Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sărbătorirea zilei de 9 Mai la „Emanuel”

Un nou show de pomină

Sărbătorirea zilei de 9 Mai la „Emanuel”

Gimnaziștii de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea s-au pregătit ca la carte pentru „Ziua Europei”, cu multe materiale, dar au și gătit bucate... cât pentru „Nunta Zamfirei”, orchestrați de profesorii diriginți și Ramona Iștoc – coordonatorul de proiect și organizatorul principal al evenimentului.

Pentru a continua tradiția începută în urmă cu trei ani, catedra de istorie-geografie a organizat și de această dată o manifestare dedicată Zilei Europei, în cadrul proiectului educațional intitulat „9-10 Mai – Sărbătoare Națională și Internațională”, în parteneriat cu Facultatea de Istorie, Geografie și Relații Internaționale din Oradea.
Îmbinarea fericită a celor trei evenimente (Proclamarea Independenței României, sfârșitul celui de-al doilea Război Mondial în Europa și Ziua Europei) dă posibilitatea, prin marcarea lor, promovării valorilor naționale și europene, dar și cunoașterii și înțelegerii construcției și instituțiilor europene.
Cetățeanul european nu poate și nu trebuie să-și uite elementele de identitate națională care îl definesc, îl particularizează și îi îmbogățesc familia europeană. Totodată el nu se poate integra într-o lume, care treptat renunță la frontiere, dacă nu-i cunoaște simbolurile, regulile și mecanismele de funcționare și nu le acceptă.
Nu în ultimul rând, proiectul își propune să dezvolte relațiile interpersonale, să încurajeze munca în echipă, precum și folosirea calculatorului într-un mod instructiv-educativ, pentru realizarea pliantelor, power point-urilor și pentru informare...
Manifestarea a avut loc luni, 9 mai 2011, în sala de nunți a Bisericii Emanuel, fiind moderată de către prof. organizator Ramona Iștoc, inițiator al proiectului. Cea mai mare parte a manifestării a fost alocată concursului pe echipe, pentru clasele de gimnaziu, intitulat „9 mai- Simboluri europene”, la care au participat 10 echipaje, reprezentând tot atâtea țări ale Uniunii Europene.
Concursul a cuprins patru probe: prezentarea unor simboluri specifice țărilor alese, pe bază de imagini, machete etc., moment original, creativ (poezie, scenetă), estetica și complexitatea standului de prezentare și în final, mult așteptata probă de degustare a produselor culinare tradiționale.
Juriul a fost prezidat de dl prof. Constantin Buleandra, director al liceului, și alcătuit din următorii profesori: Medan Eugenia, Fildan Mihaela, Popa Dorina, Moțiu Rodica, Fiter Ciprian și Filip Lidia.
Elevii participanți au dat dovadă de o documentare riguroasă, de multă creativitate și originalitate, implicându-se trup și suflet nu doar ei ci și familiile lor, pentru ca echipele lor să se prezinte cât mai bine și să impresioneze juriul. Eforturile lor au fost răsplătite prin diplome și aplauze din partea publicului.
 Manifestarea a continuat cu o prezentare în power point, intitulată „Simboluri naționale ale României”, realizată de o echipă a clasei a IX-a A, îndrumată de către dna prof. Mihaela Fildan.
La final, publicul a vizitat standul cu pliante și panouri informative, cuprinzând un scurt istoric al U.E, instituțiile și simbolurile acestei organizații, amenajat de elevii clasei a VII-a A. (Ramona Iștoc & Ovidiu Dan)
Câștigătorii concursului „ 9 Mai – Simboluri europene”
Prima probă (prezentarea simbolurilor europene):
•Premiul I a fost obținut de către echipa clasei a VII-a B (Oprea
 Debora, Lucaciu Aronela, Șaitoș Petra, Morar Maximilian, Vede
 Ionatan și Urs Paul), reprezentând Spania.
•Premiul II a revenit echipei clasei a VI-a A (Tiutin Cristina, Tărău Gabriela, Moca Titus, Butuc-Mayer Filip și Pantiș Beniamin) - Suedia.
•Premiul III a fost obținut de către echipa clasei a VI-a B (Bica Paula, Marian Bianca, Berghe Cristina, Pop Andreea, Gherle Timotei și Serecuț George) - Austria.
•Mențiune a obținut echipa clasei a VIII-a B (Cherecheș Denisa, Toia Denisa, Herman Denisa, Lucuș Georgiana și Oros Sergiu) - Grecia.
A doua probă (moment creativ, original):
►Premiul I a fost câștigat de Suedia.
►Premiul II – de Polonia, echipa clasei a VI-a A (Ardelean Alexandra, Racolța Andreea, Orășanu Astrid, Ivan Eliza, Bala Alexandru, Drugaș Ștefania și Fazecaș Ruth).
►Premiul III, la egalitate de puncte, de Spania și Austria.
►Mențiune – Belgia, echipa clasei a V-a B (Berinde Larisa, Lucaciu Renata, Pop Alexandra, Cherhaț Diandra, Mironescu Diana, Paul Mălina, Kovacs Adonis, Ivan-Leț Sebastian).
A treia probă (estetica și complexitatea standului):
*Premiul I - la egalitate de puncte, Spania și Suedia.
*Premiul II – Marea Britanie, echipa clasei a VII-a B (Kiss Bianka, Șteț Diana, Bondar Ștefana, Ciora Bogdan, Săutiuț Elias, Beladi David și Cruceru Lucas).
*Premiul III - Grecia.
*Mențiune – Olanda, echipa clasei a V-a A (Hrițcu Andreea, Hoșman Patricia, Mierluț Anastasia, Berghe Sergiu, Tiutiu Natan, Bohuș David și Solomie Patrick).
A patra probă (degustare de produse culinare tradiționale):
●Premiul I - la egalitate de puncte: ehipele Suediei, Spaniei, Greciei și Marii Britanii.
●Premiul II, echipele Olandei și Italiei (Hoșman Rafaela, Groza Mădălina, Negruț Eliza, Ghețe Rebeca, Orbai Iulian și Kiss Cynthia).
●Premiul III - echipele Austriei și Poloniei
●Mențiune - echipele Belgiei și Franței (Pușcaș Dorothy, Vereș Cristina, Carțiș Daniela, Bodog Georgia și Bulc Timotei).
Premiu special pentru cea mai bună echipă din concurs ... reprezentând Suedia.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sărbătorirea zilei de 9 Mai la „Emanuel”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:55:11 Ora de vară a Europei de Est