Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozionul național „Să ocrotim pădurea!” (ediția I)

Marți, la Tinca

Simpozionul național „Să ocrotim pădurea!” (ediția I)

Cadrele didactice și elevii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, organizatorii Simpozionului național „Să ocrotim pădurea!” au câștigat, marți (15 martie 2011), pariul cu ei înșiși, în desfășurarea primei ediții.

În calitate de membru al echipei de proiect și moderator al manifestării, prof. Oana Lola Aura a invitat membrii prezidiului să ia cuvântul în plenul reuniunii: prof. ing. Viorica Ana Madear - directorul liceului, ing. Teodor Coste – primarul comunei Tinca, prof. Tiberiu Sîncelean – inspector școlar de specialitate, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ing. Madear Moisa Tudorel – șeful Ocolului Silvic Tinca, ing. Liviu Judea – reprezentant al Direcției Silvice Bihor, ing. Dacian Vasile Iova - director coordonator la Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare Bihor, prof. Adriana Luca – reprezentantul Casei Corpului Didactic Bihor, prof. Mariana Eftimie - directorul  Colegiului Silvic „Casa Verde” din Timișoara, dl Marian Daragiu – reprezentantul fundației Ruhama. La activitatea pe secțiuni, gazdele au fost onorate și de dl ing. Laza Matiuța Liviu, directorul Direcției Silvice Bihor.    
„Conform unei tradiții începute acum șase ani în școala noastră, am deosebita onoare să deschid azi, în acest cadru festiv „Luna plantării arborilor 2011”, a spus directorul liceului, prof. ing. Viorica Ana Madear, în deschiderea reuniunii.
Sunt foarte mulțumită că avem alături de noi invitați deosebiți, cărora le mulțumesc pentru onoarea acordată de a participa la simpozionul „Să ocrotim pădurea”, simpozion în cadrul proiectului național cu același nume, înscris în Calendarul activităților educative pentru anul școlar 2010 - 2011. În contextul anului internațional al pădurilor - 2011, considerăm că diseminarea activităților din cadrul proiectului și a lucrărilor trimise de profesorii din școala noastră și din țară este binevenită.
Educația primită de copil în școală este un factor important care contribuie la dezvoltarea personalității sale. Oricât de bine ar fi predate disciplinele care au legătură directă cu natura, cum ar fi Biologia, Educația ecologică sau Geografia, de foarte multe ori nu se poate acoperi la clasă nevoia de investigare și creativitate a elevilor. Aceștia sunt dornici să se implice în activități în care să se manifeste liber, să-și cultive talentul, să-și satisfacă dorințele și curiozitățile...”
Directorul liceului a făcut cunoscut scopul proiectului și activitățile desfășurate, mulțumind inițiatorului și sponsorului, dl ing. Moisa Madear, echipei de proiect, coordonate de prof. Daniela Frese: profesorii Anton Monica, Orban Iuliu, Cioca Floare, Ene Alina, Oana Lola Aura și Balogh Lucian. A subliniat buna conlucrare și sprijinul primit din partea partenerilor de proiect: I.S.J. Bihor, C.C.D. Bihor, Direcția Silvică Bihor și Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, Primăria Tinca și a partenerilor din țară, școli din 12 județe ale țării.
Rolul pădurii în dezvoltarea poporului român
Toți vorbitorii au apreciat actualitatea și importanța proiectului și simpozionului național în contextul actual și al anului internațional al pădurilor, bunele practici pe care le promovează, iar dl primar Teodor Coste a ținut să felicite inițiatorul și organizatorii proiectului și simpozionului, înmânând doamnei director o plachetă și două cărți („Nopțile generalului Albastru” – fugarul de pe ulița pădurii), primite de la cunoscutul reporter tv Liviu Tudor Samuilă - autorul cărților.
În intervenția sa, șeful Ocolului Silvic Tinca, dl ing. Moisa Madear (inițiatorul și sponsorul proiectului) a vorbit despre rolul pădurii în dezvoltarea poporului român, arătând că „Viața poporului român a fost în mare măsură influențată de pădure de-a lungul veacurilor, aceasta constituind un adăpost sigur în epocă întunecată a năvălirilor barbare...”
După această „incursiune” istorică, șeful Ocolului Silvic Tinca s-a referit (în cadrul activității pe secțiuni) la campania de împăduriri și alte activități ce vor avea loc în „Luna plantării arborilor 2011” (15 martie -15 aprilie).
Directorii adjuncți ai liceului (Carmen Monica Anton și Daniela Lăcrimioara Frese) au prezentat câteva slide-uri cu activitățile planificate, organizate și desfășurate în cadrul proiectului, precum și programul simpozionului. Vocea elevilor s-a făcut auzită în plenul reuniunii prin participarea a trei reprezentanți ai clasei a X-a A (Iova Răzvan, Madear Mădălina și Guț Rebeca - îndrumați de dna prof. Cioca Floare), care au recitat câteva versuri adecvate. Momentul liric a continuat cu versurile proprii recitate de dna prof. Gențiana Groza.
„Aurul verde crește... și cu roua inimii omenești!”
După cum aveam să aflăm din cuvântul dnei prof. Melinda Mioara Tănase – directorul Școlii din Leș, în prezentarea lucrării „Pădurea și omul”, citându-l pe Marin Drăcea. În lucrarea sa, susținută în cadrul reuniunii pe secțiuni, dna prof. Melinda Tănase a privit pădurea în relație cu omul și istoria, pusă în slujba sănătății, dar și ca sursă de inspirație pentru scriitori. În emoționanta-i pledoarie, Melinda a inserat și câteva sclipiri, reflecții ale tinerei generații, ale Georgianei (lăzărista), care s-a confesat încântată de splendoarea naturii (de culorile diafane ale primăverii), dar și profund deranjată de comportamentul iresponsabil al unor indivizi care poluează și distrug ceea ce natura ne-a dăruit cu atâta drag. Chiar dacă tema a fost aceeași pentru toți vorbitorii, fiecare a abordat-o dintr-un alt unghi și o altă perspectivă: „Plante protejate în pădurile din Bihor”, „Pădurea în lirica eminesciană”, „In memoriam Gheorghe Pituț”, „Păsări din ecosistemele forestiere ale zonei Tinca”... În cadrul secțiunii profesorilor, din cele 203 lucrări trimise, au fost prezentate 12, plus intervenția directorului Direcției Silvice Bihor, ing. Laza Matiuța Liviu. Ne-am bucurat să constatăm prezența la lucrările simpozionului a unor directori de școli din zonă, cadre universitare orădene,  profesori din Ștei, Leș, Inand și Olcea...
Aruncând o privire pe lista celor 203 lucrări trimise, aveam să remarcăm cât de aproape este Tinca (și pădurea) de Moinești, Craiova, Ploiești, Satu Mare, Giurgiu, Constanța, Petroșani, Vaslui, Fălticeni, Drăgășani, Deva, Hunedoara, Suceava, Botoșani, Cluj-Napoca, Baia Mare, Alba Iulia, Buzău, Lugoj, Dr. Turnu Severin, Arad, Timișoara, București, Iași, Turnu Măgurele, Geoargiu, Galați, Șimleul Silvaniei, Neamț, Bacău și Brașov...
La secțiunea elevilor, au fost prezentate, prin participare directă, 26 de lucrări: „Ce ne-ar spune pădurea dacă ar avea grai” – Anamaria Abrudan, „Oamenii și animalele pădurii” – Bogdan Silviu Avram... „Pădurea, plămânul verde al pământului” – Szabo Gabriella Alexandra, „Bogățiile și frumusețile pădurii” – Alina Ursădan, ca să le nominalizăm pe primele și ultimele două lucrări de pe listă. La finalul manifestării, doamna director Viorica Ana Madear a înmânat diplome participanților, mulțumindu-le pentru contribuția la reușita celei dintâi ediții a simpozionului național „Să ocrotim pădurea!”.
Vom încheia aceste rânduri citând din lucrarea dnei prof. Silvia Petrescu (de la Școala din Sânmartin): „Ne-am născut să descoperim lucrurile bune din viață... Nu trebuie să ne gândim la cucerirea altor planete!/ Trebuie să ne gândim să o facem curată pe a noastră./ Să câștigăm bătălia cu propria noastră minte,/ Să scăpăm de impuritățile care o invadează...”
Am reprodus un fragment din citatul cu care și-a încheiat intervenția sa în plen doamna director Viorica Ana Madear. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (126 de poze), accesați Galeria foto: Simpozionul național „Să ocrotim pădurea!” (ediția I).

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 12:12:37 Ora de vară a Europei de Est