Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Argint pentru gojdistul Dan Mercea

Șase olimpici români, toți șase, medaliați la Moscova

Argint pentru gojdistul Dan Mercea

Toți cei șase componenți ai lotului olimpic de chimie al României s-au întors medaliați de la cea de-a 45-a ediție a Olimpiadei Internaționale de Chimie „D. Mendeleev”, desfășurată în perioada 24 - 30 aprilie 2011, la Moscova; palmaresul lotului nostru: cinci medalii de argint și una de bronz.

Între cei care au cucerit medaliile de argint, primul este gojdistul orădean Dan Mihai Mercea, elevul distinsei doamne profesor Anița Luncan – formator de olimpici naționali și internaționali.
La competiție, au participat 98 de elevi din 16 țări.
„Dan are calitățile unui om de știință”
Doamna profesor Anița Luncan îl cunoaște și îl citește pe Dan ca pe o carte. A avut timp să-l studieze din clasa a VII-a, când l-a remarcat ca „inteligent și iubitor de științele naturii. În clasa a IX-a avea să confirme, obținând o mențiune MEC la Olimpiada națională de biologie. Nimic nu e întâmplător. În clasa a VII-a a obținut primul său premiu la Olimpiada națională de chimie (premiul III). De-atunci mi-am pus mari speranțe în el. Mi-a cerut să-mi schimb orele de pregătire ca să poată să participe și el. Anul acesta, în februarie, la Timișoara, Dan avea să se claseze primul la selecția care a avut loc pentru constituirea lotului lărgit al României, din 150 de candidați...”
Să spunem că din cei 12 gojdiști (respectiv 14 concurenți bihoreni, câte unul din Aleșd și Lic. T. „Adi Endre”) care ne-au reprezentat județul, în 2011, la Olimpiada națională de chimie, 11 sunt elevii doamnei prof. Anița Luncan și toți s-au întors laureați: Dan Mihai Mercea, Răzvan Panea, Alina Todoca, Ana Gui, Paul Panaitescu, Radu și Andreea Anton, Sorana Pașcalău, Antonia Fitărău, Diana Costa și Cristian Butiri.
Revenind la medaliatul cu argint de la Moscova, „trebuie să știți că Dan a fost acceptat în decembrie 2010 la Oxford, când s-a prezentat la un interviu. Universitatea chiar ne-a trimis o scrisoare de felicitare pentru buna impresie pe care a lăsat-o Dan, dovedind o pregătire excepțională. Sunt foarte mândră de el. Îmi amintesc că în clasa a X-a a obținut locul I absolut la națională. Îi doresc să-și găsească drumul pe care îl merită, să lucreze în cercetare, în chimia organică, cea mai apropiată de sufletul său”, a conchis interlocutorul nostru, doamna profesor Anița Luncan.
Dan e modestia întruchipată
După tot ceea ce ne-a spus doamna Anița Luncan (care l-a caracterizat drept: „foarte serios, meticulos, inteligent, cu o extraordinară putere de muncă și de a relaționa...”), Dan a ridicat din umeri, nemaiștiind ce să ne spună despre sine.
Ne-a povestit despre competiția de la Moscova, cu subiecte inedite, cu două probe teoretice de câte cinci ore fiecare, în două zile, o probă cu opt probleme obligatorii și o a doua cu cinci secțiuni, de chimie organică, chimie anorganică, chimie fizică, chimie analitică și biochimie..., precum și o probă practică tot de cinci ore. „Ne-am bucurat de o organizare a concursului foarte bună, de cazare minunată, în hotel, câte doi în cameră. Am amintiri frumoase de la Moscova, unde am ajuns pentru prima oară (cu avionul). Cu toții ne-am simțit bine. Șase olimpici români, însoțiți de doamna Daniela Bogdan, inspector general în Ministerul Educației, și toți ne-am întors cu medalii...”
Acesta este chimistul de argint al României, gojdistul orădean, care din toamnă va studia chimia la Colegiul St. Peter al Universității din Oxford. (Ovidiu DAN)

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 18:47:28 Ora de vară a Europei de Est