Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Seminarul “Viziunea asupra educației din perspectiva comunității”

În perioada 28-30 septembrie la C.N. “M. Eminescu” Oradea

Seminarul “Viziunea asupra educației din perspectiva comunității”

În perioada 28-30 septembrie, la sala festivă a Colegiului Național “Mihai Eminescu” din Oradea se va desfășura seminarul “Viziunea asupra educației din perspectiva comunității”, organizat de Inspectoratul Școlar, în parteneriat cu Fundația Life Tineret.

De ce un seminar pe tema educației în Oradea?
Seminarul reprezintă un eveniment extraordinar în care:
se discută despre problemele cu care se confruntă sistemul de educație din comunitatea noastră, se analizează relațiile dintre sistemul de educație preuniversitar și universitar, se identifică modalitățile prin care educația nonformală este complementară cu sistemul de educație formală, se conturează o viziune asupra educației, se inițiază acțiuni pentru ca această viziune să devină realitate, se inițiază un grup de lucru pe probleme de educație care să fie compus din persoane reprezentând diferite instituții și să funcționeze pe lângă Inspectoratul Școlar Județean Bihor, monitorizând și promovând inițiativele în domeniul educației de la nivelul județului, respectiv identifică probleme și oportunități în aplicarea pe plan local a legilor privind educația.
Acest seminar este o explorare a modului complex în care putem să contribuim la crearea în comunitatea noastră a unui sistem de educație eficient și adaptat la nevoile comunității și ale societății în continuă schimbare.
Cui se adresează?
Dacă lucrați într-o unitate de învățământ preuniversitar sau universitar, într-o instituție publică sau într-o  organizație non-guvernamentală, dacă sunteți parlamentar sau elev,  student sau cadru didactic, părinte sau inspector școlar, profesor universitar sau consilier local, jurnalist sau reprezentant al Federației Patronilor din Bihor, veți fi interesat în această oportunitate de a întâlni și lucra împreună cu oameni din comunitatea noastră interesați în îmbunătățirea sistemului de educație.
Procesul de lucru
Procesul este bazat pe ateliere propuse de către participanții la FORUM, fapt ce permite să ne adresăm nevoilor concrete ale participanților.
Facilitatori experimentați ai Fundației Life vor ajuta ca procesul de lucru din timpul seminarului să fie unul care permite participarea activă și inițiativele din partea tuturor participanților, includerea tuturor perspectivelor asupra învățământului și utilizarea la maximum a pasiunii și energiei celor prezenți. Procesul este unul orientat către analiza concretă a problemelor cu care se confruntă sistemul de educație și către dezvoltarea prin parteneriate de proiecte concrete locale și regionale.
Agenda seminarului:
Vineri, 28 septembrie:
*inregistrarea participanților și prânzul (13.00 – 14.30) 
*deschiderea (14.30 – 15.30)
*ateliere (15.30 – 18.30)
*închiderea (18.30 – 19.00)
Sâmbătă, 29 septembrie
*ateliere de lucru (9.00 – 17.30)
Duminică, 30 septembrie
*ateliere - plan de acțiune (10.00 – 12.00)
*creare Grup de lucru pe educație și evaluare (12.00 – 13.00)
*închiderea seminarului (  13.00 – 13.30)
Condiții de participare:
Persoanele interesate din cadrul instituției (maximum 3)  trebuie să se înscrie pentru a participa la seminar prin trimiterea formularului de aplicație pe e-mail la office@life.org.ro sau prin fax la 0259-427973. Nu există taxă de participare.
Organizatorii acoperă costurile de masă și pauze de cafea.
Locul de desfășurare:
Sala festivă a Colegiului Național “Mihai Eminescu”, Oradea (Str. Roman Ciorogariu nr.18).
În cazul în care aveți întrebări legate de seminar, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați la adresa de e-mail office@life.org.ro.
prof. Liliana Antonescu, inspector școlar general
prof. Florin Negruțiu, inspector școlar de specialitate
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Seminarul “Viziunea asupra educației din perspectiva comunității”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:58:31 Ora de vară a Europei de Est