Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Importanța rolului familiei în formarea copilului

Educatoare: Enoiu Andreia, Grădinița nr. 53, Oradea

Importanța rolului familiei în formarea copilului

Cea mai mare responsabilitate a părinților este aceea de a le asigura copiilor un cămin plin de dragoste și de fericire. Simbolul vieții în familie îl reprezintă căminul, casa. Casa delimitează un spațiu al familie;

În casă viața decurge după un anumit ritm, cu anumite reguli. Între membrii familiei sunt interacțiuni în cadrul cărora se construiesc personalități. Așadar, casa delimitează și reprezintă un spațiu și un timp al familiei, al normalității. În simbolica psihanalizei viselor, casa, căminul reprezintă femeia.
Viața familiei se organizează în spațiul casei, iar femeia, mama este cea în jurul căreia cresc copiii, care garantează împlinirea funcțiilor primare ale familiei; centrul căminului. Ea este și aceea care organizează satisfacerea nevoilor tuturor membrilor familiei. Căminul reprezintă, așadar, un arhetip ,,un model ideal” adânc structurat în subconștientul și inconștientul ființei umane. Căminul asigură și deci reprezintă în imaginația individului uman, schimbările emoționale securizate, interacțiunile cooperante care pun bazele normalității individului. Cea mai importantă relație dintr-o familie este relația soț-soție deoarece securitatea copilului și calitatea relației părinte-copil este în mare măsură dependentă de calitatea relației soț-soție, care constituie baza unei mai bune comunicări cu copilul. Fiecare copil are nevoie de părinți a căror relație să fie stabilă, bazată pe respect, dragoste și o bună comunicare. O situație foarte des întâlnită este inversarea rolurilor, situație în care un părinte pretinde copilului să-i împlinească nevoile emoționale. Deși acest lucru se poate întâmpla în orice familie, totuși cazurile sunt mult mai frecvente acolo unde copilul are un singur părinte. În familiile formate dintr-un singur părinte și copil, părintele este tentat să folosească copilul drept confident sau coleg. Este foarte dificil pentru părinte să rezolve această problemă, deoarece nu are un partener adult cu care să împărtășească grijile căminului. Din cauza singurătății, a depresiei, a sentimentului de a nu fi la înălțimea rolului pe care îl au sau datorită altor cauze, părinții singuri nu se pot abține să nu se raporteze la copiii lor ca la oamenii de vârsta lor, împărtășindu-le probleme intime, pe care un copil nu le poate încă înțelege. Astfel de părinți tind să fie ,,cei mai buni prieteni” cu copiii lor, în loc să mențină o relație ,,părinte-copil” sănătoasă. Un părinte, fie că este singur, fie că este căsătorit, trebuie să-și mențină întotdeauna poziția de autoritate față de un copil și are obligația să vină în întâmpinarea nevoilor copilului său. Dacă se inversează această lege și părinții se așteaptă ca să li se satisfacă nevoile emoționale, copiii vor fi răniți și astfel se va distruge relația cu ei. Nu trebuie să se găsească hrana emoțională la copii.
Copiii pot fi comparați cu niște oglinzi: în general, ei reflectă dragostea, dar nu o generează; dacă li se arată dragoste, sunt capabili s-o înapoieze. Dacă nu li se arată, atunci nu au nimic de dat în schimb. Dragostea necondiționată este reflectată necondiționat, iar dragostea condiționată este înapoiată tot condiționat. Din punct de vedere  emoțional, copiii sunt tot copii. Și copilul de doi ani are tendința de a fi independent și are un gen de rezervor emoțional. Acesta va căuta independența folosindu-și energia din acest rezervor. Când el se va goli, copilul se va întoarce la părinți să și-l umplă și să poată astfel să-și găsească din nou independența.
 De asemenea, este nevoie de timp pentru a-ți concentra atenția asupra copilului, iar acest lucru implică timpul petrecut cu el. Azi, ca niciodată până acum în istoria lumii, copiii sunt foarte mult influențați de forțele din afara familie. Autoritatea părinților, exercitată cu dragoste, este sănătoasă pentru copii și familiile lor. De ce Biblia sprijină cu atâta vigoare autoritatea părintească? În I Timotei 3:4,5 se precizează El (se referă la tată) trebuie ,,să-și chivernisească bine casa și să-și țină copiii în supunere cu toată cuviința”. Coloseni 3:20 exprimă acest principiu divin pentru generația tânără: ,,Copii, ascultați de părinții voștri în toate lucrurile, căci lucrul acesta place Domnului”. Nu este nici un loc în Biblie în care să se recomande ca micuțele odrasle să se așeze cu părinții la masa negociatorilor, pentru a decide ce vor și ce nu vor să accepte din partea generației mai în vârstă. Conducerea părintească joacă un rol semnificativ în procesul dezvoltării copilului. Învățând să se supună autorității (conducerii) iubitoare a părinților săi, copilul învață să se supună și altor forme de autoritate cu care va veni în contact mai târziu. Modul în care își apreciază părinții va determina atitudinea sa ulterioară față de profesori, directori de școală, poliție, vecini și șefi la serviciu. Lipsa respectului față de autoritate conduce la haos, anarhie și la o stare confuză pentru toți cei afectați. Și, bineînțeles respectul autorității părintești îi va învăța pe copii și respectul față de autoritatea plină de dragoste a lui Dumnezeu Însuși. Se cunoaște faptul că părinții sunt identificați ca și copii ai lui Dumnezeu. Cei mai mulți părinții Îl percep pe Dumnezeu  după felul cum îl văd pe tatăl lor (într-o mai mică măsură pe mama).
Bibliografie:
*Biblia, traducerea Cornilescu
*Champbell, R., Adolescentul – copilul  meu, Ed. Logos, Cluj 1994
*Dobson, J., Copilul îndărătnic, Ed. Misiunea Creștină, Noua Speranță, Timișoara 1995
*Muntean, A., Note de curs – Familii în dificulate, Ed. Mirton, Timișoara 2001

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:23:29 Ora standard a Europei de Est