Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În campus, în suflet și în priviri, o primăvară frumoasă!

Miercuri, la Tămășeu

În campus, în suflet și în priviri, o primăvară frumoasă!

Școala din Tămășeu se prezintă ca un adevărat campus, vorba doamnei director, profesor Popovici Magdolna. Pe câteva zeci de metri pătrați sunt concentrate și frumos orânduite, ca într-o cetate: grădinița, școala, cantina, internatul, alte clădiri, inclusiv o nouă și cochetă sală festivă..

Miercuri (30 martie 2011), la Tămășeu, primăvara își intrase în drepturi, fiind prezentă peste tot în campus, dar mai cu seamă în privirile și sufletul copiilor. Cei 248 de școlari și preșcolari învață la școlile și grădinițele din Tămășeu și Parhida, la secția maghiară și secția română, în clase paralele, dar și la simultane. Elevii navetiști din Parhida, Niuved și Satu Nou vin la școala din Tămășeu cu microbuzul școlii coordonatoare. În internat sunt 20 de locuri pentru copiii cu probleme sociale, care sunt sponsorizați (cu masă și cantină) de fundația Kiru din Germania, Ordinul maltez și Surorile franciscane. Există un proiect pentru un internat nou, cu circa 50 de locuri. În acest sens se caută un sponsor care să vină cu banii spre acest proiect...
Proiecte – proiecte și concursuri
Primul proiect Comenius s-a derulat cu o școală din Munchen în 2008-2010. Cel de-al doilea, aflat în derulare, vizează perioada 2010-2012. „Mai avem multe alte proiecte educaționale, după cum aveam să aflăm de la directorul școlii, dna prof. Popovici Magdolna. Ne-am înscris în proiectul internațional ENO Tree Panting Day, un proiect ecologic cu Finlanda. În aceeași zi, la aceeași oră (în 21 septembrie 2010), în 24 de țări, au fost plantați puieți de copaci, flori și arbuști ornamentali”. Elevi din clasele a IV-a și a VI-a au participat la proiectul național „File de istorie”; echipajul clasei a IV-a (îndrumat de prof. Fekete Annamaria) s-a situat pe primul loc. Tot pe locul I s-a clasat și Borzasi David, la un concurs județean „Cine ce știe” (Ki Mit Tud), la muzică instrumentală – flaut, iar formația instrumentală „Onix”, îndrumată de prof. Þigani Stefan (solistă Toth Monika) a obținut o mențiune. Elevii școlii s-au numărat printre premianții a numeroase alte concursuri de recitări, la Sălard (locul I și III),  de ortografie, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (locul IV pe județ); întreceri și jocuri sportive cu elevii din Biharia, la Biharia, unde au obținut două locuri III, la fotbal – băieți și handbal - fete; mențiuni – la handbal fete și băieți, la Sînmartin; cupa „Prietenia” la fotbal, acasă, cu elevii din Roșiori. Olimpicii școlii s-au remarcat la etapele județene la limba maghiară, biologie și religie, iar Borzasi David s-a calificat pentru etapa națională, la limba maghiară; elevii și dascălii s-au implicat în activități extrașcolare: balul bobocilor, balul părinților și carnaval, de Ziua Mondială a Animalelor, de Ziua Reformației, de Ziua Națională a României, de ziua lui Mihai Eminescu, la 24 Ianuarie, de ziua Unirii Principatelor Române ... Avem cerc de teatru. Suntem singura comună care am demarat un program pentru depistarea deficiențelor de auz la copii, cu ajutorul dlui doctor Foldes Bela din Oradea”.
În 10 aprilie, vin germanii!
Tot de la directorul școlii, am mai aflat că în 10 aprilie, sunt așteptați să vină la Tămășeu partenerii de proiect din Germania (16 elevi și șase profesori). Ca și americanii, în 2008, și germanii vin să muncească, să construiască, să amenajeze... Programul lor de o săptămână va fi bogat și variat, cuprinzând și vizite, o excursie la Sibiu, dar și programe comune, inclusiv activități cultural-artistice. Gazdele le vom întoarce vizita în iulie.
Pe biroul doamnei director aveam să răsfoim monografia școlii – „O privire în viața Școlii cu clasele I-VIII din Tămășeu”, realizată de prof. Fekete Annamaria și Racz Imola.
Spre finalul vizitei noastre, aveam să asistăm și la o întrunirea a elevilor care săptămânal comunică video cu partenerii germani, sub îndrumarea coordonatorului de proiect, prof. Szasz-Butiri Mihaela.
„E de lăudat gestul partenerilor și sponsorilor noștri germani din cadrul fundației Kiru care, pe lângă susținerea elevilor din internat, ajută în continuare câte cinci elevi cu probleme sociale, absolvenți ai școlii noastre fie cu plata abonamentului de transport la școală fie cu plata internatului pe toată perioada liceului, iar o fetiță beneficiază de un asemenea sprijin și la facultate”, a conchis dna director, prof. Popovici Magdolna.
La școala din Tămășeu am găsit o echipă extraordinară, vorba doamnei director, de la secretară (Otilia) la pedagog (Iuliu), o atmosferă propice de lucru, mobilizare și voință, implicare responsabilă și dăruire la toate nivelurile. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (109 poze), accesați Galeria foto: În campus, în suflet și în priviri, o primăvară frumoasă! 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 08:35:33 Ora de vară a Europei de Est