Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Activități de perfecționare - Obținerea gradului didactic I

Grupul Școlar „Ioan Bococi”, Oradea

Activități de perfecționare - Obținerea gradului didactic I

Astfel de activități s-au desfășurat la Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea, cu ocazia susținerii examenului pentru obținerea gradului didactic I de către dna prof. Mihaela Șumălan, prof. de limba și literatura română.

 Activitățile au fost evaluate de o comisie alcătuită din: conf. univ. dr. Dumitru Draica - coordonatorul lucrării, prof. univ. dr. Florica Orțan - președintele comisiei, prof. Liana Teaha – metodist al I.S.J. Bihor, catedra de limba și literatură română.
Comisia a asistat la patru ore la clase diferite de elevi, conform programului stabilit: „Povestea lui Harap Alb”, de Ion Creangă - caracteristicile basmului cult (la clasa a IX-a L, învățământ de masă); Apartenența poeziei „Dorința” la genul liric (lecție de consolidare, la clasa a XIII-a E, înv. de masă); „Moromeții”, de Marin Preda - caracterizarea personajului principal; „Nunta din Bihor” (ora a IV-a), activitate extracurriculară prezentată cu concursul grupului artistic „Lioara”, al școlii, coordonat de dna prof. Mihaela Șumălan, fiind prezentat un obicei de nuntă.
Cele patru activități didactice susținute de dna prof. Mihaela Șumălan au fost analizate și evaluate de comisie, după care dna profesor și-a prezentat Lucrarea de gradul I, cu titlul „Ramificații teritoriale și socio-culturale  ale limbii (cu referire specială la clasele de liceu).
Din cadrul comisiei special constituite cu acest prilej, au mai făcut parte conducerea școlii, prof. ing. Ileana Varga – directorul școlii și prof. Mihaela Popovici – director adjunct, care au apreciat activitatea în ansamblu a dnei profesor Mihaela Șumălan, evidențiind implicarea sa cu bune rezultate în toate activitățile școlare și extrașcolare desfășurate, dna profesor fiind și liderul de sindicat, membru în consiliul de administrație, responsabilă de catedră (la disciplinele socio-umane), responsabil S.N.A.C., coordonatoarea grupului artistic „Lioara”, membru în comisia de calitate în învățământ, secretarul consiliului profesoral și diriginte la clasa a IX-a L. În cuvântul lor, cei doi directori au ținut să sublinieze profesionalismul și dăruirea doamnei profesor, buna sa pregătire științifică și metodică, seriozitate și conștinciozitate.
Analizând cele patru activități, comisia a remarcat faptul că lecțiile au fost dinamice și dense, timpul didactic a fost bine gestionat, proiectele didactice au fost elaborate în lumina cerințelor metodice și de specialitate. În cadrul fiecărei activități, obiectivele au fost realizate folosindu-se o gamă bogată și variată de metode, procedee și mijloace didactice moderne, eficiente: conversația euristică, învățarea prin descoperire, problematizarea, calculatorul și videoproiectorul.
După prezentarea rezumatului lucrării de către dna prof. Mihaela Șumălan, prin intermediul câtorva slaiduri videoproiectate, dl conf. univ. dr. Dumitru Draica (coordonatorul lucrării) a subliniat interesul manifestat de doamna profesor Mihaela Șumălan în documentare, colaborarea și comunicarea fiind deosebit de eficiente. Prezentând lucrarea pe capitole, domnia sa a ținut să sublinieze preocuparea autoarei în valorificarea experienței dobândite în cei peste zece ani de activitate didactică, preocuparea permanentă pentru continua îmbogățire a cunoștințelor și perfecționare, dar și a exprimării orale și scrise la elevii de liceu.
Activitatea dnei profesor a cotată de către comisie cu nota maximă – 10. (Ovidiu Dan)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:59:45 Ora standard a Europei de Est