Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Motoarele aplicării Legii Educației pe 2011”

Declarația de presă a Secretarului de stat Oana Badea, 6 iunie, MECTS

„Motoarele aplicării Legii Educației pe 2011”

Declarația de presă de astăzi are două puncte: în prima parte vă voi vorbi despre metodologiile și regulamentele care constituie acte normative de tip legislație secundară. Așa cum știți, ieri au fost postate pe site un număr de 67 de metodologii, regulamente, aproximativ 75% din totalul actelor normative care constituie legislația secundară și, așa cum îmi place mie să spun, motoarele aplicării Legii Educației pe 2011.

Ca să avem o imagine concretă asupra legislației secundare care va însoți textul cadru, precizez că învățământul preuniversitar are nevoie de 108 acte normative, fie că sunt regulamente, regulamente-cadru, metodologii, metodologii-cadru sau chiar Hotărâri de Guvern care trebuie inițiate. Din aceste 108, unul a fost deja adoptat, pentru că a necesitat respectarea termenelor și este vorba de Autoritatea Națională pentru Calificări. Cele 67 puse în procedură de transparență decizională în cursul zilei de ieri își au parcursul lor în acest moment pe o perioadă de o lună. Încă 25 de acte normative vor fi puse în dezbatere publică în cursul lunii iulie și, în acest fel, rămâne un număr de 15 acte normative care au un termen relaxat din textul inițial al legii, precum și nevoia unei dezbateri aprofundate. Totalul este exact 108 acte normative, așa cum v-am spus.
Vă anunț, totodată, că astăzi pleacă invitațiile pentru federațiile sindicale, pentru reprezentanții sindicatelor, precum și pentru patronate, pentru ca în cursul zilei de vineri să stabilim și să convenim calendarul dezbaterii și al muncii. O să rog colegele la ieșirea din sală să vă ofere procedura de transparență decizională pe care actele normative au urmat-o începând cu data de 13 ianuarie 2011. Credem că o să vă placă ideea. În acest moment, aveți parcursul clar al legislației secundare. Discutăm în acest moment de următorul traseu: 1.493 cadre didactice au redactat drafturile de metodologii, din acestea 68% sunt membri de sindicat, precizez - nu lideri de sindicat, ci membri de sindicat, și aproximativ 50% - în unele grupuri de lucru peste 50% - sunt cadre didactice direct de la catedră, fără funcții de conducere. Ulterior a urmat o perioadă care s-a suprapus campaniei „Tu faci Legea de nota 10”, campania de informare și conștientizare cu privire la soluțiile legii, de punere în aplicare, precum și comunicarea directă cu cele 44 de ONG-uri care au semnat protocolul cu Ministerul Educației și cu cele 28 de asociații profesionale. După perioada feedback-ului pe care l-am primit de la aceste ONG-uri și asociații profesionale, de altfel ele au optat fiecare după profilul de activitate, au optat și au ales un număr mai mare sau mai mic de metodologii, am intrat în perioada de armonizare a metodologiilor și regulamentelor. Trebuie să vă spun că o parte din metodologii reglementează activități care sunt ca secvențe una după alta sau aceleași prevederi trebuiau cuprinse în mai multe regulamente sau metodologii și a existat o muncă de armonizare între direcțiile de specialitate din minister. Perioada a fost, de altfel, până săptămâna trecută și apoi ziua de 5 iunie este ziua în care marcăm lansarea în procedură de transparență decizională, conform legii, a acestor documente. În interiorul acestei proceduri, invităm sindicatele și patronatele să ni se alăture la procesul de redactare a legislației secundare. La capăt este anul școlar 2011-2012, anul practic care începe cu motoarele adevărate ale noii legi. Cred că schema pe care v-am făcut-o va fi sugestivă pentru dvs. și, de asemenea, și etapizarea parcursă.
Examenul de bacalaureat
Acesta a fost primul subiect despre care am vrut să vă vorbesc. Al doilea subiect este cu siguranță subiectul zilei. Așa cum știți, examenul de bacalaureat a început cu proba de competențe de comunicare în limba română. A început la ora 9.00. Conform informațiilor pe care le-am transmis, nu a fost nici o problemă în procedurile realizate în cursul dimineții. Într-un singur județ, din cauza unui furtuni, au existat anumite probleme tehnice la patru centre. În rest, absolut toate centrele și-au desfășurat activitatea normal.
Pe perioada desfășurării bacalaureatului va trebui să fim foarte sensibili la următorul element. Rugămintea ministerului este aceea de a susține emoțional candidații față de examenul pe care îl au de parcurs, examen de maturitate, de altfel. Cu toate acestea, 18-19 ani înseamnă o vârstă la care poți să fii destabilizat dacă apar succesiuni de informații care nu sunt corecte. De aceea, Ministerul Educației va sta la dispoziția dvs. cu informații corecte. Vă comunic, totodată, că am decis ca pe perioada examenelor, bacalaureat și admitere la clasa a VIII-a, comunicatorul curent pentru dvs. să fie doamna Liliana Preoteasa. Și de aceea, vă rog să ne solicitați datele de contact, în cazul în care nu le aveți încă. Totodată, anumite tipuri de informații le puteți obține de la domnul Cristian Mirescu, directorul Centrului Național de Examinare și Evaluare. Acestea sunt elementele legate de examenul de bacalaureat. În final, aș vrea să urez succes tuturor absolvenților de clasa a XII-a care de astăzi încep un examen interesant pentru viața lor.
Vă mulțumesc! (Biroul de presă)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 10:05:41 Ora de vară a Europei de Est