Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Revista de psihologie aplicată pentru copii și părinți – „Ioio”

Marți, a fost lansată la sala de ședințe a I.S.J. Bihor

Revista de psihologie aplicată pentru copii și părinți – „Ioio”

Salutăm apariția pe piață a revistei „Ioio”, revistă de psihologie aplicată pentru copii și părinți.

Publicația este scoasă de o echipă de psihologi din cadrul catedrei de Psihologie a Universității din Oradea (psiholog Ioana Tocai – redactor-șef, psiholog Sebastian Șipoș-Gug și dr. psiholog Carmen Bora, coordonați de dr. psiholog Simona Trip; designer – Gomboș Francisc Zoltan; grafică și imagine – Nicola Tania și Tabita Vede; consultanți: Elena Bonchiș, Daniel David și Aurora Szentagotai Tătar (dr. psihologi), revistă elaborată de Centrul de studii și cercetare în consiliere și educație rațional-emotivă și comportamentală.
Lansarea revistei a avut loc marți (15 februarie 2011), la sala mare de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, în prezența unui public numeros, alcătuit din cadre didactice din Oradea, dar și din județ.
Ioio” își propune să acceseze universul psihologic al copiilor
În deschiderea manifestării, dna prof. dr. Virginia Tiurbe, directorul Casei Corpului Didactic Bihor, a salutat apariția revistei, pe care o consideră potrivită, bine gândită și bine realizată, ancorată în realitățile copilului, și abordând un domeniu al sensibilității – dezvoltarea emoțională. Despre revistă au vorbit apoi cei care au scris-o: Ioana Tocai și Sebastian Șipoș-Gug, precum și coordonatorul echipei, dna dr. psiholog Simona Trip.
„Ioio” își propune să acceseze universul psihologic al copiilor, prin joc și culoare, folosind ca pretexte preocupări și interese caracteristice vârstei: povești (terapeutice) și jocuri diverse....
Aventurile dragonului Bodo
Numărul de debut cuprinde: povești terapeutice (Legenda unui zâmbet și Jucăriile anului trecut); dezvoltare emoțională (labirintul emoțiilor – Găsește-ți zâmbetul); pagină informativă (primul Crăciun), să ne distrăm (Om de zăpadă fără pereche); ne jucăm și învățăm să ne comportăm (Crăiasa zăpezii – joc de masă); în familie (Prăjiturile zâmbărețe); învățăm acceptarea necondiționată (Aventurile dragonului Bodo: Bodo învață să accepte); să ne imaginăm (Tu ești eroul tău! – joc de imaginație); pentru părinți (Acceptați copilul necondiționat); să colorăm (Personajele conform opiniilor personale); instrucțiuni (pentru jocul de masă).
În numărul 2, va fi abordată dezvoltarea emoțiilor pozitive, povestea „Þara fără soare”...
Program de consiliere, sub forma unui opțional
Colectivul de psihologi își propune să deruleze și un program de consiliere, sub forma unui opțional, cu participarea copiilor, dar și a părinților, sub formă de module (de 2-4 ori pe lună).
Așadar, un program îndrăzneț și o revistă remarcabilă pe care le salutăm, dorindu-le succes și împliniri! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Revista de psihologie aplicată pentru copii și părinți – „Ioio”.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 06:01:54 Ora standard a Europei de Est