danci Floarea
Grup Școlar „Ovid Caledoniu” Tecuci, jud. Galați - reprezentat prin director prof. Pricopi Natalia și prof. coordonator Pleșu Arabela
Grup Școlar de Turism Arieșeni, jud. Alba- reprezentat prin director prof . Popa Anca Ioana și prof. coordonator Bîte Marin
Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Sibiu, jud. Sibiu  - reprezentat de dir. prof. Ana Avram și prof. coordonator dir. adj. Cismaș Dorina și echipa de proiect: Macrea Mioara, Deacu Maria, Constantin Nely, Tănasă Nicoleta, Negoiță Ioana
Colegiul Economic „ Partenie Cosma” Oradea - reprezentat prin director prof. Corba Ioan și prof. coordonator Lukacs Nadia și prof. Keteles Lavinia
Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” Oradea, jud. Bihor - reprezentat prin director prof. Micu Ioan Vasile și prof. coordonator Muscaș Viorel
Seminarul Teologic Liceal Ortodox Sf. Nicolae – Școala Waldorf, Rm. Vâlcea, Vâlcea - reprezentat prin director prof. Proteasa Nicolae și prof. coordonator Todosiu Daniel
Seminarul Teologic Liceal Ortodox Sf. Nicolae, Rm. Vâlcea, județul Vâlcea - reprezentat prin director prof.  Proteasa Nicolae și prof. coordonator Camelia Reicher
Școala cu clasele I-VIII Alunu, jud. Vâlcea  - reprezentată prin director prof. dr. Boiangiu Ioan și prof. coordonator Boeangiu Ion - Bogdan
Colegiul Richard Wurmbrand Iași, jud. Iași - reprezentat prin director prof. Cristian Ovidiu Lucaci și prof. coordonator Elisa Chițescu
Colegiul Tehnic „Elisa Zamfirescu” Satu Mare - reprezentat prin director prof. Pop Alexandrina Ligia și prof. coordonator Mois Daniela. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul național „Unitate și diversitate în Uniunea Europeană” (ed. a II-a).

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:54:57 Ora standard a Europei de Est