Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Chiar și Dracula alege să mănânce sănătos!”

Spot și back-stage... trimise la Roma

„Chiar și Dracula alege să mănânce sănătos!”

Vă prezentăm proiectul - concurs „Food 4 you”... la care România participă pentru prima oară, și la care noi suntem singurii „înrolați” din Bihor.

La inițiativa Ministerului Agriculturii din Italia, de câțiva ani, în perioada martie-iunie, se desfășoară acest proiect la care sunt invitate 28 de țări din Europa, România fiind pentru prima dată informată despre acest lucru prin inspectoratele școlare; astfel, la sosirea adresei de la I.S.J. Bihor, directorul Colegiului Economic „Partenie Cosma”, prof. dr. Corba Ioan, m-a întrebat dacă doresc să mă implic în acest proiect împreună cu un coleg din școală; cum dna prof. ec. Geta Iorga a avut mai multe activități (în domeniul alimentar) cu elevii mei, elevii clasei a X-a J (la care sunt diriginte), m-am oprit la Geta, dar și datorită preocupărilor comune pe care le avem privind alimentația sănătoasă. Regulamentul concursului prevede prezentarea unui video-spot de 45 de secunde și a unui back-stage de maximum 3 minute, ambele scrise doar în limba engleză. Pentru respectivele filmări, am ales un grup de 10 elevi din clasele a XI-a C și D, fiecare cu „rolul” său. Spotul se numește „Even Dracula chooses to eat healthy” - „Chiar și Dracula alege să mănânce sănătos” și constă într-o secvență (scenetă) petrecută într-un restaurant, unde două tinere iau masa: una alege o salată vegetariană, cealaltă comandă un hamburger... Dracula le vede, le studiază, și apoi se apropie de masa lor, încercând să atace mai întâi fata care mănâncă hamburgerul; simte mirosul greu și urât al acestuia…și se repede la gâtul fetei care mănâncă salata! Râde satisfăcut că „meniul”a fost foarte gustos și sănătos…
După filmare, documentele (toate în engleză) au fost trimise în Italia...
Acum, așteptăm verdictul italienilor (care trebuie să vină în 27 iunie).
Cei 10 pentru... Italia
Să-i cunoaștem pe cei zece protagoniști orădeni: Grațian Lascu - Dracula, Eliada Mugur - consumatoare fast-food și Ioana Culici – vegetariană (echipajul clasei a XI-a C, spotul lor a fost trimis în Italia), George Suciu (tot Dracula), Dora Pure (cu hamburgerul) și Gabriela Takacs (cu salata), ei sunt echipajul clasei a XI-a D. Scenele cu ei se regăsesc în back-stage; Paula Lorincz și Mădălina Popescu (din XI D) au realizat filmările cu camerele lor video, iar Florina Ungur și Alina Burlău (din XI C) au finalizat scenele care reprezintă spotul și back-stage-ul, au pregătit „actorii” (i-au machiat, au făcut ca fetele - Dora și Eliada - să arate „niște grase” tocmai pentru că mănâncă hamburger). Așadar, fiecare a făcut câte ceva, iar finalul a fost neașteptat! Noi, profesorii, eu și Geta, am dat „indicațiile” de regie înainte de filmările de la restaurant, iar ei au intrat perfect în pielea personajelor!
Italienii urmează să aleagă spotul cel mai reușit (original) din fiecare țară. Nu știm câți au participat din România, pentru că documentele și DVD-rile cu spotul și back-stage-ul au fost trimise direct la Roma, la Ministerul Agriculturii.
Dorim să mulțumim pe această cale celor care ne-au ajutat, conducerea colegiului nostru (prof. dr. Corba Ioan - director și prof. ec. dr. Vonea Răzvan – director adjunct), dlui ing. Kalmar Florin, părinților elevilor, dlui Chirilă Florin - de la Restaurantul vegetarian Cris, care ne-a permis să facem filmările în restaurantul dumnealui. (Daniela Ghiuro)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:05:37 Ora de vară a Europei de Est