Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Declarația de presă a secretarului de stat Oana Badea

București, luni, 18 iulie, la sediul MECTS

Declarația de presă a secretarului de stat Oana Badea

Bună ziua!
Vă mulțumesc că ați răspuns invitației Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului! Astăzi suntem în ziua în care calendarul prevede afișarea rezultatelor obținute în urma desfășurării concursului de ocupare a unui post în învățământul preuniversitar.

Pentru început, aș enunța două idei foarte tranșante. Întâi de toate, obiectivul major al acestui concurs a fost atins, respectiv selectarea resursei umane de calitate pentru acoperirea posturilor libere din sistem, fie că vorbim de ocupare prin titularizare, fie că vorbim de ocupare prin suplinire a acestor posturi. Deci, selectarea unei resurse umane de calitate a fost obiectivul major și a fost îndeplinit. A doua idee pe care aș vrea s-o enunț este cea legată de imposibilitatea existenței riscului ca în acest an școlar, vorbim de anul școlar 2011-2012, posturile existente să nu fie acoperite cu resursă umană calificată. De altfel, precizez că în sistemul de învățământ preuniversitar, în anul școlar 2010-2011 au existat mai puțin de 3.000 de cadre didactice care nu aveau studii conform postului. Puteau, însă, să aibă studii într-o altă disciplină decât cea care constituia postul pe care îl ocupau. Iar acum, pentru că este ultimul an în care ocuparea unui post se realizează prin acest tip de concurs, Ministerul Educației se simte dator să facă anumite precizări pentru o mai bună poziționare în timp și în spațiu.
În primul rând, în ultimii zece ani, demografic vorbind, avem o scădere de aproximativ 600.000 de elevi. Vorbim de o scădere din jurul unui număr de 3.900.000 de elevi. Am ajuns la o cifră de 3.300.000 de elevi. Deci scăderea este simțitoare. Ca atare, resursa umană din sistem a fost reașezată, conform efectivelor de elevi pe care le are sistemul și vă dau niște cifre concludente în acest sens și comparative: dacă în 2008, sistemul scotea la concurs aproximativ 79.700 de posturi, în 2009 scotea la concurs 74.000 de posturi, în 2010 vedem prima scădere simțitoare și anume aproximativ 54.900 posturi, ca în acest an să scoatem la concurs cele 47.202 posturi. Dacă observați, momentul de scădere bruscă a fost momentul de trecere de la anul școlar 2009-2010 la anul școlar 2010-2011 și vă reamintesc că în acea vară a lui 2009, a fost prima eliminare masivă de posturi. Era mandatul doamnei ministru Andronescu și era momentul în care cele 18.000 de posturi au fost eliminate din sistem. Ulterior, vorbim de noua echipă de conducere, a existat o altă restructurare, aproximativ 15.000 de posturi, cea despre care am vorbit în cursul anului 2010. În consecință, brutal o scădere a numărului de posturi s-a produs la trecerea dinspre anul școlar 2009-2010. Ca urmare avem și o situație a evoluției posturilor titularizabile în total posturi pe care le-am scos și din nou aceleași repere în timp. Din 2008, aproximativ 14.700 posturi titularizabile, în 2009 -13.200 posturi titularizabile, în 2010 și iată scăderea, 5.728 posturi titularizabile, ca în acest an să scoatem 4.471 posturi. Observați că este o așezare corectă, la nivelul efectivelor de elevi pe care le avem. Procentual vorbind, ponderea posturilor titularizabile a fost constantă în 2008-2009 - vorbim de 18% posturi titularizabile, în 2010 - 10% au fost titularizabile. În 2011 vorbim de 9% posturi titularizabile. În ceea ce privește numărul de candidați înscriși în acest interval de timp pe care l-am supus analizei avem următoarea evoluție. Aș vrea să fac precizarea că este interesant și relevant pentru sistem câți dintre cei care participă la concurs sunt din promoția anului respectiv, deci sunt absolvenți ai anului în care desfășurăm concursul și câți sunt de fapt participanți în cadrul sistemului la procesul de predare, deja participanți în calitate de suplinitori. Și iată evoluția și ponderile: în 2008 am avut aproximativ 69.000 de participanți la concurs, din care absolvenți ai anului 2008 erau 18%, în 2009 am avut din nou aproximativ 69.000 de participanți, ponderea absolvenților din acel an a fost de 13%. În 2010, la un număr de 41.600 de participanți, 12% au fost reprezentați de absolvenții anului 2010, iar în acest an, vă amintiți, cifra este de 38.104 iar ponderea absolvenților din acest an este de 11%. În ceea ce privește concurența pe același interval de timp facem următoarele precizări. Am calculat concurența la posturile titularizabile considerând că principalul deziderat este acela de a te titulariza prin acest concurs. Ca atare în 2008 vorbim de o concurență medie, nu pe discipline, avem o concurență de trei pe un post, pe un loc, în 2009 avem o concurență de 4 candidați pe un loc, în 2010 de 6 candidați pentru ocuparea unui post, iar în 2011 am avut o concurență de 5,2 spunem 5 pe un loc. În ceea ce privește situația prezenței, am constatat în ultimii trei ani de analiză 2009-2010-2011 că tendința de absenteism a crescut de la an la an. Dacă în 2009 am avut 18% procentul de absenți, în 2010-19% a fost acest procent, iar în 2011 -23% dintre candidați nu s-au prezentat practic în ziua concursului.
În ceea ce privește numărul celor eliminați sau retrași. Aș face distincție între cei care au fost eliminați și reprezintă de fapt o tentativă de a frauda concursul și iată evoluția în cei trei ani: în 2009 am avut 90 de cadre didactice eliminate sau viitoare cadre didactice eliminate pentru tentativă de fraudă, apoi  în 2010, 75, iar în 2011, 55. Retrași, procentual vorbind, și acest număr al retrașilor a crescut în fiecare an. În 2009 am avut 6%, în 2010, 11%, iar în 2011, 19%, cei care practic au uzat de timpul lor de a se retrage în timpul probelor. Dacă trecem în zona rezultatelor, o primă analiză aș vrea să o facem de maniera următoare: am făcut distincție între ponderea absolvenților din anul respectiv, pentru fiecare an de analiză și cât anume în rezultat a însemnat de fapt rezultatul acestora. Pentru că e relevant din nou pentru sistem. În acest mod, pentru 2008, din totalul notelor obținute, absolvenții anului 2008 au reprezentat 20%. Restul de sunt oameni ai sistemului. Pentru anul 2009, ponderea absolvenților anului 2009 a fost 13%, 87% din rezultate reprezentând rezultatele oamenilor din sistem. Pentru anul 2010, ponderea absolvenților anului 2010 a fost 11%, rezultatul fiind 89% al celor din sistem, iar în acest an, 2011, ponderea rezultatelor absolvenților este de 13%. Iată, am revenit la procentajul din 2009. 13% absolvenții din acest an, 87% ceilalți. Calitativ, procentul care ne interesează în mod special în acest moment, avem împărțite pe trei categorii rezultatele și vorbim de note sub 5, note între 5 și 7 care înseamnă posibilitatea obținerii unui post ca suplinitor în sistem și note peste 7  care dau dreptul celui care a obținut nota să opteze pentru titularizare pe post din lista oferită. Și avem următoarele procente: note sub 5, 32% din candidați, note între 5 și 7, 38% dintre candidați, și note între 7 și 10, 30% din candidați. Comparativ acum, deci v-am dat procentele din acest an, comparativ în 2008, notele sub 5 au fost 18%, notele între 5 și 7, 37%,  și notele între 7 și 10, 45%. În 2009, notele sub 5 au fost 17%, notele între 5 și 7, 39%,  iar cele  între 7 și 10, 44%. Iar anul trecut, 29% au obținut note sub 5, 39% între 5 și 7 și note peste 7, alți 39%. Între 7 și 10. Anul acesta am avut 52 de note de 1. Jumătate dintre acestea au fost obținute la disciplina educație fizică și sport. Note de 10 obținute în acest an sunt 26. Acest 26 este în proces de scădere, destul de simțitor și vă spun: în 2008 au fost 80 de note de 10 obținute, în 2009, 92 de note de 10, în 2010, 46 de note de 10 și iată anul acesta 26 de note de 10. În cel mai scurt timp după încheierea declarației de presă, respectiv, mai există câteva proceduri administrative, toate centrele vor afișa, estimez după ora 4, rezultatele și din acel moment vor primi și programul depunerii de contestații, după ce își văd nota obținută, fiecare dintre candidați.
Acestea erau elementele pe care voiam să vi le precizăm în acest moment. Revin asupra celor două idei importante. Concursul a avut ca obiectiv selectarea, respectiv nu orice absolvent care are dreptul de a participa la concursul pentru ocuparea unui post în învățământ, poate să ajungă în fața elevilor. Deci selectarea este absolut obligatorie și acest lucru l-am îndeplinit și apoi asigurăm întreaga opinie publică, toți părinții că pe 12 septembrie elevii vor avea în fața lor cadre didactice pregătite. Nu există nici un risc să rămână posturi neocupate. Vă mulțumesc!
(transcriere efectuată de Biroul de Presă al MECTS)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:46:28 Ora de vară a Europei de Est