Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Grecia Antică –Astronomie și mitologie

C.T. „Mihai Viteazul” la Atena

Grecia Antică –Astronomie și mitologie

După întrunirile de la Amsterdam, octombrie 2009, Roma, martie 2010, Oradea, mai, Lyon, noiembrie 2010, Birmingham-UK, martie 2011, echipele membre ale proiectului multilateral COMENIUS – M.E.T.E.R. (Measuring the Earth Through European students’ Research and collaboration) s-au reunit marți, 10 mai 2011, la Liceul Franco Elenic Eugen Delacroix din Atena.

La întâlnire au participat Surdan David, elev în clasa aX-a, însoțit de profesorii Nicoleta Pazmany, coordonator al echipei Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și Camelia Pop.
Grecia - momentul magic
Fiecare întâlnire a fost asteptată cu emoție și interes și a fost cu adevărat unică, dar Grecia reprezintă momentul magic. Despre Grecia se poate spune fără putință de tăgadă că este leagănul civilizației europene, iar Atena reprezintă punctul culminant nu numai pentru filosofie, artă și arhitectură, dar și pentru democrație.
Miercuri, 11 mai 2011, după o scurtă deschidere festivă, ne-am grăbit să ajungem la Centrul Național de Cercetări Științifice Demokritos unde ne-am simtit ca Alice în Þara Minunilor. Ne-au fost prezentate cercetările din domeniul biofizicii și cel medical, apoi am putut urmări la microscop mostre de ADN și am fost conduși să vedem cum funcționează un accelerator de particule de tip TANDEM, cu ajutorul căruia se fac cercetări în domeniul medical sau al astrofizicii.
În cursul aceleiași zile, s-a desfășurat workshopul „Mitologie și astronomie”, cu activități pe grupe de elevi.
Seara, am fost la Observatorul Penteli unde am urmărit o prezentare despre evoluția stelelelor, iar apoi am putut face observații cu telescopul (Luna și Saturn), precum și observații cu ochiul liber pentru diferite constelații.
Joi, 12 mai, a urmat al doilea workshop, intitulat „Elefantul și furnicile” care a fost si mai incitant.
Elevii, împărțiți în cinci echipe cu numele unor filosofi și matematicieni greci (Hypatia, Pitagora, Heraklit, Thales, Euklid) au lucrat împreună, având diferite teme din sfera astronomiei, fizicii și măsurătorilor, trebuind să-și utilizeze cunoștințele și să-și pună în valoare creativitatea. Fiecare grup a fost monitorizat de câte un profesor. Prezentarea activităților s-a desfășurat de fiecare echipă în fața celorlalți.
Cel mai uimitor a fost faptul că prin munca celor 25 de furnicuțe (membrii celor cinci echipe) am asistat la realizarea elefantului (atâta informație pe care au putut-o descoperi elevii implicați în numai două ore a fost extraordinară).
Sarcinile au fost nu numai de a căuta informații, ci și de a rezolva probleme sau a găsi aplicații din teoria jocurilor, a grafurilor sau a fractalilor. Nu mi-am imaginat niciodată că așa ceva se poate face cu copii cu vârsta între 11 și 16 ani.
După-amiază, am fost la Fundația Eugenides unde am avut parte de alte surprize. Pe lângă spectacolul de la planetariu, am fost la expoziția interactivă „Știință și materiale” unde copiii, și nu numai ei, au putut realiza  experimențe în diferite domenii: electricitate, magnetism, acustică, realizarea imaginilor 3D etc. Pe când și la noi așa ceva?
Ziua s-a încheiat cu o vizită în portul Pireu, zona iahturilor.
Vineri, 13 mai, la aceeași oră matinală  (trebuia să ne trezim la 5.30 ca să ajungem la școală pe 7.30), ne-am întâlnit pentru ultimul workshop care avea să fie la fel de incitant, „Antologie palatină”. Împărțiți în aceleași echipe, elevii trebuiau de această dată să rezolve niște probleme vechi, scrise în forma unor epigrame. Ei mai trebuiau să îndeplinească și alte sarcini din domenii conexe (geografie, istorie, literatură, legate de probleme). A fost instructiv și distractivm, în același timp.
Încă o dată, am putut lua parte la altfel de lecții, care, nu numai că au trezit interesul elevilor, care s-au implicat total, dar au însemnat și multă bucurie.
După-amiază, ne-am deplasat spre centrul Atenei pentru a vizita partea istorică, începând cu celebrul Akropolis (care înseamnă orașul de sus), forumul roman, Agora antică, templul lui Hefaistos, noul muzeu Akropolis etc.
Eu am coborât din autocar la Muzeul de arheologie pentru că știam că adăpostește o comoară (pentru cei interesați de astronomie). Este vorba despre mecanismul Antikitera, construit cam în jurul anului 100 B.C., descoperit lângă insula cu același nume pe la începutul secolului XX.
 Pe 30 iulie 2008, cercetătorii au declarat că mecanismul prezentă calendarul metonic, prezicea eclipsele solare și calcula datele la care aveau loc jocurile olimpice antice. Inscripțiile de pe mecanism se potriveau cu numele lunilor din calendarele folosite în Illyria și Epirus, din nord-vestul Greciei, și cu cele folosite în insula Corfu.
Plini de emoții și cu un bagaj încărcat de informații, ne-am întors în țară cu entuziasm și cu dorința de cunoaștere mai profundă nu numai a planetei noastre, ci a întregului Univers.
Nicoleta Pazmany & Camelia Pop

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:41:38 Ora de vară a Europei de Est