Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Seminarul “Viziunea asupra educației din perspectiva comunității”

În perioada 28-30 septembrie la C.N. “M. Eminescu” Oradea

Seminarul “Viziunea asupra educației din perspectiva comunității”

În perioada 28-30 septembrie, la sala festivă a Colegiului Național “Mihai Eminescu” din Oradea se va desfășura seminarul “Viziunea asupra educației din perspectiva comunității”, organizat de Inspectoratul Școlar, în parteneriat cu Fundația Life Tineret.

De ce un seminar pe tema educației în Oradea?
Seminarul reprezintă un eveniment extraordinar în care:
se discută despre problemele cu care se confruntă sistemul de educație din comunitatea noastră, se analizează relațiile dintre sistemul de educație preuniversitar și universitar, se identifică modalitățile prin care educația nonformală este complementară cu sistemul de educație formală, se conturează o viziune asupra educației, se inițiază acțiuni pentru ca această viziune să devină realitate, se inițiază un grup de lucru pe probleme de educație care să fie compus din persoane reprezentând diferite instituții și să funcționeze pe lângă Inspectoratul Școlar Județean Bihor, monitorizând și promovând inițiativele în domeniul educației de la nivelul județului, respectiv identifică probleme și oportunități în aplicarea pe plan local a legilor privind educația.
Acest seminar este o explorare a modului complex în care putem să contribuim la crearea în comunitatea noastră a unui sistem de educație eficient și adaptat la nevoile comunității și ale societății în continuă schimbare.
Cui se adresează?
Dacă lucrați într-o unitate de învățământ preuniversitar sau universitar, într-o instituție publică sau într-o  organizație non-guvernamentală, dacă sunteți parlamentar sau elev,  student sau cadru didactic, părinte sau inspector școlar, profesor universitar sau consilier local, jurnalist sau reprezentant al Federației Patronilor din Bihor, veți fi interesat în această oportunitate de a întâlni și lucra împreună cu oameni din comunitatea noastră interesați în îmbunătățirea sistemului de educație.
Procesul de lucru
Procesul este bazat pe ateliere propuse de către participanții la FORUM, fapt ce permite să ne adresăm nevoilor concrete ale participanților.
Facilitatori experimentați ai Fundației Life vor ajuta ca procesul de lucru din timpul seminarului să fie unul care permite participarea activă și inițiativele din partea tuturor participanților, includerea tuturor perspectivelor asupra învățământului și utilizarea la maximum a pasiunii și energiei celor prezenți. Procesul este unul orientat către analiza concretă a problemelor cu care se confruntă sistemul de educație și către dezvoltarea prin parteneriate de proiecte concrete locale și regionale.
Agenda seminarului:
Vineri, 28 septembrie:
*inregistrarea participanților și prânzul (13.00 – 14.30) 
*deschiderea (14.30 – 15.30)
*ateliere (15.30 – 18.30)
*închiderea (18.30 – 19.00)
Sâmbătă, 29 septembrie
*ateliere de lucru (9.00 – 17.30)
Duminică, 30 septembrie
*ateliere - plan de acțiune (10.00 – 12.00)
*creare Grup de lucru pe educație și evaluare (12.00 – 13.00)
*închiderea seminarului (  13.00 – 13.30)
Condiții de participare:
Persoanele interesate din cadrul instituției (maximum 3)  trebuie să se înscrie pentru a participa la seminar prin trimiterea formularului de aplicație pe e-mail la office@life.org.ro sau prin fax la 0259-427973. Nu există taxă de participare.
Organizatorii acoperă costurile de masă și pauze de cafea.
Locul de desfășurare:
Sala festivă a Colegiului Național “Mihai Eminescu”, Oradea (Str. Roman Ciorogariu nr.18).
În cazul în care aveți întrebări legate de seminar, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați la adresa de e-mail office@life.org.ro.
prof. Liliana Antonescu, inspector școlar general
prof. Florin Negruțiu, inspector școlar de specialitate
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Seminarul “Viziunea asupra educației din perspectiva comunității”.

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 03:39:22 Ora standard a Europei de Est