Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Vizită de studiu în Turcia, la Kirșehir

Diseminarea proiectului

Vizită de studiu în Turcia, la Kirșehir

În perioada 12-15 aprilie 2011, dl prof. Vonea Răzvan a participat la o vizită de studiu Comenius prin Programul transversal al Programului de învățare pe tot parcursul vieții, cu tematica „Tendințe, perspective și schimbări de roluri în managementul școlar al unităților de învățământ”, în Turcia, în orașul Kirșehir (în mijlocul Turciei).

În perioada 12-15 aprilie 2011, dl prof. Vonea Răzvan a participat la o vizită de studiu Comenius prin Programul transversal al Programului de învățare pe tot parcursul vieții, cu tematica „Tendințe, perspective și schimbări de roluri în managementul școlar al unităților de învățământ”, în Turcia, în orașul Kirșehir.
Tipul acțiunii este cel al mobilităților individuale – Vizită de studiu pentru specialiștii din domeniul educațional și se adresează directorilor de unități școlare.
Vizita de studiu obținută a fost rezultatul aprobării cererii de finanțare de către Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (www.anpcdefp.ro). Grantul care mi s-a aprobat a fost de 950 de euro, pentru cheltuieli de transport și cheltuieli de subzistență. Vizita mea de studiu care a întrunit nouă directori de unități școlare din Europa nu ar fi putut avea loc fără sprijinul financiar primit în cadrul programul LLP, prin Agenția Națională și Comisia Europeană.
Tematica vizitei de studiu se circumscrie leadership-ului unităților școlare, perspectivelor și schimbării rolului directorilor de școală. Vizita de studiu la care am participat se înscrie pe linia perfecționării directorilor de școli din țările europene, în ceea ce privește stilurile de management din diferite țări europene; organizarea activității manageriale din școli; planificarea, organizarea, coordonarea, controlul și îndrumarea pe care directorii le implementează în cadrul organizațiilor lor școlare.
La această vizită de studiu au partipat directori de școli din nouă țări europene: România, Ungaria, Italia, Anglia, Finlanda, Slovenia, Bulgaria, Spania și Olanda.
Instituția organizatoare, gazdă, a fost Kirsehir Zusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi, prin dna profesor de limba engleză Ozlem Akin. Instituția organizatoare este de fapt un centru de excelență pentru elevii capabili de performanță, instituție școlară de sine stătătoare axată pe două profile de formare: știință și artă. Elevii sunt selectați din clasele mici pe baza unui test de verificare a IQ fiecăruia și a unor teste specifice de inteligență sau talent. După programul școlar, elevii vin în centrul de excelență unde lucrează în grupe de maximum cinci elevi cu un profesor îndrumător, pe domeniile: fizică, chimie, biologie, informatică, muzică, desen. Centrul are laboratoare pentru fiecare domeniu de formare, dotat cu aparatură didactică modernă și mijloace didactice adaptate particularităților elevilor. Orașul gazdă, Kirsehir, a derulat începând din 2004 peste 170 de proiecte de cooperare europeană, a avut peste 1000 de „musafiri” din țările UE și au obținut granturi pentru proiecte europene de peste 1.300.000 de euro.
Vizita s-a desfășurat pe parcursul a trei zile. *În prima zi am avut prezentări ale fiecărui participant privind sistemul educațional național, s-au făcut schimburi de idei privind leadershipul din țările participante; s-au prezentat modalitățile de accedere la funcția de director de școală în țările participante. *În a doua zi, s-au vizitat școli din două orașe: Kirșehir și Nevșehir, de asemenea, au avut loc întâlniri cu inspectorii generali din cele două localități, în care s-au efectuat schimburi de informații privind sistemul educațional și structura managerială a instituțiilor școlare. *În a treia zi, activitățile noastre de cultivare și schimb reciproc de stiluri manageriale au fost plăcut îmbinate cu vizite ale obiectivelor turistice din zonă, cu o seară culturală tradițională, în care fiecare țară și-a prezentat specificul său.
Pe lângă concluziile pertinente privind activitatea directorilor din școlile din Europa ale căror sinteze vor face obiectul unor diseminări prin modalități diverse, îmi voi aminti cu plăcere de serile turcești, de diversitatea, abundența gustărilor turcești și amabilitatea acestor ospătari, de orașul Ankara, Istanbul.
Mulțumesc pe această cale Agenției Naționale pentru oportunitatea de a participa la o vizită de studiu europeană pe tematica managementul școlar și de a vizita încă o dată o țară aflată pe două continente: Turcia. Recomand cu căldură aplicarea la un astfel de program LLP, de către toți cei interesați, precum și vizitarea acestei frumoase țări orientale. (Răzvan VONEA)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:27:13 Ora standard a Europei de Est