Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concurs cu premii (nr. 2)

Să învățăm să circulăm corect! (3)

Concurs cu premii (nr. 2)

Săptămâna trecută, v-am lansat provocarea la concurs (cu primele trei chestiuni), iar la final, v-am oferit informații legate de circulația pietonilor (din care vă vom pune astăzi trei chestiuni);

deci chestionar pietoni:
1.Elevul aflat pe trecerea de pietoni se bucură de prioritate:
a.Totdeauna;
b.Doar atunci când se află într-un grup de trei persoane;
c.Numai dacă înaintea acestei treceri se află un indicator care semnalizează trecerea respectivă.
2.Precizați unde poate fi întâlnit indicatorul “trecere pentru pietoni”:
a.În interiorul orașelor și al localităților rurale;
b.În acele locuri frecventate intens de pietoni;
c.În acele locuri autorizate de organele administrative.
3.În zona pietonală au acces:
a.Vehiculele lente care nu stânjenesc circulația pietonilor;
b.Locatarii și cei care prestează servicii publice cu 5 km/h;
c.Bicicliștii și rollerii.
Răspundeți, alegând variantele corecte la cele trei chestiuni.
Atenție, la unele întrebări sunt corecte două variante de răspuns!
Așteptăm răspunsurile voastre pe adresa: ovidanm@yahoo.com
Exemplu: 1 – a; 2 – b și c; 3 – c...
Nu uitați să ne scrieți:
Numele și prenumele vostru, localitatea, școala, clasa, telefonul (la care vă putem contacta).
***
Și-acum materialul pentru concursul de săptămâna viitoare.
Bicicleta și biciclistul în circulația rutieră
Bicicleta este un vehicul relativ nesigur, care deviază ușor, două roți oferind mai puțină stabilitate decât patru.
Ca orice vehicul, bicicleta trebuie să circule pe partea dreaptă a drumului public.
Condițiile ca o bicicletă să poată circula pe un drum public sunt: să fie în bună stare de funcționare; să nu pericliteze siguranța biciclistului; să fie complet dotată pentru circulație. Aceasta înseamnă să aibă ca accesorii: un sistem de frânare în bună stare (frână de mână și torpedou); sistemul de iluminare (far cu bec și întrerupător, dinam, fișă de legătură); sonerie în stare bună; catadioptrii (ochi de pisică) la aripa din spate și la pedale.
Bicicliștilor le este interzis:
*Să conducă bicicletele pe drumurile publice dacă nu au împlinit vârsta de 14 ani
*Să circule cu bicicleta fără a fi echipată corespunzător
*Să învețe să conducă bicicleta pe drumurile publice cu circulație intensă
*Să circule pe trotuare sau pe mijlocul părții carosabile, pe aleile pentru pietoni din parcuri și grădini publice
*Să circule câte doi sau mai mulți în același rând, în afara competițiilor sportive organizate
*Să circule luând mâinile de pe ghidon sau picioarele de pe pedale
*Să se țină cu mâna de autovehiculele în mers sau să circule în spatele acestora la o distanță mai mică de 25 de metri
*Să transporte alte persoane pe biciclete prevăzute cu un singur loc, cu excepția copiilor până la 7 ani, dacă bicicleta este prevăzută în acest scop, cu un suport așezat în față
*Să circule în timp ce se găsesc sub influența băuturilor alcoolice
*Să circule pe drumurile naționale, dacă în situația în care se deplasează, există drumuri sau poteci laterale ce pot fi folosite de bicicliști.
Biciclistul trebuie să cunoască și să respecte anumite indicatoare rutiere cum ar fi: oprirea la intersecție; accesul interzis bicicletelor; accesul interzis tuturor vehiculelor; accesul interzis vehiculelor, vehiculelor cu tracțiune animală și bicicletelor; pistă obligatorie pentru biciclist.
Regula principală în mersul pe șosea a bicicliștilor este deplasarea cât mai aproape de extremitatea dreaptă.
În scopul prevenirii pericolelor, bicicliștii semnalizează cu mijloace de avertizare sonoră, cu luminile farurilor, cu semnalizatoarele luminoase sau cu brațul.
(prof. Virgil Matei, Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:50:31 Ora de vară a Europei de Est