Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Marți, a apărut nr. 31 al revistei „OviDan”

Semnal

Marți, a apărut nr. 31 al revistei „OviDan”

Marți (29 martie 2011), am început să distribuim nr. 31 al revistei „OviDan”.
Ediția conține știri de la Primăria Oradea și Banca Transilvania ..., fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.

Numărul se deschide cu dublul eveniment de vineri, 25 martie 2011, de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”: lansarea celui de-al IV-lea număr al revistei „Dascălul bihorean” și simpozionul dascălilor bihoreni cu tema „Impactul relației psihopedagogice și sociale în clasa de elevi”. Așa după cum am subliniat în fotoreportajul nostru, salutăm bunele practici și inițiativa Inspectoratului Școlar (a inspectorilor școlari de specialitate, dna Violeta Taichiș și Gheorghe Nan) de a aduce în atenția dascălilor de azi dascăli de ieri, modele, personalități marcante, care fac cinste colectivului și profesiei, chiar dacă unii dintre ei nu mai activează în domeniu, dar care au rămas fideli învățământului, așa cum este cazul Domnului Cornel Gârba, deopotrivă dascăl și jurist între juriști, un exemplu de competență, probitate profesională, dăruire și fidelitate față de profesia de dascăl... De la Primăria Oradea, am primit (și am publicat) două știri, legate de cei 17 profesori străini, care, aflați în vizită de lucru (reuniune de proiect) la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea, au ținut să cunoască mai multe lucruri despre administrația locală a municipiului Oradea, ei fiind primiți de viceprimarul Biro Rozalia. Tot doamna viceprimar a susținut o conferință de presă la Grădinița nr. 30, prilej cu care a dat publicității faptul că la respectiva grădiniță vor fi înființate noi grupe, în urma extinderii spațiului prin achiziționarea imobilului din vecinătate. În pagina Eveniment, am prezentat un fotoreportaj de la nou înființatul club pentru preșcolari și Grădinița particulară „Ciufulici”; la Noutățile ediției, în cadrul serialului Legea Educației Naționale, doamna jurist dr. Ramona Bacter - consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor –ne vorbește despre examenul de bacalaureat și examenul de certificare a calificării; în exclusivitate, vom găzdui de-acum (cu frecvență lunară), rubrica „Să scriem corect! Îndemnul ne este adresat de distinsul conferențiar universitar doctor Dumitru Draica, de la Facultatea de Litere a Universității din Oradea. Pentru început, rubrica a cuprins o întreagă pagină (care continuă pe site). De la Școala „Nicolae Bălcescu”, am publicat două evenimente (proiecte): despre reuniunea de proiect (european Comenius) – „Plurilingvism: identitate și diversitate” și lansarea volumului „Bun sosit, Primăvară”, o carte cu autograf, un dar și o dedicație de suflet a elevilor din clasa a III-a B și a doamnei învățătoare – profesor Stela Tăut (dascăl între dascălii bihoreni); într-un serial demn de toată lauda, dascălii și elevii Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, cei mai harnici dintre beiușeni, ne scriu despre proiectul lor de mediu, derulat chiar în și de Ziua Mondială a Apei. Articolul este semnat de prof. Anamaria Ștefan (de loc din Călacea). De la Școala din Drăgești, doamna profesor Adina Goman ne scrie despre Ziua Fancofoniei... sărbătorită pe acele meleaguri; în exclusivitate, în mijlocul revistei, în paginile 8-9, veți găsi publicate premiile acordate de Compania de apă și Administrația Bazinală de Apă Crișuri, elevilor și dascălilor bihoreni participanți la concursul de pictură „Apă pentru localitatea mea”, organizat cu prilejul Zilei Mondiale a Apei. De la Colegiul Național „Iosif Vulcan”, am publicat două articole, în care sunt consemnate două evenimente: o lecție deschisă - o activitate specială la clasa I D (înv. inst. Rodica Ghenț) și o activitate de cerc, susținută de prof. Carmen Filip, cu elevii claselor I A și IV B (înv. prof. Maria Donca și Rodica Panti); în disemninarea proiectului „Școli pentru un viitor verde”, doamna profesor Corina Cata ne scrie despre concursul „Colectarea selectivă de deșeuri” la Liceul Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu” din Oradea; de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, ne-am întors cu un fotoreportaj legat de Ziua Francofoniei, un eveniment-spectacol la care a participat Domnul Olivier Dubert – directorul Alianței franceze din Debrețin (Ungaria); Ziua Mondială a Apei a fost sărbătorită și la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, după cum aflăm din articolul semnat de Georgiana Ghenț (din clasa a XI-a B); în rubrica sa – „Cântarea zilei”, Adrian Crăciunaș inserează poezia lui George Coșbuc – „La Paști”, pregătindu-ne pentru marele praznic al Învierii Domnului Iisus Hristos. La „Sfatul medicului”, doamna doctor Carmen Băloiu (medic pediatru la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu” din Oradea) ne aduce în atenție anorexia nervoasă; tot în pagina de „Opinii”, am consemnat articolul scris de educatoarea Enoiu Andreia, de la Grădinița nr. 53 din Oradea, intitulat „Importanța rolului familiei în formarea copilului”. În paginile 14-15, continuă fotoreportajul realizat, vineri, la „Ghibu”, la lansarea „Dascălului bihorean” (cu nouă poze, din care șase momente din spectacolul de gală „Cu primăvara în suflet”, susținut de mici artiști de la C.N. „Iosif Vulcan”, Lic. T. „Onisifor Ghibu”, Liceul de Artă, Școala „Avram Iancu” din Oradea, Palatul Copiilor și Elevilor, Școala „Oltea Doamna”, Grupul Școlar Industrial din Șuncuiuș, Clubul Copiilor din Ștei, Școala „Constantin Șerban” din Aleșd, Școala din Vadu-Crișului și Școala din Buntești - reprezentată de o mică vedetă: Georgiana Vese, de care ne vom ocupa în cadrul rubricii „Vedete - cu sau fără ghiozdan”). Ovidiu DAN

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:45:40 Ora de vară a Europei de Est