Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lotul bihorenilor a obținut rezultate deosebite!

La concursul național de fizică și chimie „Impuls perpetuum” de la Amara

Lotul bihorenilor a obținut rezultate deosebite!

La cea de-a XV-a ediție a Concursului național de fizică și chimie „Impuls perpetuum”, rezervat elevilor gimnaziști din mediul rural, Bihorul a fost reprezentat de Olah Matyas, din clasa a VI-a, de la Școala din Mișca, comuna Chișlaz (elevul dlui profesor Erdei Sandor), Roxana-Alina One și Bogdan Mihele, din clasa a VII-a, de la Școala din Haieu, comuna Sânmartin (elevii dnei profesoare de fizică și chimie Elena Știubea, cea care i-a însoțit la concursul de la Amara).

Roxana – locul II, Matyas - III, Bogdan – IV
Văzând punctajele frumoase obținute la etapa județeană de cei trei elevi (Roxana – punctaj maxim, 100 de puncte, Matyas – 97, iar Bogdan - 91), dna profesoară era convinsă că reprezentanții Bihorului vor obține rezultate deosebite, dumneaei având experiența a încă șase ediții naționale ale acestui concurs (în 1998, 99, 2000, 2001, 2002 și 2003). Așa a și fost, la clasa a VII-a, Roxana s-a clasat pe locul al doilea pe țară (cu 125 de puncte), după reprezentantul județului Argeș, la doar 0, 50 puncte de acesta; pe locul III, s-a clasat reprezentantul județului Neamț (cu 124,50 p.), iar pe locul IV, colegul de clasă al Roxanei, Bogdan Mihele (cu 120, 75 p.). La clasa a VI-a, elevul dlui profesor Erdei Sandor, Olah Matyas, a ocupat locul al III-lea pe țară. Cu aceste rezultate deosebite, Roxana, Matyas și Bogdan fac cinste școlilor, profesorilor și județului.
  „A fost o experiență extraordinară”
Pe campionii din Haieu, aveam să-i cunosc, ieri, miercuri, 12 septembrie, chiar în sala lor de clasă, alături de alți colegi de clasă (George, fratele geamăn al lui Bogdan, Cristian Bot și Marius Bele), și de distinsa profesoară Elena Știubea, diriginta lor.
Roxana, pe cât e de scundă, pe atât este de isteață și vorbăreață, o enciclopedie, deschisă și sclipitoare, sinceră și copilăroasă. Nu știe exact când și cum s-a-ndrăgostit de vulcanologie și Fizica Pământului, dar are gânduri mari. La absolvire, se pare că se va lua de mână cu Bogdan și vor veni la „Gojdu”, ea la fizică-chimie, el la informatică. Roxi nu e la primul concurs național. Între 1 și 3 iunie, a participat la etapa națională a concursului de chimie „Raluca Ripan”, desfășurată la Cluj –Napoca, unde a reprezentat Bihorul, alături de Florina Heredea –gojdista,. Sebastian Ghiricuță, de la Școala „Decebal”, Alina Toda și Ana-Maria Gui, din Aleșd . Pentru premianta I a clasei a VII-a de la Școala din Haieu, „concursul de la Amara a fost o experiență extraordinară, un prilej de a lega noi prietenii. Am făcut schimb de adrese (numere de telefon) cu colege din Botoșani, Ialomița și Sălaj, am învățat un dans oltenesc, la o activitate intitulată „Parada portului popular”, am făcut plajă la Lacul Amara, am avut discotecă, întâlniri cu autori de manuale și culegeri de probleme. Astfel, am avut prilejul să-i cunosc pe: Doina Turcitu (Editura Radical), Andrei Petrescu (Editura All), Mihail Sandu, Florea Uliu, precum și redactori ai revistei de fizică „Evrika” din Brăila.” Bogdan e o fire sobră, scump la vorbă, ermetic, pasionat de informatică. În timp ce discutam cu Roxana, el trăgea cu ochiul la colegii care jucau „Monopoly” (jocul tranzacțiilor imobiliare).
Dna profesoară a dorit să sublinieze buna organizare a concursului (pentru care se fac „vinovați” prof. Aurica și Ioan Cobelea). „Pe perioada celor cinci zile, am avut  parte de activități variate și interesante: acele întâlniri cu autori de manuale și culegeri, despre care vorbea Roxana, seri culturale, excursie la Muzeul de Agricultură, unde urma să aibă loc proba experimentală (de determinare a indicelui de refracție a unui lichid necunoscut), întreceri sportive, plajă, discotecă. În ceea ce privește concursul trebuie să spunem că problemele de calorimetrie au fost dificile, în comparație cu cele de optică și mecanică, iar la chimie au avut mult de lucru: determinarea concentrațiilor soluțiilor, recunoașterea tipului de reacție chimică, descrierea fenomenului chimic, dar și de făcut observații...”
Să mai spunem că în urma rezultatelor obținute, Roxana s-a ales cu 800.000 de lei vechi, o diplomă, un manual și culegere, Bogdan, cu 450.000, iar Matyas, cu 600.000, plus diplome, manuale și culegeri, ambii. Doamna profesoară s-a mulțumit cu felicitările juriului și organizatorilor, și cu bucuria succesului repurtat de elevii săi!
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lotul bihorenilor a obținut rezultate deosebite!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:00:42 Ora de vară a Europei de Est