Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Simpozionul național „Să ocrotim pădurea!”

Marți, 15 martie, la Tinca,

Simpozionul național „Să ocrotim pădurea!”

În cadrul proiectului educațional ,,Să ocrotim pădurea”, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca organizează, marți, 15 martie 2011, în colaborare cu 18 instituții partenere, simpozionul național „Să ocrotim pădurea!”

ORGANIZATOR: LICEUL TEORETIC ,,NICOLAE JIGA,, TINCA, JUDEÞUL BIHOR
Str. Republicii, nr.36 ATINCA - Bihor, cod poștal 417595 
Telefon/Fax : secretariat 0259-310219 
E-mail: liceul_n_jiga@yahoo.com 
INSTITUÞII PARTENERE
INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEÞEAN BIHOR
CASA CORPULUI DIDACTIC BIHOR
DIRECÞIA SILVICĂ BIHOR
AGENÞIA PENTRU PROTECÞIA MEDIULUI BIHOR
OCOLUL SILVIC TINCA, jud. BIHOR
SOCIETATEA S. C. AUTOMATIC-TELECOM” TINCA, jud. BIHOR
COLEGIUL NATIONAL "GHEORGHE SINCAI" BAIA MARE,  jud. MARAMUREȘ
COLEGIUL NATIONAL "LIVIU REBREANU"  BISTRITA, jud. BISTRIÞA-NĂSĂUD
COLEGIUL NATIONAL "SIMION BARNUTIU" SIMLEUL SILVANIEI, jud. SĂLAJ
COLEGIUL NATIONAL “ GEORGE COSBUC” CLUJ-NAPOCA, jud. CLUJ
COLEGIUL NATIONAL "GHEORGHE LAZAR" SIBIU, jud. SIBIU
COLEGIUL SILVIC GURGHIU, jud. MUREȘ
COLEGIUL TEHNIC "ELISA ZAMFIRESCU" SATU MARE, jud. SATU MARE
GRUPUL SCOLAR "IULIU MANIU" ARAD, jud. ARAD
GRUPUL SCOLAR SILVIC TIMISOARA, jud. TIMIȘ
LICEUL TEORETIC "MIRCEA ELIADE"  REȘIÞA, jud. CARAȘ-SEVERIN
LICEUL TEORETIC "PETRU MAIOR"  OCNA MURES, jud. ALBA
SCOALA GENERALA NR. 3 CODLEA, jud. BRAȘOV
COORDONATOR:  dir. prof. ing. MADEAR VIORICA – ANA
ECHIPA DE PROIECTARE:
dir. prof. ing. MADEAR VIORICA – ANA
dir.adj. prof. ANTON CARMEN MONICA
dir.adj. prof. FRESE DANIELA-responsabil de proiect
prof. CIOCA FLOARE
prof. ENE TEODORA ALINA
biolog TUDUCE ADELA
instit. ORBAN IULIU
ing. BALOGH LUCIAN
LOCUL DESFASURARII: Centrul de documentare al LICEULUI TEORETIC ,,NICOLAE JIGA” TINCA, jud. BIHOR
ORA DESFASURARII: 13.00
ARGUMENT:
Anul trecut am sărbătorit biodiversitatea. S-a vorbit despre specii pe cale de dispariție, s-au organizat campanii de conștientizare.
În 2011, sărbătorim anul internațional al pădurilor și se știe că: pădurile adăpostesc 80% din biodiversitatea terestră, acoperă 31% din suprafața totală de pământ, 1,6 miliarde de oameni depind de păduri pentru a putea trăi.
Un prim pas pe care îl putem face este să citim despre păduri, să ne dăm seama cât de importante sunt pentru noi, iar apoi, să vedem ce putem face pentru a le proteja.
E bine să știm că: fără păduri nu am avea biodiversitate nici în Europa, nici în întreaga lume; sunt anumite activități care amenință munții și ecosistemele; pădurile din Munții Carpați sunt bogate, dar foarte vulnerabile.
SCOP:
Stabilirea de relații de colaborare între instituțiile din țară, în cadrul proiectului de parteneriat educațional „Să ocrotim pădurea”, în vederea constientizării oamenilor asupra importanței ocrotirii pădurilor.
OBIECTIVE:
Atragerea în competiție a unui număr cât mai mare de elevi și cadre didactice, promovarea lucrărilor;
realizarea unui schimb de experiență între cadrele didactice din țară, implicate în acest demers educativ;    promovarea unor mesaje pentru comunitatea din întreaga țară, privind protejarea pădurilor; implicarea comunității locale în derularea acestui demers.
GRUP ÞINTĂ:
La simpozion vor participa:
învățători/institutori din învățământul preuniversitar, profesori de gimnaziu și liceu de toate specialitățile din învățământul preuniversitar, reprezentanți ai A.P.M. Bihor și ai celorlalte instituții partenere, elevi de liceu.
SECÞIUNI:
comunicări științifice ale cadrelor didactice
comunicări științifice ale elevilor
DESFĂȘURAREA
ETAPA DE PROIECTARE   (ianuarie 2011)
*obținerea avizelor necesare implementarii proiectului
*realizarea acordurilor de parteneriat
ETAPA DE MEDIATIZARE
1 februarie – 5 martie 2011
Promovarea proiectului la nivelul școlii și la nivel național pe site-ul www.didactic.ro
ETAPA  DE ÎNSCRIERE ȘI TRIMITERE A LUCRĂRILOR  PENTRU SIMPOZION (1 februarie – 10 martie 2011)
- înscrierea participanților – CADRE DIDACTICE  -  pe baza fișei de înscriere la adresa de e-mail iulius0105@yahoo.com și trimiterea lucrărilor științifice la aceeași adresă
- trimiterea sumei de 10 RON (această taxă va include publicarea lucrărilor pe un CD cu ISBN, trimiterea CD-ului la participanți), prin mandat poștal, la adresa – ORBAN IULIU, str. AVRAM IANCU, nr. 95, loc. TINCA, cod 417595, jud. Bihor
-  înscrierea participanților – ELEVI  -  pe baza fișei de înscriere la adresa de     e-mail fresedaniela@yahoo.com și trimiterea lucrărilor științifice la aceeași adresă (ELEVII PRIMESC DIPLOMĂ.).
ETAPA DE EVALUARE (10 martie – 14 martie 2011)
prelucrarea și postredactarea lucrărilor primite în format electronic
 ETAPA DE SUSÞINERE A LUCRĂRILOR SIMPOZIONULUI  (15 martie 2011)
  *susținerea lucrărilor primite
 *expedierea CD-ului cu ISBN, respectiv a diplomelor online;
CD-ul se trimite prin poștă; diplomele se vor trimite online.
REDACTAREA LUCRĂRILOR
*se va face în format A4, pe o singură parte, scris la un rând, cu margini egale de 20 mm, cu caractere românești, maximum 5 pagini;
*titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat;
*la două rânduri de titlu se va scrie autorul și instituția (Times New Roman 12), la stânga
*la două rânduri sub numele autorului se va începe scrierea textului (Times New Roman 12);
*paginile nu vor fi numerotate.
*bibliografia se va consemna la sfârșitul lucrării;
RELAÞII SUPLIMENTARE
Se pot obține la adresele de e-mail corespunzătoare fiecărei secțiuni iulius0105@yahoo.com pentru cadre didactice, respectiv, fresedaniela@yahoo.com, pentru elevi.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 13:59:57 Ora de vară a Europei de Est