Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Conferința de lansare a proiectului PractiPASS - „Protecția copilului - de la teorie la practică”

Luni și marți

Conferința de lansare a proiectului PractiPASS - „Protecția copilului - de la teorie la practică”

Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea a organizat, luni și marți (21-22 februarie 2011), conferința de lansare a proiectului Programul de practică pentru studenți „Protecția copilului - de la teorie la practică” (PractiPASS), proiect cofinanțat din Fondul Social European „Investește în oameni!”, POSDRU 2007-2013.

Activitățile de luni s-au desfășurat în cocheta sală de conferințe a hotelului „Ramada”, fiind moderate de lect. univ. drd. Claudia Oșvat.
La deschiderea oficilă, organizatorii conferinței au fost onorați de prezența unor distinși invitați: prof. univ. dr. Elena Bonchiș – prorector al Universității din Oradea, Laurențiu Pășcuți – președinte al comisiei pentru protecție socială, protecția copilului, sănătate și familie din cadrul Consiliului Județean Bihor, conf. univ. dr. Doru Buzducea – director teritorial al Universității din București, conf. univ. dr. Alina Roman – director teritorial al Universității „Aurel Vlaicu” din Arad, Mirela Abrudan – reprezentant al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor și Adina Pătroc – reprezentant al Administrației Sociale Comunitare Oradea.
Referindu-se la obiectivul principal al proiectului – facilitarea tranziției de la școală la viața activă a studenților prin intermediul creșterii competitivității sistemului educațional și al eficientizării stagiilor de practică, astfel încât acestea să corespundă cerințelor pieței muncii - , doamna prorector, Elena Bonchiș, s-a adresat direct studenților și tutorilor prezenți în sală, beneficiari ai proiectului, să profite de pe urma acestui proiect pentru formarea de competențe, care să ducă la creșterea competitivității sistemului, cu implicații directe benefice asupra Măriei Sale Copilul...
Mulțumind conducerii Universității Oradea, dlui rector Cornel Antal, pentru sprijin, precum și partenerilor de proiect prezenți la conferință, managerul de proiect, prof. univ. dr. Floare Chipe, a ținut să ne asigure de o transparență reală a fiecărei etape în derularea proiectului, de modul în care vor fi cheltuite, cu multă chibzuință și eficiență, sumele alocate. Printr-o prezentare sugestivă în power point, managerul de proiect a insistat pe motivația științifică a implementării proiectului, arătând faptul că „obiectivul principal al proiectului urmărește să satisfacă cerințele exprimate de către angajatori, cu prilejul studiilor realizate de catedra de Sociologie și Asistență Socială; una dintre aceste cerințe este aceea a formării viitorilor specialiști pe domenii mai restrânse de activitate, specifice anumitor problematici, cum ar fi: protecția copilului, protecția copilului cu dizabilități, protecția persoanelor adulte cu dizabilități, asistența persoanelor vârstnice...
Parteneri inter-regionali, grupuri țintă...
Managerul de proiect a trecut apoi în revistă cei 13 parteneri (instituții care activează în domeniul social și unități de învățământ superior din Oradea București și Arad), precum și grupurile țintă ale proiectului: cei 600 de studenți ai specializărilor: asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie, la nivel de licență și masterat, din cele trei centre universitare, partenere în proiect, cei 60 de tutori și coordonatorii tutori – specialiști din instituțiile/ organizațiile care găzduiesc practica studenților selectați în cadrul proiectului (câte 20 în fiecare regiune).
Necesitatea implementării proiectului
Vorbind despre necesitatea implementării proiectului, dna prof. univ. dr. Floare Chipe s-a referit atât la opiniile exprimate de reprezentanții firmelor bihorene privind rolul activității de practică a studenților, cât și la opinii ale studenților privind legătura universității cu piața muncii. Concluzionând, managerul a evidențiat atât lipsurile sistemului de formare a specialiștilor, cât și soluții la problema privind lipsa abilităților practice ale studenților.
Activități derulate și viitoare
În cadrul prezentării în power point a   agendei cu activitățile desfășurate de la 1 octombrie 2010 și până în prezent și a celei privind activitățile viitoare, managerul a insistat asupra celor șase activități viitoare:
1.Elaborarea programelor de practică și realizarea instrumentelor de lucru
2.Organizarea și desfășurarea modulelor de formare a coordonatorilor tutori și a tutorilor
3.Constituirea și organizarea pe stagii de practică a grupului țintă
4.Organizarea, implementarea și monitorizarea stagiilor de practică
5.Vizite de studiu la o instituție din UE
6.Implementarea componentei de consiliere a programului de practică.
Marți – workshopurile – la universitate
A doua zi, conferința de lansare a proiectului a continuat la sediul Facultății de Științe Socio-Umane, cu patru  workshopuri tematice: Rolul practicii în formarea profesională (moderator – conf. univ. dr. Simona Stanciu); Dimensiuni ale tutoratului eficient (moderator – conf. univ. dr. Florica Ștefănescu); Probleme psihosociale în centrele de educație incluzivă (moderator – lect. univ. drd. Claudia Oșvat); Capacitatea de absorbție a forței de muncă în ONG-uri (moderator – lector univ. dr. Simona Bodogai). Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de lansare a proiectului PractiPASS - „Protecția copilului - de la teorie la practică”. 

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:58 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).