Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

1 Iunie – o zi specială la Școala din Sînmartin

Proiectul „Jertfă din iubire”

1 Iunie – o zi specială la Școala din Sînmartin

Cea de-a treia activitate din cadrul proiectului educațional „Jertfă din iubire” a fost programată anume, marți (31 mai 2011), în Ajunul Zilei Copilului. Sub genericul „Un cântec, un zâmbet pentru copilărie”, elevii claselor I B de la Școala din Sânmartin, îndrumați de înv. Laura Ban și a III-a A (înv. Violeta Dicu) au prezentat un moment emoționant închinat Măriei sale, Copilul, iar îndrăgitul profesor de muzică, dna Loredana Pantea, a pus paie pe foc cu grupul său de chitariști și soliști – „Acorduri de chitară”.

Invitații speciali ai celor din Sînmartin au fost „sogunii” orădeni. Elevii din a XI-a și a XII-a G (estetică), îndrumați de prof. Simona Bot și Crișan Csilla, au prezentat oferta educațională în fața elevilor din clasa a VIII-a după care i-au invitat la demonstrații de manichiură și coafură; lor li s-a alăturat înv. Ramona Bala, cu cosmetică pentru clasele VII–VIII.
Arc peste timp
Deosebit de emoționată a fost întâlnirea între generații, organizată de clasa a V-a A și dirigintele lor, doamna prof. Elena Știubea, care și-a invitat trei foști elevi de calitate: Roxana One (gojdista), masterand Nicolae Bot și prof. de franceză, dna Claudia Ruțaș. Fiecare a fost interesant în felul său prin modul de prezentare și mesaj, dar parcă Roxana s-a apropiat mai tare de public, grație vârstei și experienței pe care a făcut-o: erupția (spectaculoasă) a unui vulcan.
Copiii totali din a V-a A au pregătit un adevărat regal numai al lor: un carnaval de măști, karaoke și dans, alături de îndrăgita lor dirigintă, Elena Știubea, care le face toate poftele și împreună cu profa de muzică, Loredana Pantea, de aceeași factură sufletească și dăruire. Alături de cele două „amfitrioane”, au evoluat, pe aceeași coardă sensibilă, prof. de religie, Traian Bot, Georgeta Dărăban, Ramona Bala, precum și dna prof. de biologie, Florica Moldovan, autor de lucrări, alături de dna Elena Știubea. Cele două autoare ne-au reținut atenția cu lucrarea „Rezervația naturală pârâul Pețea” – lucrare trimisă la Simpozionul internațional de ecologie „Verde înseamnă viață”, de la Iași.
Surprizele dulci
Și cum de la asemenea sărbătoare a copilăriei nu puteau lipsi tocmai surprizele dulci, părinții celor din a V-a s-au înființat în sala de clasă cu o expoziție culinară de-ți lăsa gura apă. Ne-am convins de faptul că regula nu poate fi alta decât: la asemenea copii minunați, nu poți găsi decât niște părinți extraordinari!
Cu bunătăți de tot felul, muzică pe gustul tuturor și voie bună cât încape, de la mic la mare, am avut o superbă sărbătoare, care cu greu s-a stins, cu o „porție” de karaoke, alături de membrii grupului de chitariști „Acorduri de chitară”., care își făceau, astfel, încălzirea pentru Beiuș. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 1 Iunie – o zi specială la Școala din Sînmartin.  

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:57:08 Ora standard a Europei de Est