Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea

Joi, la C.C.S., festivitatea de premiere

Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea

Joi (21 aprilie 2011), a avut loc la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea, festivitatea de premiere a olimpicilor naționali la cea de-a 62-a ediție a Olimpiadei de matematică – etapa națională.

Festivitatea a fost onorată de prezența prefectului județului Bihor, dl Gavrilă Ghilea, iar mai târziu și de dl ing. Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea, care a și înmânat un premiu special (un mini laptop) din partea Primăriei Oradea gojdistei Beatrice Cicortaș (eleva dnei prof. Corina Nicoară), cea care a obținut cel mai mare punctaj dintre olimpicii bihoreni.
Premiile concursului „Gheorghe S. Nadiu”
Festivitatea de premiere a început cu înmânarea premiilor la prima ediție a concursului de matematică „Gheorghe S. Nadiu”, organizat de Universitatea Oradea în memoria celui care a înființat departamentul de matematică al Universității, profesor Gheorghe S. Nadiu, care anul acesta ar fi împlinit 70 de ani. Premiile au fost înmânate de fiica regretatului profesor. Curios lucru: printre premianți nu s-a numărat niciun orădean (la clasa a VII-a, pe primele trei locuri s-au situat, în ordine: I, II, III: concurenți din Constanța, Mureș și Iași; la a VIII-a, din Câmpulung, București și Mediaș; la a IX-a, din Târgoviște, Ploiești și Drobeta Tr. Severin; la a X-a, din Sebeș, Craiova și Focșani; la a XI-a, din Ploiești, Botoșani și Târgoviște, iar la a XII-a, din Craiova, Zalău și Tg. Mureș. Nici în cadrul loturilor naționale de seniori și juniori, între cei 25, respectiv 18 olimpici naționali, nu au „încăput” de-ai noștri; cei mai mulți sunt bucureșteni, dar și din Iași, Galați, Râmnicu Vâlcea, Ploiești și Alexandria. Apropo de numărul mare de olimpici din București care fac parte din cele două loturi ale României care ne vor reprezenta țara la competițiile internaționale (respectiv la Balcaniadă), președintele Comisiei centrale, prof. univ. dr. Radu Gologan, de la Universitatea Politehnica din București, a ținut să facă următoarea remarcă „încurajatoare”: „Să știți că nu toți olimpicii din București sunt produse ale Bucureștiului. Mulți sunt din alte localități, dar învață în București, iar pregătirea lor pentru olimpiadă s-a făcut la locul lor de baștină”.
Șerban și Andrei, Beatrice și Radu ne-au adus mențiuni și medalii
Doi gojdiști și doi elevi de la „Dacia” (elevii dlui profesor Florin Nicoară) au obținut medalii, mențiuni și premii speciale pentru lotul olimpicilor bihoreni.
Șerban Cicortaș (din clasa a VII-a de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea) și Andrei Franțiu (tot clasa a VII-a, de la Școala „Dacia” din Oradea) au obținut mențiuni din partea MECTS și medalii de argint din partea Societății de Științe Matematice; Beatrice Cicortaș, din clasa a VIII-a de la C.N. „E. Gojdu” s-a ales cu o mențiune MECTS și o medalie de argint din partea SSM, iar Universitatea din Oradea și Primăria Oradea i-au acordat (elevei dnei prof. Corina Nicoară) câte un premiu special (o cameră digitală foto, respectiv un mini laptop), pentru cel mai mare punctaj obținut dintre toți olimpicii lotului nostru (al Bihorului). Cel de-al doilea elev al dlui profesor Florin Nicoară, Radu Cora, de la Școala „Dacia” a obținut o medalie de bronz din partea Societății de Științe Matematice.
Suntem campioni la organizare!
Ca să ne consoleze și să ne ridice moralul, președintele Comisiei centrale, prof. univ. dr. Radu Gologan, a declarat că organizatorii actualei ediții a etapei naționale a Olimpiadei de matematică se situează pe primele trei locuri în ceea ce privește buna organizare a competiției naționale, din toate punctele de vedere, ba chiar pe primul loc... Aprecierea a fost urmată de aplauzele olimpicilor și profesorilor însoțitori.
Alte premii pentru olimpicii naționali
Așa cum au obișnuit și la celelalte ediții ale olimpiadelor naționale, reprezentanții Franței au înmânat premiile Henri Poincare (4) acordate de Ecole Polytehnique France.
Premiul „Laurențiu Panaitopol”, acordat de Institutul de Matematică și Societatea de Științe Matematice, a fost înmânat de doamna Maria Elena Panaitopol lui Pădurariu Tudor Gabriel (de la C.N. „Grigore Moisil” din Onești, județul Bacău), cu mesajul: „Doresc să iubească la de mult matematica, așa cum a iubit-o și soțul meu!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Premii multe la Olimpiada națională de matematică de la Oradea.    

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 06:13:24 Ora de vară a Europei de Est