Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Noutăți privind proiectul „Școala, șansa mea”

Bilanț, activități, perspective

Noutăți privind proiectul „Școala, șansa mea”

Universitatea din Oradea, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, implementează, în perioada 1 iulie 2010 – 30 iunie 2012, proiectul cu titlul „Școala, șansa mea” (cofinanțat din Fondul social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltare Resurse Umane, Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii” Domeniul major de intervenție 2.2. „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”).

Obiectivul general al proiectului este prevenirea și corectarea abandonului școlar în localitățile unde locuiesc elevii vizați în cadrul grupului-țintă, prin facilitarea accesului la educație a grupurilor vulnerabile, cu risc de părăsire timpurie a școlii.
Grupul-țintă al proiectului este alcătuit din 100 de elevi cu risc de părăsire prematură a școlii, părinți ai acestora și cadre didactice din cinci localități din județul Bihor: Avram Iancu (20 elevi), Bogei (20 elevi), Cărăsău (15 elevi), Leș (15 elevi), respectiv Șuncuiuș (30 elevi). Criteriile de selecție a elevilor din grupul-țintă au fost în acord cu principiile generale ale POSDRU privind egalitatea de șanse și nediscrimininarea: elevul este înmatriculat în în ciclul școlar gimnazial, elevul provine dintr-un mediu familial și socio-economic defavorizat, nu a mai beneficiat de alte proiecte / programe de sprijin, are rezultate școlare modeste, prezentând astfel risc de eșec școlar, elevul și familia acestuia doresc să participe la implementarea programului de terapie cognitivă A și B.
Proiectul se află în luna a 13-a de implementare. Principalele activități desfășurate în ultimele șase luni au fost următoarele:
Activitatea 5 - Desfășurarea campaniei de informare și conștientizare a elevilor privind importanța prevenirii părăsirii timpurii a școlii, precum și efectele pe termen lung ale abandonului școlar în viața individului adult – martie-aprilie 2011. Activitatea a presupus editarea și tipărirea a 2.700 de pliante și 40 de afișe conținând informații despre proiect și importanța participării elevilor la educația formale. Materialele promoționale au fost postate la sediul Beneficiarului și al Partenerului 1, respectiv distribuite în cele cinci școli și comunități locale care constituie grupul-țintă al proiectului (Avram Iancu, Bogei, Cărăsău, Leș, respectiv Șuncuiuș) cu scopul informării și conștientizării elevilor privind efectele abandonului școlar, precum și impactul acestuia pe termen lung în viața individului adult. Rezultatele au fost reprezentate de cele 2.700 pliante, 40 afișe, respectiv de numărul de elevi / părinți / profesori sensibilizați asupra problematicii în cauză.
Activitatea 9 - Editarea și lansarea unui „Ghid de consiliere pentru profesori” adresat celor care lucrează cu elevii având risc de părăsire timpurie a școlii. Activitatea a fost reluată în lunile martie și aprilie 2011. Astfel, după editarea variantei electronice a Ghidului, aceasta a fost tipărită în 300 exemplare. Pentru a oferi posibilitatea unui public cât mai larg să fie informat referitor la conținutul acestui material, echipa de management a proiectului a decis organizarea unui număr mai mare de lansări, fiind organizate asemenea evenimente cu prilejul cursurilor de formare, respectiv ale conferințelor științifice organizate de către DPPPD din cadrul Universității din Oradea, precum și de către Inspectoratul Școlar Județean Bihor prin Centrul pentru Educație Incluzivă nr. 1. Pe de altă parte, fiecărei școli incluse în proiect, Editurii și Bibliotecii Universității din Oradea, respectiv Bibliotecii Casei Corpului Didactic Bihor le-au fost distribuite un număr important de exemplare ale Ghidului. Rezultatele activității au fost reprezentate de cele 300 de exemplare ale Ghidului de consiliere pentru profesori, respectiv de evenimentele de lansare.
Activitatea 11 - Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii – ianuarie-iunie 2011. În prima lună, la nivelul fiecărei școli au fost stabilite spațiile în care se vor desfășura activitățile programului de Terapie cognitivă A și B, sălile de clasă fiind identificate vizual prin lipirea unor afișe / pliante cu logo-ul proiectului. Începând cu prima zi a semestrului II a anului școlar 2010/ 2011 au demarat activitățile specifice de Terapie cognitivă A și B după un orar și la o serie de discipline stabilite punctual de fiecare școală în parte. Astfel, programul s-a desfășurat de luni până joi, după terminarea orelor de curs obligatorii, iar materiile de învățământ vizate au fost: la Școala din Avram Iancu – limba engleză și matematică; la Școala din Bogei – limba română și limba engleză; la Școala din Cărăsău – limba română și matematică; la Școala din Leș – limba română și matematică; la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș – limba engleză și istorie. În ansamblu, activitățile au presupus efectuarea temelor de casă ale elevilor pentru ziua următoare, respectiv desfășurarea unor activități de consolidare a cunoștințelor și deprinderilor achiziționate la materiile respective. La începutul, mijlocul și finalul primului an de implementare a programului, elevii din grupul-țintă au fost evaluați pentru a se determina nivelul achizițiilor de cunoștințe pentru fiecare disciplină de învățământ. Programul de terapii cognitive A și B s-a desfășurat în paralel cu servirea de către elevii din grupul-țintă a unor produse alimentare servite de o firmă de catering selectată pe baza cererii de ofertă depusă la Beneficiar. Rezultatele activității au fost reprezentate de cei 100 de elevi asistați prin programul de terapii cognitive A și B.
Activitatea 12 - Desfășurarea unor activități specifice pentru promovarea și îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor cu risc ridicat de abandon școlar – martie-iunie 2011.. În luna martie 2011, la nivelul fiecărei unități școlare a fost stabilit un plan de implementare al activității de promovare și dezvoltare ale abilităților sociale ale elevilor din grupul-țintă, în funcție de specificul local, dar și de posibilitățile fiecărei instituții. În perioada aprilie – iunie 2011 au fost implementate o serie de acțiuni de ecologizare a unor zone insalubre din cele cinci localități, ajutorarea unor familii aflate în dificultate, au fost organizate concursuri tematice de desen, precum și jocuri și concursuri sportive. În fiecare școală a fost sărbătorită la 1 Iunie Ziua Internațională a Copilului, prilej cu care au fost organizate numeroase jocuri și concursuri la care au participat, deopotrivă, elevi incluși în grupul-țintă dar și alți colegi din școală. La sfârșitul ultimului an de implementare al proiectului va fi editat un Buletin informativ conținând date relevante și modele de bună practică pentru prevenirea abandonului școlar. Rezultatele sunt reprezentate de cei 100 elevi având abilități sociale și comunicare superior dezvoltate.
Activitatea 13 - Conferință științifică pe problematica părăsirii timpurie a școlii. Cu prilejul acestei conferințe ne-am propus informarea și conștientizarea publicului larg cu privire la importanța rămânerii elevilor în sistemul educației formale, respectiv la efectele nocive ale părăsirii timpurie a școlii, iar pe de altă parte, diseminarea rezultatelor parțiale ale proiectului, la finalul primului an de implementare. La conferință s-au înscris peste 45 de specialiști interesați să-și prezinte diferite comunicări științifice pe probleme ale prevenirii abandonului școlar. Evenimentul a avut loc luni, 20 iunie 2011, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, la aceasta luând parte 45 de specialiști în științele educației de la Universitatea din Oradea, I.S.J. Bihor, Casa Crpului Didactic Bihor, școlile implicate în proiect, Penitenciarul Oradea, Direcția de Sănătate Publică Bihor, alte școli din municipiul Oradea și județul Bihor. Au fost dezbătute probleme privind cauzele, efectele și modalitățile de preîntâmpinare a părăsirii premature a școlii (indiferent că aceasta este definitivă sau temporară), precum și modele de bună practică în acest ultim sens. Rezultatele activității au fost prezentate de cei 45 de specialiști care și-au împărtășit experiența în domeniul prevenirii abandonului școlar.
Activități preconizate a se desfășura în următoarele trei luni în cadrul proiectului:
Activitatea 7 - Masa rotundă cu tema „Școală – Comunitate – Părinți”. Raportat la prevederile graficului de implementare al proiectului, data calendaristică a organizării acestei activități va fi luna octombrie 2011. Cu prilejul acestei mese rotunde ne propunem să invităm specialiști în științele educației din cadrul Universității din Oradea, Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Casei Corpului Didactic Bihor, Direcției pentru Asistența și Protecția Copilului Bihor, Direcției de Sănătate Publică Bihor. Temele pe care intenționăm să le dezbatem se referă la factorii ce pot genera riscul părăsirii premature a școlii de către elevii aparținând grupurilor vulnerabile, efectele acestui fenomen asupra individului și a societății, formele aflate la îndemâna școlii prin care poate fi prevenit și corectat fenomenul, modele de bună practică în acest sens, măsura în care proiectul de față a contribuit, după primul an de implementare, la menținerea elevilor cu risc de abandon școlar în sistemul educației formale. Numărul specialiștilor participanți, precum și calitatea luărilor de cuvânt și a ideilor vehiculate vor fi principalii indicatori care vor marca reușita activității.
Activitatea 11 - Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii – iulie-decembrie 2011. Pe perioada vacanței de vară a elevilor, profesorii responsabili cu implementarea acestui program, sub îndrumarea experților coordonatori școlari vor întocmi rapoarte privind progresul elevilor, atât din punct de vedere cantitativ (în funcție de mediile școlare obținute de elevi la materiile de învățământ la care se pregătesc în cadrul programului la începutul semestrului II, an școlar 2010 / 2011 – momentul începerii activităților, respectiv la terminarea acestui semestru și, implicit a intrării în vacanța de vară), cât și calitativ (în funcție de observațiile consemnate de cadrele didactice implicate în realizarea programului). În funcție de aceste rezultate, profesorii vor decide asupra curriculum-ului personalizat adaptat specificului fiecărui elev, pe care acesta îl va parcurge în anul școlar 2011 / 2012. Programul de terapii cognitive A și B este preconizat să se reia în a doua jumătate a lunii septembrie, odată cu reînceperea anului școlar viitor. (Valentin Cosmin Blândul)

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:51 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).