Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnire de proiect Comenius la Birmingham,UK

De pe Pământ... spre Marte

Întâlnire de proiect Comenius la Birmingham,UK

După întrunirile din Amsterdam, octombrie 2009, Roma, martie 2010, Oradea, mai 2010 și Lyon, noiembrie 2010, echipele membre ale proiectului multilateral Comenius – M.E.T.E.R. s-au reunit, marți, 22 martie 2011, la King Edward VI High School for Girls din Birmingham, Anglia.

Echipa de proiect este formată din reprezentanți ai unor școli din: Grecia, Franța, Italia, Olanda, Marea Britanie și România (Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea).
La întâlnirea de la Birmingham, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” a fost reprezentat de elevii: Georgiana Gavra (clasa a XI-a C), Cristian Man (a X-a E), Florin Surdan și Gabor Dios (din a X-a A), însoțiți de profesorii: Nicoleta Pazmany - coordonator național, Camelia Pop și Diana Curilă.
Tema - Working Together
Miercuri, 23 martie 2011, a avut loc deschiderea festivă a evenimentului, condusă de domnul Bernie Tedd, coordonatorul proiectului la nivelul școlii gazdă, la care au participat directorul școlii, dna Sarah Evans, reprezentanți ai administrației locale, în frunte cu dl David Holmes. Fiecare echipă participantă a prezentat activitățile desfășurate în orașul de proveniență, urmate de un moment artistic specific. Nicoleta Pazmany, coordonatorul echipei noastre, a făcut o scurtă prezentare a activităților din cadrul proiectului desfășurate la Oradea, iar elevii Georgiana Gavra și Florin Surdan au susținut un recital de poezie bilingv „La steaua”, de Mihai Eminescu, pe muzica lui George Enescu, fiind  aplaudați și apreciați de către participanți.
În cursul aceleiași zile, s-au desfășurat diverse activități pe grupe de elevi, urmate de un concurs între echipele multinaționale formate din câte cinci membri. Elevii au lucrat împreună, având diferite teme din sfera astronomiei, fizicii și a măsurătorilor, trebuind să-și utilizeze cunoștințele și să-și pună în valoare creativitatea. Fiecare grup a fost monitorizat de câte un profesor. Prezentarea activităților s-a făcut în fața unui juriu care a decis echipele câștigătoare. A fost un succes pentru echipa lui Florin Surdan care a ocupat locul II. Seara, alături de invitați ai Societății de Astronomie din Birmingham, elevii au efectuat observații cu ajutorul telescoapelor.
La Observatorul din Greenwich
Joi, 24 martie, zi cu semnificație aparte pentru echipa noastră, ai cărei membri fac parte din Astroclubul „Meridian 0”. Toți participanții au avut ocazia să viziteze Observatorul din Greenwich, linia meridiană și simbolul Meridianului Zero. Tot aici au putut admira celebrele ceasuri ale lui John Harrison care a câștigat premiul pentru determinarea longitudinii pe mare, telescopul de 28 inch, cel mai mare de acest tip din Marea Britanie și au avut ocazia să atingă un meteorit vechi de 4,5 miliarde ani. Experiența de la Planetariul lui Peter Harrison a fost inedită, iar emoțiile au fost pe măsura măreției imaginilor prezentate în programul despre viața stelelor.
O călătorie pe Marte
Vineri, 25 martie, vizita la Centrul Spațial din Leicester le-a dat ocazia elevilor și profesorilor să se transpună în locul astronauților, simulând o călătorie pe Marte. Elevii au avut ocazia să lucreze în echipă, fiecare având sarcini precise. Astfel, Georgiana s-a ocupat de izolarea filtrelor de oxigen contaminate radioactiv, Cristi primea date despre rocile și solul marțian, colectate de Florin și le compara cu cele de pe Terra, iar Gabi răspundea de securitatea navei, ocupându-se cu luarea de măsuri urgente în caz de creștere excesivă a umidității care ar fi periclitat funcționarea aparaturii de bord. Alți membri, din celelalte echipe, au fost ofițeri de navigație sau au făcut parte din echipa  de comunicare.Totul părea foarte real și implicarea a fost maximă  mai ales în momentul când „s-a produs” o avarie.
La Planetariul de la Centrul Spațial
După această experiență unică, Planetariul de la Centrul Spațial a fost  o ocazie de a efectua o fascinantă călătorie printre stele.
Ziua s-a încheiat cu un nou concurs la care elevii îndrumați de profesori au trebuit să răspundă la întrebări pe teme de astronomie, să construiască o rachetă care să funcționeze și să realizeze un  desen al reliefului lunar. Echipa în care s-a aflat Georgiana Gavra a câștigat locul I, spre marea noastră bucurie...
Întâlnirea s-a încheiat (prea repede după părerea tuturor) la aeroportul din Birmingham, unde ne-am îmbarcat împreună cu colegii din Franța, Italia și Olanda, în cursa de Amsterdam, după care am schimbat avionul și am decolat spre Budapesta, iar apoi destinația Oradea. Plini de emoții și cu un bagaj imens de informații, lăsând o bună impresie gazdelor, elevii s-au întors în țară plini de entuziasm și de dorința de cunoaștere mai profundă a misterelor Universului.
Vineri – deseminare, în sala profesorală
Mai bogați sufletește și spiritual și la fel de entuziaști, Georgiana, Cristi, Florin și Dios, împreună cu cei trei profesori însoțitori (Nicoleta Pazmany, Camelia Pop și Diana Curilă) au povestit, vineri (1 aprilie 2011), în sala profesorală, cum a decurs întâlnirea de proiect de la Birmingham. Relatările lor emoționante au fost susținute de imagini superbe, prezentate în power point, de pliante, de posterul echipei și de multe alte poze și cărți, adunate într-o adevărată expoziție. După această ieșire în spațiu, elevii (dar și profesorii însoțitori) s-au încărcat cu energie pozitivă chiar de pe Meridianul Zero, de la Observatorul din Greenwich, din Planetariul de la Centrul Spațial... Chiar dacă au ajuns pe Marte și printre stele, întorși pe Pământ și acasă, ei și-au revenit complet. Realitatea cotidiană i-a adus cu picioarele pe pământ, chiar dacă  fiecare în parte (Georgiana, Cristi, Florin și Dios), mai îndrăgostit de astronomie, mai romantic și mai optimist decât ieri și-ar mai dori să fie cu capul în nori, navigând spre galaxii mai norocoase! (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnire de proiect Comenius la Birmingham,UK.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 08:31:32 Ora de vară a Europei de Est