Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Note de la 1 la 10, la educație fizică... germană și română!

La concursul de titularizare, în județul Bihor

Note de la 1 la 10, la educație fizică... germană și română!

Cei trei generali ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Dorel Luca – inspectorul școlar general și cei doi generali adjuncți, prof. Nicolae – Marcel Ungur și prof. Hajnal Kery, s-au întâlnit, ieri (marți, 19 iulie 2011), cu reprezentanții presei pentru a prezenta rezultatele concursului de titularizare, înaintea depunerii contestațiilor.

Inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, avea să prezinte situația pe discipline de învățământ, evidențiind numărul de candidați, dar și procentul, făcând comparație cu edițiile din 2009 și 2010 ale respectivului concurs.
Din cele 1.069 de lucrări, 1.064 au fost notate, iar cinci au fost anulate (la istorie, religie și trei la limba franceză), datorită faptului că prezentau semne distinctive, inclusiv numele candidatului, în afara spațiului destinat pentru semnarea lucrării. Candidații (autorii celor 1.064 de lucrări) au obținut note de la 1 la 10; nota 1 (curat) la educație fizică și sport, iar 10 - de trei ori, la română (Ionuț Valentin Roman din Inand), la germană - ca limbă modernă (Octavia Floriana Popa din Oradea), respectiv la consiliere psihopedagogică (Liana Mariana Gal din Marghita). Lista posturilor titularizabile cuprinzând doar 130 de catedre și fracțiuni, s-ar putea să nu ofere satisfacție nici chiar celor trei candidați de nota 10, în sensul de a nu prinde un post pe măsură în localitatea de domiciliu; nemaivorbind de ceilalți 25 la sută dintre candidați care au obținut note peste 7 și care astfel pot emite pretenții să obțină un post pe care să se poată titulariza. Așadar, pe cele 130 de posturi titularizabile, se vor „bate”, în cadrul ședințelor publice, nu mai puțin de 263 de candidați, care au obținut note de la 7 la 9.99, plus cei trei candidați de 10. Peste 300 de candidați (366) s-au aflat sub linia de plutire (de la 1 la 4.99); 435 au obținut note de la 5 la 6.99, ei putând obține un post de suplinitor, dacă vor mai rămâne, după repartizarea celor cu note peste 7.
Cei 147 de absolvenți  2011 au obținut note între 1.20 și 9.30
Să mai spunem că la actuala ediție a concursului din totalul candidaților, 147 sunt absolvenți din 2011, care au obținut note între 1.20 și 9.30. „Pe ei i-au dezavantajat, într-un fel, subiectele de metodică, în sensul că ei nu au experiența didactică a celor care predau de ani de zile la clasă”, a ținut să precizeze inspectorul școlar general.
Și în acest an, ca și la edițiile anterioare, cei mai mulți candidați au fost la educatoare (142, la secția română, din care 31 cu note peste 7), învățători (98, din care 16 cu note peste 7), la engleză (88, din care 18 cu note peste 7), la română (106, din care 39 cu note peste 7), matematică (94 din care doar 23 cu note peste 7 – „deși la matematică, subiectele au fost foarte ușoare”, după cum a ținut să sublinieze inspectorul general Dorel Luca, dumnealui fiind de specialitate).
Dacă la actuala ediție, 26 de candidați au luat note de la 1.00 la 2.00, tot 26 au luat note și la polul opus, de la 9.00 la 9.99. Dacă la matematică, subiectele au fost foarte ușoare, după cum s-a spus, la istorie au fost mai dificile, după aprecierea inspectorului de specialitate, prof. Elisaveta Roșu.
Pe profesori nu i-a speriat ministerul cu cele două camere de supravegheat amplasate în fiecare sală, cum greșit au susținut unii ziariști, care însă nu au discutat cu candidații și cu organizatorii concursurilor. Subiectele (cu grade diferite de dificultate) au fost cele care au influențat direct rezultatele. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Note de la 1 la 10, la educație fizică... germană și română!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:50:11 Ora de vară a Europei de Est