Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Locul II la etapa județeană

Școala din Avram Iancu

Locul II la etapa județeană

Copilul vine în contact cu primele reguli de circulație în familie. De la o vârstă fragedă, mama își învață „puiul” să traverseze strada, să circule corect pe trotuar, să respecte civilizația străzii, strada fiind de fapt „casa” noastră în mare măsură...

Odată intrat în procesul  instructiv-educativ, încă de la grădiniță, copilul își lărgește sfera noțiunilor de educație rutieră, învață să se ferească singur de accidente, învață că viața nu are preț și trebuie să facem tot ce stă în putința noastră spre a o ocroti... În acest sens, cadrelor didactice le revine o mare responsabilitate în a-i ajuta și sprijini pe copii în însușirea circulației corecte, oriunde s-ar afla și la orice vârstă... Și nu suntem singuri în această muncă! Poliția ne-a fost mereu alături, sub diferite forme, fie pentru a sensibiliza, fie pentru a trage un semnal de alarmă...
De-a lungul anilor, de un real folos s-au dovedit a fi și concursurile pe teme de educație rutieră, de la faza pe sector, până la faza națională. Un astfel de concurs este cel intitulat „Educația rutieră - educație pentru viață”, a cărui fază județeană s-a desfășurat joi, 20 mai 2011, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” - Oradea.
Urmând o tradiție veche, de peste 15 ani, echipajul Școlii cu clasele I-VIII din  comuna Avram Iancu, a participat la faza județeană a concursului, unde s-a încununat cu un merituos loc II... Trebuie spus că foarte puțin i-a despărțit pe copii de locul I și sigur că undeva, într-un colțișor al sufletului s-a strecurat o strângere de inimă cu regretul că ar fi putut fi altfel... Chiar dacă s-au clasat doar pe locul II, pentru noi ei sunt cei mai buni și-i felicităm din tot sufletul și... cine știe, poate-ntr-o zi, alte generații vor ajunge acolo unde ei și-au dorit cu ardoare să ajungă...
Cei doi copii care au format echipajul școlii în acest an, au fost Magda Gina și Faur Laurențiu, doi copii buni, inimoși, ‚meșteri” în condusul bicicletei și ași în teorie... Au fost ajutați, sprijiniți și îndrumați în munca lor de un dascăl inimos, cu suflet mare, cu putere de dăruire și dorință de-a învinge, doamna învățătoare Blaj Doina... Și trebuie apreciat o dată în plus faptul că doamna învățătoare a fost încă de la început lângă acești copii, pregătindu-i an de an, generație după generație, o viață de om...
Felicitări tuturor, iar doamnei învățătoare, multă putere de muncă pentru a forma alte și alte echipaje care să îmbogățească zestrea de diplome și premii a școlii... (Anna Cotro)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:24:12 Ora standard a Europei de Est