Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea

Joi, la C.C.S., festivitatea de premiere

Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea

Joi (21 aprilie 2011), a avut loc la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea, festivitatea de premiere a olimpicilor naționali la cea de-a 62-a ediție a Olimpiadei de matematică – etapa națională.

Festivitatea a fost onorată de prezența prefectului județului Bihor, dl Gavrilă Ghilea, iar mai târziu și de dl ing. Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea, care a și înmânat un premiu special (un mini laptop) din partea Primăriei Oradea gojdistei Beatrice Cicortaș (eleva dnei prof. Corina Nicoară), cea care a obținut cel mai mare punctaj dintre olimpicii bihoreni.
Premiile concursului „Gheorghe S. Nadiu”
Festivitatea de premiere a început cu înmânarea premiilor la prima ediție a concursului de matematică „Gheorghe S. Nadiu”, organizat de Universitatea Oradea în memoria celui care a înființat departamentul de matematică al Universității, profesor Gheorghe S. Nadiu, care anul acesta ar fi împlinit 70 de ani. Premiile au fost înmânate de fiica regretatului profesor. Curios lucru: printre premianți nu s-a numărat niciun orădean (la clasa a VII-a, pe primele trei locuri s-au situat, în ordine: I, II, III: concurenți din Constanța, Mureș și Iași; la a VIII-a, din Câmpulung, București și Mediaș; la a IX-a, din Târgoviște, Ploiești și Drobeta Tr. Severin; la a X-a, din Sebeș, Craiova și Focșani; la a XI-a, din Ploiești, Botoșani și Târgoviște, iar la a XII-a, din Craiova, Zalău și Tg. Mureș. Nici în cadrul loturilor naționale de seniori și juniori, între cei 25, respectiv 18 olimpici naționali, nu au „încăput” de-ai noștri; cei mai mulți sunt bucureșteni, dar și din Iași, Galați, Râmnicu Vâlcea, Ploiești și Alexandria. Apropo de numărul mare de olimpici din București care fac parte din cele două loturi ale României care ne vor reprezenta țara la competițiile internaționale (respectiv la Balcaniadă), președintele Comisiei centrale, prof. univ. dr. Radu Gologan, de la Universitatea Politehnica din București, a ținut să facă următoarea remarcă „încurajatoare”: „Să știți că nu toți olimpicii din București sunt produse ale Bucureștiului. Mulți sunt din alte localități, dar învață în București, iar pregătirea lor pentru olimpiadă s-a făcut la locul lor de baștină”.
Șerban și Andrei, Beatrice și Radu ne-au adus mențiuni și medalii
Doi gojdiști și doi elevi de la „Dacia” (elevii dlui profesor Florin Nicoară) au obținut medalii, mențiuni și premii speciale pentru lotul olimpicilor bihoreni.
Șerban Cicortaș (din clasa a VII-a de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea) și Andrei Franțiu (tot clasa a VII-a, de la Școala „Dacia” din Oradea) au obținut mențiuni din partea MECTS și medalii de argint din partea Societății de Științe Matematice; Beatrice Cicortaș, din clasa a VIII-a de la C.N. „E. Gojdu” s-a ales cu o mențiune MECTS și o medalie de argint din partea SSM, iar Universitatea din Oradea și Primăria Oradea i-au acordat (elevei dnei prof. Corina Nicoară) câte un premiu special (o cameră digitală foto, respectiv un mini laptop), pentru cel mai mare punctaj obținut dintre toți olimpicii lotului nostru (al Bihorului). Cel de-al doilea elev al dlui profesor Florin Nicoară, Radu Cora, de la Școala „Dacia” a obținut o medalie de bronz din partea Societății de Științe Matematice.
Suntem campioni la organizare!
Ca să ne consoleze și să ne ridice moralul, președintele Comisiei centrale, prof. univ. dr. Radu Gologan, a declarat că organizatorii actualei ediții a etapei naționale a Olimpiadei de matematică se situează pe primele trei locuri în ceea ce privește buna organizare a competiției naționale, din toate punctele de vedere, ba chiar pe primul loc... Aprecierea a fost urmată de aplauzele olimpicilor și profesorilor însoțitori.
Alte premii pentru olimpicii naționali
Așa cum au obișnuit și la celelalte ediții ale olimpiadelor naționale, reprezentanții Franței au înmânat premiile Henri Poincare (4) acordate de Ecole Polytehnique France.
Premiul „Laurențiu Panaitopol”, acordat de Institutul de Matematică și Societatea de Științe Matematice, a fost înmânat de doamna Maria Elena Panaitopol lui Pădurariu Tudor Gabriel (de la C.N. „Grigore Moisil” din Onești, județul Bacău), cu mesajul: „Doresc să iubească la de mult matematica, așa cum a iubit-o și soțul meu!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea.    

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 07:14:54 Ora standard a Europei de Est