Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bucătărie, gastronomie și lux în ora de Limba franceză

Diseminare programul sectorial Comenius

Bucătărie, gastronomie și lux în ora de Limba franceză

În perioada 20-24 iunie 2011, am participat la stagiul de formare cu titlul: „Cuisine, Gastronomie et luxe en classe de FLE” (Bucătărie, gastronomie și lux în ora de Limba franceză), organizat la Paris de către Globy Mundus.

Sunt profesor de Limba franceză (la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea), iar pentru mine ca pentru orice profesor de limbi, participarea la stagii de formare în țări străine, unde exersarea limbii se face prin imersiune totală, constituie un moment de răscruce în cariera didactică. O asemenea experiență contribuie la îmbogățirea noastră atât din punct de vedere personal, cât și profesional. Pentru mine a fost o adevărată șansă participarea la acest curs a cărui tematică a fost strâns legată de profilul școlii noastre.
Mi-am propus să aplic pentru acest stagiu din dorința de a aduce un suflu nou în activitatea mea didactică, de a-mi îmbogăți cunoștințele de limbă și de civilizație și de a le transmite elevilor mei. Prin activitățile pe care le voi desfășura, voi introduce la clasă cunoștințele dobândite, voi pune accent pe aspecte legate de interculturalitate, iar elevii vor conștientiza mai mult necesitatea învățării limbii franceze, a cărei cunoaștere reprezintă un plus, o șansă de afirmare și de împlinire pe plan personal, școlar și mai apoi profesional.
Principalul scop al cursului a fost de a iniția profesorii de limba franceză în aprofundarea civilizației franceze, prin cunoașterea bucătăriei franceze și a importanței luxului în viața francezilor. Cursul s-a axat pe descoperirea specificului bucătăriei franceze, a tendințelor ei actuale, pe cunoașterea celor mai importante localuri (cafenele, braserii, taverne, hoteluri, școli de gătit, magazine de lux, restaurante) cu accent pe legătura dintre tradiție și continuitate. Foarte interesantă a fost și partea teoretică prin care profesorii au fost inițiați în abordarea bucătăriei și gastronomiei actuale prin exploatarea la clasă a publicității, emisiunilor de televiziune, siturilor Internet și a tradiției culinare prin intermediul unui text literar, tablou, cântec sau a unui fragment dintr-un film.
Am avut șansa extraordinară de a vizita mari hoteluri (Le Fouquet’s, Westminster, Sofitel), Cafeneaua Procope, cea mai veche din lume, Maison de la Truffe, braseria de lux La Lorraine etc, cunoscând oameni de seamă, adevărați profesioniști ai gastronomiei și ai luxului. Un lucru inedit a fost participarea activă la un curs de gătit, unde am preparat câteva mâncăruri specifice bucătăriei moleculare. La sfârșitul lecției, am aranjat preparatele și le-am degustat, fiecare dintre noi, „bucătar de ocazie” fiind mulțumit de „isprava” făcută.
În afara acestor activități cu un caracter practic, a fost prevăzută o vizită la Assemblée Nationale (Adunarea Națională), unde am participat la o ședință a deputaților și i-am întâlnit pe fostul ministru francez al Culturii și pe cei 20 de profesori ai FIPF, participanți și ei la un alt stagiu. O altă vizită interesantă a fost la Espace Culturel Vuitton, unde am admirat operele de artă ale artiștilor indonezieni contemporani. 
Programul a mai cuprins seri culturale, vizionarea unui film, concert de muzică clasică, iar in 21 iunie (Sărbătoarea muzicii), Parisul a fost sinonim cu arta „vie” și buna dispoziție.
Participarea mea la acest stagiu a fost posibilă în urma obținerii unui grant Comenius de la ANPCDEFP în cadrul Programului de Învățare pe Parcursul Întregii Vieți, finanțarea realizându-se din fonduri Comenius și FSE-POSDRU. Doresc să mulțumesc pe această cale Agenției Naționale pentru Programe comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale pentru această oportunitate care mi-a fost oferită, iar colegilor din Oradea și din țară, vreau să le transmit mult succes și curaj în aplicarea pentru burse Comenius.
Responsabilitatea în privința conținutului acestui material este exclusiv a autorului. AN, OI POSDRU, AMPOSDRU și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conținutul acestei informații. (Rus Victoria-Adela)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 18:41:57 Ora de vară a Europei de Est