Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Acțiunea mobilități individuale

Diseminare proiect

Acțiunea mobilități individuale

„Pleci ca o „carte de vizită” și te întorci ca o „carte” (plină de experiențe colorate și de pagini parfumate).”

Mă numesc Georgeta Laslou și sunt profesor psihopedagog la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea. Cred în educație și în posibilitatea ei de a schimba lumea în care trăim, cred de asemenea în conceptul acesta ce a devenit atât de la modă în ultimul timp „life long learning”. Viața este creată pentru a învăța continuu, pentru că însăși viața ne dă lecții la tot pasul.
În luna ianuarie a acestui an, am hotărât să aplic, pentru prima dată, la o Acțiune de mobilitate individuală - Formare continuă pentru personalul implicat în educație din învățământul preuniversitar. Rezultatul: aprobarea Formularului de candidatură și participarea, în perioada 23 – 27 mai 2011, la Stagiul de formare continuă: Learning disabilities (dyslexia, dysgraphia and discalculia); prevention and actions in learning contexts, în Italia, Reggio Emilia. Instituția organizatoare a acestui stagiu a fost Larcobaleno Servizi Societa Coopertativa Sociale.
Elaborarea dosarului de candidatură a presupus o bună cunoaștere a nevoilor personale de formare și de alegere justă a stagiului care satisface cel mai bine aceste nevoi identificate. A fost necesar să argumentez foarte bine de ce cursul de formare pe care l-am ales îmi este necesar în activitatea profesională și, de asemenea, cum intenționez să aplic și să diseminez cunoștințele acumulate în cadrul cursului de formare. De asemenea, a fost necesară o pregătire prealabilă desfășurării stagiului, îmbunătățirea competențelor lingvistice (activitatea de formare s-a desfășurat în limba engleză), consultarea unei bibliografii de specialitate, informarea cu privire la structura instituției organizatoare a stadiului, pregătirea unor materiale/activități solicitate de organizatorii stagiului.
Etapele premergătoare elaborării dosarului de candidatură au constat în: analiza obiectivă a nevoilor de formare, găsirea cursului potrivit, pregătirea în vederea acestuia, contactarea instituției organizatoare, iar după încheierea stagiului elaborarea Raportului final si Planul de diseminare.
Am apreciat de la bun început organizarea bună a cursului, începând cu perioada de contact premergătoare desfășurării cursului. Instituția organizatoare a oferit prompt toate răspunsurile cerute, a oferit cursanților încă de la bun început toate informațiile detaliate privitoare la desfășurarea și conținutul cursului, precum și alte materiale necesare. Obiectivele stagiului au fost: înțelegerea dificultăților de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia), identificarea și diagnosticarea dificultăților de învățare (metode de screening pentru nivelul preșcolar și primar), cunoașterea strategiilor de intervenție în dificultățile de învățare (metode și instrumente compensatorii în școala primară și secundară), ilustrarea unor exemple de bune practici în abordarea dificultăților de învățare în context clinic și educațional, dizabilitățile de învățare la adulți (diagnostic, studii de caz). Profesorii care au ținut cursul au fost bine pregătiți, competenți și deschiși sugestiilor venite din partea cursanților, remarcându-se prin amabilitate și solicitudine. Stagiul s-a desfășurat conform programului, îmbinându-se în mod plăcut mai multe tipuri de activități, vizite, asistențe la diverse activități cu conținut didactic, dezbateri, ceea ce a făcut ca stagiul să fie eficient, iar atmosfera să fie destinsă.
Stagiul de formare a însumat un număr de 31 de ore, incluzând și vizitele la instituțiile educaționale.
Beneficiile participării la un astfel de stagiu sunt nenumărate. Pe plan profesional, stagiul m-a ajutat să-mi perfecționez cunoștințele legate de dificultățile de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia), să-mi îmbogățesc metodele și procedeele didactice, să am acces la materiale didactice folosite de un alt sistem de învățământ, să cunosc alte sisteme de educație europene.
Dincolo de toate acestea, acolo am legat prietenii, am stabilit colaborări, am intrat în contact cu diferite culturi, mi-am îmbunătățit competențele lingvistice.
Le urez colegilor mei să aibă parte de asemenea stagii, cu siguranță experiențele vor fi la fel de frumoase!
Participarea la acest stagiu s-a realizat cu sprijinul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (A.N.P.C.D.E.F.P.) – Programul Învățare pe Tot Parcursul Vieții – Componenta Comenius.
Finanțarea stagiului s-a realizat din fonduri Comenius-Life Long Learning, LLP și fonduri FSE- (Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013).
A.N.P.C.D.E.F.P. este o instituție publică înființată la 27 ianuarie 2005, și facilitează accesul la alternative europene de învățare continuă și activă.
Comenius este prima componentă a Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții. Se adresează instituțiilor de învățământ preuniversitar de stat și private și tuturor membrilor comunității educaționale care își desfășoară activitatea în acest sector. Sprijină financiar realizarea de parteneriate școlare, proiecte de formare a personalului didactic, rețele de parteneriat școlar, precum și participarea la stagii de formare inițială și continuă.
Acțiunea mobilități individuale - Formare continuă pentru personalul implicat în educație școlară este o acțiune care se adresează cadrelor din învățământul preuniversitar și are ca scop îmbunătățirea calității educației școlare prin participare acestore la stagii de formare continuă. (Georgeta Laslou)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:30:57 Ora de vară a Europei de Est