Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Delegație din Ungaria la Universitatea din Oradea

Joi

Delegație din Ungaria la Universitatea din Oradea

Joi după-amiază, rectorul Universității din Oradea (UO), prof. univ. dr. Cornel Antal, a primit vizita unei delegații maghiare formate din reprezentanți ai Universității din Debrețin și ai unei firme de consultanță din Budapesta.

La întâlnirea de joi, 12 mai 2011, au mai participat prof. univ. dr. ing. Ioan Felea – prorector domeniul calitate și cercetare, prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu – prorector Relații Internaționale și Comunicare, prof. univ. dr. ing. Sorin Curilă – secretar științific, Carmen Buran – șef Departament Relații Internaționale, Marius Onica – administrator rețea internet a UO, conf. dr. Marcel Boloș – catedra de Finanțe Contabilitate a Facultății de Științe Economice  și Olimpia Popoviciu, șef Birou Comunicare, care au primit delegația din Ungaria compusă din: prof. dr. Gaál István - prorector al Universității din Debrețin, dr. Gál Zoltán  - șef serviciu Internet - Comunicații al Universității din Debrețin, Pozsonyi Zoltán - director general economic adjunct al Universității din Debrețin și doi reprezentanți ai firmei de consultanță din Budapesta - Deutsch István – director și Tóth Marcell. 
Scopul vizitei a fost acela de a înmâna conducerii Universității din Oradea cele două proiecte de cooperare transfrontalieră care au primit finanțare și urmează să fie derulate din acest an.
Cele două contracte de cooperare transfrontalieră sunt:
1.  HURO/0802/012_AF având titlul „High speed next generation network integration between University of Debrecen and University of Oradea”
Proiectul are valoare totală de 1.010.519 euro din care UO îi revine suma de 502.486 euro și își propune: să implementeze la nivel de universitate un sistem de telefonie de ultimă generație, bazată pe tehnologia VOIP (Voice over IP) și să interconecteze sistemele de telefonie ale celor două universități (astfel încât să se poată apela orice post telefonic din cele două universități utilizând numere de interior); să construiască un sistem wireless în universitate și să interconecteze sistemele wireless ale celor două universități prin sistemul internațional EDUROAM; să modernizeze infrastructura de comunicații date a universității.
2. HURO/0901/265/1.2.3 având titlul „Joint network multimedia system of University of Debrecen and University of Oradea”
Proiectul are valoare totală de 324.354 euro din care universității îi revine suma de 164.328 euro și își propune: să construiască un studio radio și unul de televiziune cu posibilitatea emiterii programelor acestora pe intranet și internet; să construiască un studio mobil cu ajutorul căruia să se poată face transmisii în direct de la diverse evenimente din universitate; să implementeze un sistem de videoconferințe între cele două universități; să implementeze un sistem prin care se pot retransmite un număr de minim 6 posturi tv pe rețeaua de date a universității.
Responsabil pentru ambele proiecte este Marius Onica, administrator rețea internet a UO.
Prorectorul din Debrețin a apreciat că „Universitatea din Oradea este un partener apropiat și colaborator apreciat în multe proiecte de cercetare dezvoltate pe mai toate domeniile și își doresc ca această colaborare să fie dezvoltată pe viitor. Aceste colaborări strânse s-au concretizat în foarte multe proiecte de cercetare comune cu finanțare HU-RO”.
În contextul acestor declarații, conducerea Universității din Oradea a propus reprezentanților Universității din Debrețin dezvoltarea de noi proiecte de cercetare, inovative și care să fie înaintate spre finanțare la noua sesiune HU-RO care se deschide în iunie 2011. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:25:40 Ora standard a Europei de Est