Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Suntem diferiți, dar… totuși la fel”

Întâlnirea de la Oradea

„Suntem diferiți, dar… totuși la fel”

Început cu mult entuziasm acum aproape doi ani, primul proiect de parteneriat multilateral Comenius al Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea se apropie de sfârșit; în proiect sunt implicate opt țări: Portugalia (coordonatoarea proiectului), Letonia, Lituania, Polonia, Grecia, Turcia, Italia și România (Oradea și Sibiu).

În perioada 27 aprilie - 2 mai 2011, a avut loc la Oradea a noua și penultima reuniune din cadrul proiectului „We are so different …but still we are the same” la care au participat profesori și elevi din toate cele 10 școli partenere.
 Cei 65 de profesori și elevi din opt țări europene au fost întâmpinați cu multă bucurie de profesorii și elevii școlii. În prima zi a întâlnirii, după primirea delegației de către directorul școlii, prof. ing. Ileana Varga, a urmat vizitarea școlii, timp în care s-au purtat discuții cu cadrele didactice și elevii privind sistemul de învățământ, organizarea școlii, moduri de predare și învățare, performanțele elevilor.
În cadrul deschiderii festive, coordonatoarea proiectului, prof. Mihaela Popovici (directorul adjunct al școlii) a salutat asistența și a urat bun venit oaspeților și invitaților prezenți (reprezentații Inspectoratului Școlar - prof. Nicolae Ungur, inspector general adjunct, prof. Doina Gyori, inspector de specialitate; din partea Consiliului Județean Bihor - ec. Dumitru Musca, director economic; prof.Alina Vese - directorul Grupului Școlar „George Barițiu”, precum și alți reprezentanți ai școlilor orădene.
În onoarea oaspeților și invitaților, artiștii școlii au susținut un program artistic (dansuri populare românești, dans modern și o scenetă dintr-o nuntă tradițională specifică Bihorului, cu participarea extraordinară a tinerei interprete de muzica populară Dana Jurjuț, elevă a Colegiului Național „Iosif Vulcan”. Programul artistic a fost coordonat de profesorii: Anca Raica, Aurel Popa, Florin Lăzău, Cornelia Movilă și Mihaela Șumălan; la momentul artistic au participat și partenerii SNAC – elevi ai Colegiului Național „Iosif Vulcan”, coordonați de prof. Claudia Krenec.
Întâlnire la Consiliul Județean Bihor
În aceeași zi, delegația de profesori a fost primită la C.J. Bihor de către vicepreședintele Dumitru Voloșeniuc, directorul economic - Dumitru Musca și consilierul dlui președinte Radu Þîrle, dl Mircea Jacan, după care a urmat vizita la Primăria Oradea, cu prezentarea instituției și urcare în turn, pentru o panoramă a orașului.
Între timp, în școală, s-au desfășurat workshopurile elevilor pe temele stabilite în proiect  („Tipuri de sânge”, „Viitorul și noi”, precum și un workshop foto pregătit de profesorii și elevii din Caldas da Rainha, Portugalia. Pe lângă aceste teme, gazdele au pregătit și o surpriză - ateliere de lucru, în care elevii școlii și partenerii lor europeni au realizat manichiuri - fantezie, o colecție de modele de îmbrăcăminte, au încondeiat și vopsit ouă, lucrările fiind expuse și admirate în sala festivă (workshopurile au fost coordonate de cadrele didactice: Ana Bronț, Otilia Petrila, Marcela Gazdac, Livia Mușet, Lucia Lobonț, Ana Abrudan și Viorica Bibarț).
Excursii la Izbuc, Chișcău, Turda...
 În zilele următoare, au avut loc excursii și vizite de documentare la Izbuc, Peștera Urșilor, la Turda și Cluj-Napoca, pentru a cunoaște tradițiile și obiceiurile, precum și frumusețea plaiurilor românești (partenerii de proiect au fost însoțiți de elevii din grupul țintă, și cadrele didactice: Minodora Albu, Diana Bolojan, Otilia Niculescu, Dana Erdeli, Traian Ștefănuț și Ramona Bejusca).
O nouă idee de predare-învățare
În ultima zi a reuniunii au avut loc prezentarile profesorilor privind o nouă idee de predare a unei discipline din aria curriculară Tehnologii. Pentru Grupul Școlar „Ioan Bococi”, lecția a fost pregătită de doamna profesor Mariana Șandor. În cadrul întâlnirii coordonatorilor de proiect din toate școlile partenere, s-au discutat temele pentru ultima reuniune a proiectului care va avea loc la Riga, în Letonia, în luna iunie.
Între timp, elevii au făcut o drumeție la Băile Felix pentru a admira bogația naturală a stațiunii (elevii au fost însoțiți de profesorii: Aurel Olar, Anca Lorincz, Cristina Nadiș și Andreea Roșu).
Toți elevii străini (aproape 40) au fost cazați în internatul școlii și în acest fel au fost promovate și stimulate comunicarea directă și prietenia. La toate acestea să mai adăugăm buna organizare a reuniunii la care și-au adus contribuția și personalul administrativ (administratorul - Kătălin Molnar, bucătarii, personal de îngrijire), cadrele didactice: prof. Rodica Horacsek, Crina Portelechi, Mariana Cipleu, Viorica Bronț, Ramona Bobiș și Florica Plop) și personalul auxiliar (ec. Corina Topai, Adriana Clitan, Mariana Gorcea, Monica Moț, Sorina Ciont, Elena Rotar, Cătană Florica, Ioana Sim, Anca Leș și Ioana Tiurbe).
Programul reuniunii s-a încheiat cu o seară festivă, cuprinzând: o paradă a modei și coafurilor (creațiile au fost realizate de prof. Smărăndița Raicu și Dorina Praja), precum și un număr de magie, cu talentații Eduard Malița și Bianca Onița (elevi ai C.N. „Iosif Vulcan”).
Comunicarea între parteneri va continua prin intermediul site-lui proiectului, care cuprinde atât materiale, cât și imagini de la toate întâlnirile de proiect și nu numai. (Mihaela P. & Ovidiu D.)
P.S. Pentru mai multe poze (140 de poze), accesați Galeria foto: „Suntem diferiți, dar… totuși la fel”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:50:46 Ora de vară a Europei de Est