Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„Fără exigență nu poți obține performanță!”

„Frica de Dumnezeu este începutul înțelepciunii”, se scrie în Cartea proverbelor din Vechiul Testament

„Fără exigență nu poți obține performanță!”

I-am citat pe doi dintre interlocutorii noștri, pe directorul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, prof. Constantin Buleandra și pe elevul Alexandru Ghiurău, din a XII-a B (profil uman, specializarea teologie).

Peste noapte, în condițiile în care cei care s-au bazat pe furt (copiat) și nu au mai reușit să-l practice cu camerele video îndreptate spre ei, la actuala sesiune de bacalaureat, cei 57 de absolvenți ai Liceului Teologic Baptist „Emanuel” au devenit un fel de „vedete”, luând bacul „în bloc”, adică toți. Și ei au avut camere de supraveghere în săli. Ba mai mult, ei, ca și alții, au „jucat în deplasare”, cum se spune la fotbal. Ei, ca și elevii Liceului cu Program Sportiv „Bihorul” și ai Grupului Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”, și-au susținut bacalaureatul la fostul liceu pedagogic, la Colegiul Național „Iosif Vulcan”.
În cele două clase, chiar nu sunt niște copii selectați, excepționali, superdotați, ci absolut obișnuiți. Și totuși, ei au promovat „în bloc”, cum spuneam (sută la sută). I-a ajutat Dumnezeu pe ei mai mult decât pe alții? Unii, în disperarea lor, ar putea reflecta și așa, dar nu e o certitudine. Dumnezeu îi ajută pe cei muncitori și corecți. De fapt, una din cele 10 porunci este „Să nu furi”, vorba domnului director. „Copiatul este un furt. Te furi pe tine, îi furi pe colegi și pe profesori. La noi în liceu, aceste practici se sancționează aspru. Se anulează lucrarea și obții nota 1 (unu). Elevii noștri sunt învățați să nu-și fure căciula, ci să muncească. Ăsta este secretul reușitei, dacă putem spune așa. „Frica de Dumnezeu este începutul înțelepciunii”, se scrie în Cartea proverbelor din Vechiul Testament. Elevii noștri au scris ce au avut în cap. Profesorii doar și-au făcut datoria, să-i învețe carte, parcurgând programa și făcând multe simulări, teste, astfel, ei au avut tot timpul oglinda elevului!”
„Până acum s-au vândut iluzii, himere – completează directorul adjunct, dl prof. Iosif Curta. Se caută tot felul de scuze. Se știe că unii elevi au căutat mereu să fenteze, iar acum, se dă vina pe camerele video, se încearcă eludarea problemei reale. În cazul nostru, consider că este o încununare a muncii și dedicării colegilor profesori, un succes al elevilor, dar și al părinților, în egală măsură. De asemenea, un rol important în obținerea rezultatelor îl are educația moral-religioasă. A copia e un furt și se sancționează ca atare. Sperăm că după această anormalitate și o lecție pentru mulți, să se intre în normalitate. Bacalaureatul să-și recapete valoarea, pentru că i-a scăzut valoarea foarte mult în ultimii ani. Și să ne purtăm cu smerenie!”
La acest bacalaureat (dar parcă numai la acesta?), dl profesor Florin Iștoc a fost dublu „medaliat”, având două materii pe tapet, istoria și geografia. 31 de elevi din clasa a XII-a B au dat bacul la istorie și geografie. Doi au luat nota maximă – 10 la istorie (Alexandru Ghiurău și Cozma Bianca), alții au fost pe aproape la geografie, cu 9.90 și 9.80...
-Care este secretul, domnule profesor?
-Munca, perseverența, seriozitatea. Elevii sunt conștienți și convinși că trebuie să muncească. E normal ca prin muncă, nu prin alte mijloace, să obții rezultate. La noi, accentul se pune pe muncă, pe elev. El trebuie să muncească. Eu nu pot învăța în locul lui. Pregătirea de zi cu zi duce la succes. Nu învățăm doar în campanii, ci în permanență. După fiecare capitol parcurs urmează testele, lucrările, după un model de bac. Așa încât elevii nu au avut nevoie de pregătiri suplimentare pentru bacalaureat. Tot timpul țintim obiectivele la care se ajunge prin muncă și seriozitate, nu pe alte căi. Nu am făcut nimic excepțional decât ne-am făcut datoria. Fiecare. Elev și profesor. Nu avem copii cu o dotare intelectuală excepțională, cum au unele licee. Pot spune că am avut chiar o clasă medie. Dar am muncit cu toții. Elevii nu au nevoie de pregătiri în particular...!”
„Nu a fost mai dificil decât în alți ani!”
Alexandru Ghiurău și Alexandru Sârb au luat 9.80 la română.
Iar dna profesor de română, Alina Burcă, recunoaște că bacalaureatul din acest an „nu a fost mai dificil decât în alți ani. Important este ca notele să fie obiective. Subiectele au fost foarte limpezi. S-au iscat atâtea discuții pe marginea subiectului III. Dar cerințele pe care le aveau erau foarte clare. Trebuiau să trateze genul dramatic, nu genul epic. De ce nu s-au primit cele 14 puncte pentru redactare? Condiția era să fi scris minimum, cele două pagini și să fi tratat tema cerută, nu alte teme. Văzând numele lui Camil Petrescu, unii au și sărit să trateze romanul lui Camil Petrescu. S-a văzut clar: cei care au învățat tot anul școlar au luat notele pe care le-au meritat. Notele reflectă de această dată ce a muncit și cât a muncit fiecare copil.
-De ce credeți că nu au luat 10 cei doi Alexandru? De ce au fost depunctați cu 20 de sutimi?
-Probabil pentru punctuație, dar nu pentru greșeli de ortografie...
Andrei Popa a fost admis în USA!
De la prof. de engleză, dna Claudia Bolcaș, aveam să aflăm cum că „14 din cei care și-au dat bacalaureatul dețin certificate Cambridge, luate la „Gojdu”, în cadrul examenelor organizate de Consiliul britanic și Universitatea din Cambridge, iar 29 dețin certificate ECDL. Majoritatea sunt la nivel avansat – CAE, ceilalți, la nivel FCE, adică B2 – echivalentul bacului românesc. Popa Andrei a fost admis în USA, la Facultatea de Informatică. Andrei a fost președintele Consiliului elevilor. El și-a dat și bacul american, SAT, care poate fi susținut în trei centre: București, Cluj-Napoca și Arad. Andrei a dat la Arad”.
Trei note maxime și trei peste 9 la mate  
10 – 10 - 10 la mate! Autori: Tiberiu Boroș, Cătălin Dume și Radu Dragoș.
Profesorul de mtematică Marius Cicortaș este cotat de elevi ca fiind printre cei mai exigenți profesori ai liceului. Din cei 26 de elevi din a XII-a A, profil real, specializarea mate-info, trei au luat bacul cu 10, la mate, iar trei au luat peste 9, dar și alții cu peste 8 se consideră poate ușor nedreptățiți și au depus contestații, unii fiind chiar olimpici naționali. „La matematică, oricând se poate greși, susține dl profesor. Dar e păcat! La un examen cu miză cum e bacalaureatul e important să ai puterea să reziști psihic. Elevii mei nu au făcut greșeli. Iar dacă muncești poți să aștepți rezultate. Metodele pe care le aplici trebuie să ducă la rezultate. Sunt exigent, dar și prieten cu elevii care învață. Le îmbin. Matematica e grea. Trebuie să ai metode cu care să-i „vrăjești”. Cu respect față de profesori, părinți și față de Dumnezeu, poți ajunge un om împlinit”, conchide dl profesor Marius Cicortaș.
După 2 - 2, în aceeași oră, a ajuns să ia 10 la bac!
Discuția avută cu doi dintre „laureații” bacalaureatului de la „Emanuel” a fost ca un „calup” de sănătate. Foarte degajați, pe treptele liceului, acolo i-am întâlnit pe Georgeta Marinău și pe Alexandru Ghiurău, și tot acolo am și povestit. Geta a absolvit a XII-a cu 9.94, iar Alexandru cu 9.75. La bac, Geta a luat 9.90 la istorie, 9.80 la geografie și 9.70 la română; Alex – 10 la istorie și 9.80 la română.
-Geta, care este secretul unor asemenea note la bac?
-Secretul? Munca pe tot parcursul anului. Când ești foarte bine pregătit nu ai motive să-ți fie frică. A fost mai ușor la bac decât la școală... în timpul anului.
-Alex?
-Bacul a fost accesibil tuturor celor care au învățat. Fără exigență nu poți obține performanță! Un coleg din cealaltă clasă, după ce a fost în stare să ia de două ori nota 2 la mate, în aceeași oră (nu știi formula, iei nota 2), acum s-a ales cu 10 la bacalaureat... Bacul a fost mai ușor decât testele domnului profesor Florin Iștoc!”
Aceștia sunt dascălii și doi dintre absolvenții de la „Emanuel” cu care am dialogat spre a afla secretele unui bac sută la sută promovat!
Ați aflat și dumneavoastră, dragi cititori, care a fost Asul ascuns în mânecă de fiecare absolvent de la „Emanuel”: munca asiduă, știința acumulată pe parcursul anului școlar, încrederea în sine și în ajutorul lui Dumnezeu! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fără exigență nu poți obține performanță!” 

Trimite email
duminică, 2 noiembrie 2025, 00:23:52 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...