Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Fără exigență nu poți obține performanță!”

„Frica de Dumnezeu este începutul înțelepciunii”, se scrie în Cartea proverbelor din Vechiul Testament

„Fără exigență nu poți obține performanță!”

I-am citat pe doi dintre interlocutorii noștri, pe directorul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, prof. Constantin Buleandra și pe elevul Alexandru Ghiurău, din a XII-a B (profil uman, specializarea teologie).

Peste noapte, în condițiile în care cei care s-au bazat pe furt (copiat) și nu au mai reușit să-l practice cu camerele video îndreptate spre ei, la actuala sesiune de bacalaureat, cei 57 de absolvenți ai Liceului Teologic Baptist „Emanuel” au devenit un fel de „vedete”, luând bacul „în bloc”, adică toți. Și ei au avut camere de supraveghere în săli. Ba mai mult, ei, ca și alții, au „jucat în deplasare”, cum se spune la fotbal. Ei, ca și elevii Liceului cu Program Sportiv „Bihorul” și ai Grupului Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”, și-au susținut bacalaureatul la fostul liceu pedagogic, la Colegiul Național „Iosif Vulcan”.
În cele două clase, chiar nu sunt niște copii selectați, excepționali, superdotați, ci absolut obișnuiți. Și totuși, ei au promovat „în bloc”, cum spuneam (sută la sută). I-a ajutat Dumnezeu pe ei mai mult decât pe alții? Unii, în disperarea lor, ar putea reflecta și așa, dar nu e o certitudine. Dumnezeu îi ajută pe cei muncitori și corecți. De fapt, una din cele 10 porunci este „Să nu furi”, vorba domnului director. „Copiatul este un furt. Te furi pe tine, îi furi pe colegi și pe profesori. La noi în liceu, aceste practici se sancționează aspru. Se anulează lucrarea și obții nota 1 (unu). Elevii noștri sunt învățați să nu-și fure căciula, ci să muncească. Ăsta este secretul reușitei, dacă putem spune așa. „Frica de Dumnezeu este începutul înțelepciunii”, se scrie în Cartea proverbelor din Vechiul Testament. Elevii noștri au scris ce au avut în cap. Profesorii doar și-au făcut datoria, să-i învețe carte, parcurgând programa și făcând multe simulări, teste, astfel, ei au avut tot timpul oglinda elevului!”
„Până acum s-au vândut iluzii, himere – completează directorul adjunct, dl prof. Iosif Curta. Se caută tot felul de scuze. Se știe că unii elevi au căutat mereu să fenteze, iar acum, se dă vina pe camerele video, se încearcă eludarea problemei reale. În cazul nostru, consider că este o încununare a muncii și dedicării colegilor profesori, un succes al elevilor, dar și al părinților, în egală măsură. De asemenea, un rol important în obținerea rezultatelor îl are educația moral-religioasă. A copia e un furt și se sancționează ca atare. Sperăm că după această anormalitate și o lecție pentru mulți, să se intre în normalitate. Bacalaureatul să-și recapete valoarea, pentru că i-a scăzut valoarea foarte mult în ultimii ani. Și să ne purtăm cu smerenie!”
La acest bacalaureat (dar parcă numai la acesta?), dl profesor Florin Iștoc a fost dublu „medaliat”, având două materii pe tapet, istoria și geografia. 31 de elevi din clasa a XII-a B au dat bacul la istorie și geografie. Doi au luat nota maximă – 10 la istorie (Alexandru Ghiurău și Cozma Bianca), alții au fost pe aproape la geografie, cu 9.90 și 9.80...
-Care este secretul, domnule profesor?
-Munca, perseverența, seriozitatea. Elevii sunt conștienți și convinși că trebuie să muncească. E normal ca prin muncă, nu prin alte mijloace, să obții rezultate. La noi, accentul se pune pe muncă, pe elev. El trebuie să muncească. Eu nu pot învăța în locul lui. Pregătirea de zi cu zi duce la succes. Nu învățăm doar în campanii, ci în permanență. După fiecare capitol parcurs urmează testele, lucrările, după un model de bac. Așa încât elevii nu au avut nevoie de pregătiri suplimentare pentru bacalaureat. Tot timpul țintim obiectivele la care se ajunge prin muncă și seriozitate, nu pe alte căi. Nu am făcut nimic excepțional decât ne-am făcut datoria. Fiecare. Elev și profesor. Nu avem copii cu o dotare intelectuală excepțională, cum au unele licee. Pot spune că am avut chiar o clasă medie. Dar am muncit cu toții. Elevii nu au nevoie de pregătiri în particular...!”
„Nu a fost mai dificil decât în alți ani!”
Alexandru Ghiurău și Alexandru Sârb au luat 9.80 la română.
Iar dna profesor de română, Alina Burcă, recunoaște că bacalaureatul din acest an „nu a fost mai dificil decât în alți ani. Important este ca notele să fie obiective. Subiectele au fost foarte limpezi. S-au iscat atâtea discuții pe marginea subiectului III. Dar cerințele pe care le aveau erau foarte clare. Trebuiau să trateze genul dramatic, nu genul epic. De ce nu s-au primit cele 14 puncte pentru redactare? Condiția era să fi scris minimum, cele două pagini și să fi tratat tema cerută, nu alte teme. Văzând numele lui Camil Petrescu, unii au și sărit să trateze romanul lui Camil Petrescu. S-a văzut clar: cei care au învățat tot anul școlar au luat notele pe care le-au meritat. Notele reflectă de această dată ce a muncit și cât a muncit fiecare copil.
-De ce credeți că nu au luat 10 cei doi Alexandru? De ce au fost depunctați cu 20 de sutimi?
-Probabil pentru punctuație, dar nu pentru greșeli de ortografie...
Andrei Popa a fost admis în USA!
De la prof. de engleză, dna Claudia Bolcaș, aveam să aflăm cum că „14 din cei care și-au dat bacalaureatul dețin certificate Cambridge, luate la „Gojdu”, în cadrul examenelor organizate de Consiliul britanic și Universitatea din Cambridge, iar 29 dețin certificate ECDL. Majoritatea sunt la nivel avansat – CAE, ceilalți, la nivel FCE, adică B2 – echivalentul bacului românesc. Popa Andrei a fost admis în USA, la Facultatea de Informatică. Andrei a fost președintele Consiliului elevilor. El și-a dat și bacul american, SAT, care poate fi susținut în trei centre: București, Cluj-Napoca și Arad. Andrei a dat la Arad”.
Trei note maxime și trei peste 9 la mate  
10 – 10 - 10 la mate! Autori: Tiberiu Boroș, Cătălin Dume și Radu Dragoș.
Profesorul de mtematică Marius Cicortaș este cotat de elevi ca fiind printre cei mai exigenți profesori ai liceului. Din cei 26 de elevi din a XII-a A, profil real, specializarea mate-info, trei au luat bacul cu 10, la mate, iar trei au luat peste 9, dar și alții cu peste 8 se consideră poate ușor nedreptățiți și au depus contestații, unii fiind chiar olimpici naționali. „La matematică, oricând se poate greși, susține dl profesor. Dar e păcat! La un examen cu miză cum e bacalaureatul e important să ai puterea să reziști psihic. Elevii mei nu au făcut greșeli. Iar dacă muncești poți să aștepți rezultate. Metodele pe care le aplici trebuie să ducă la rezultate. Sunt exigent, dar și prieten cu elevii care învață. Le îmbin. Matematica e grea. Trebuie să ai metode cu care să-i „vrăjești”. Cu respect față de profesori, părinți și față de Dumnezeu, poți ajunge un om împlinit”, conchide dl profesor Marius Cicortaș.
După 2 - 2, în aceeași oră, a ajuns să ia 10 la bac!
Discuția avută cu doi dintre „laureații” bacalaureatului de la „Emanuel” a fost ca un „calup” de sănătate. Foarte degajați, pe treptele liceului, acolo i-am întâlnit pe Georgeta Marinău și pe Alexandru Ghiurău, și tot acolo am și povestit. Geta a absolvit a XII-a cu 9.94, iar Alexandru cu 9.75. La bac, Geta a luat 9.90 la istorie, 9.80 la geografie și 9.70 la română; Alex – 10 la istorie și 9.80 la română.
-Geta, care este secretul unor asemenea note la bac?
-Secretul? Munca pe tot parcursul anului. Când ești foarte bine pregătit nu ai motive să-ți fie frică. A fost mai ușor la bac decât la școală... în timpul anului.
-Alex?
-Bacul a fost accesibil tuturor celor care au învățat. Fără exigență nu poți obține performanță! Un coleg din cealaltă clasă, după ce a fost în stare să ia de două ori nota 2 la mate, în aceeași oră (nu știi formula, iei nota 2), acum s-a ales cu 10 la bacalaureat... Bacul a fost mai ușor decât testele domnului profesor Florin Iștoc!”
Aceștia sunt dascălii și doi dintre absolvenții de la „Emanuel” cu care am dialogat spre a afla secretele unui bac sută la sută promovat!
Ați aflat și dumneavoastră, dragi cititori, care a fost Asul ascuns în mânecă de fiecare absolvent de la „Emanuel”: munca asiduă, știința acumulată pe parcursul anului școlar, încrederea în sine și în ajutorul lui Dumnezeu! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fără exigență nu poți obține performanță!” 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 18:18:44 Ora de vară a Europei de Est