Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bilanțul proiectului „De la planșetă la interfața calculatorului” la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Diseminare proiect

Bilanțul proiectului „De la planșetă la interfața calculatorului” la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Experiența noastră și a partenerilor, ideea de a o împărtăși cu alți colegi, precum și dorința echipei de proiect de a fi în pas cu noul sunt câteva argumente care ne-au determinat să inițiem acest proiect.

Acum, când am încheiat anul școlar 2010-2011, ne dăm seama că ideea de a scrie acest proiect a fost benefică atât pentru organizatori cât și pentru participanții direcți sau indirecți.
Rezultatele așteptate și obținute în urma implementării proiectului sunt: *Creșterea interesului pentru disciplinele tehnice și încurajarea producției industriale *Deprinderea elevilor cu studiul individual, un pas spre învățarea continuă pe tot parcursul vieții *Dezvoltarea competențele digitale ale elevilor, precum și deprinderea de a comunica prin mijloace mai puțin uzuale (videoconferință) *Aplicabilitatea unor metode interactive în predarea disciplinelor tehnice *Promovarea valorilor socio-culturale ale regiunii natale, ca valori naționale *Stimularea muncii în echipă și formarea resurselor umane în vederea respectului reciproc.
Proiectul a avut un caracter tehnico-științific, bazându-se pe activități de expoziție – concurs, având ca scop dezvoltarea strategiilor didactice moderne utilizate în procesul  instructiv-educativ din învățământul preuniversitar tehnic. Schimbul de experiență realizat la nivelul școlilor implicate în proiect a urmărit dezvoltarea competențelor cheie ale absolvenților învățământului tehnic, asigurarea tranziției de la școală către locul de muncă.
Conexiunile realizate între școli din diferite regiuni ale țării, cunoașterea locurilor destinate activității practice, dotarea și organizarea activităților practice specifice vor contribui la o mai ușoară integrare, inserție socio-profesională a viitorilor absolvenți pe piața muncii.
Cunoașterea potențialului socio-economic al diverselor regiuni este un factor important în activitatea viitoare a absolvenților. Aceștia vor fi capabili să-și dezvolte spiritul antreprenorial, să promoveze cu îndrăzneală conexiuni economice, schimburi comerciale benefice între diferite zone ale țării într-o „unitate prin diversitate” culturală. Lărgirea orizontului regiunilor respective va duce la dezvoltarea calităților de bun cetățean, a încrederii în reușita personală.
Activitățile propuse în cadrul proiectului s-au desfășurat în următoarea ordine:
1. Concurs de desenare asistată de calculator – competiția școlară duce la competitivitate pe piața muncii. Activitatea s-a desfășurat la Grup Școlar Transporturi Auto „Traian Vuia” din Târgu Jiu în data de 18. 02. 2011.
La concurs au participat treizeci de elevi de la școli tehnice din județele: Bihor, Gorj și Sibiu. Elevii de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș au obținut trei premii I la clasele a X-a, a XI-a și a XII-a și un premiu II la clasa a XII-a.
2. Prezentarea regiunilor din care fac parte partenerii (NORD – VEST, SUD – VEST, CENTRU).
Activitatea s-a desfășurat online folosind prezentări în power point.
3. Expoziție și concurs de portofolii.
Au fost expuse și prezentate la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș pe perioada 10-12 mai 2011 un număr de 33 de portofolii din județele Bihor, Sibiu și Gorj.
4. Comunicări științifice „Creativitate și inovație în educație”. Au participat în data de 12 mai 2011, la simpozion, 40 elevi și 175 profesori.
Colectivul de cadre didactice participante la implementarea proiectul intitulat „De la planșetă la interfața calculatorului”a avut în vedere două obiective: învățarea eficientă și motivantă și îmbinarea plăcutului cu utilul prin activități extrașcolare. Aceste obiective au fost realizate prin activitățile prezentate mai sus.
Pentru noi, învățarea se construiește pe baza experiențelor anterioare și este influențată de climatul în care se realizează. Există factori interni (motivația, potențialul intelectual, particularitățile psihoindividuale și de vârstă etc.) și factori externi ai învățării (experiențele de învățare, contextul, evenimentele instruirii etc.). Învățarea înseamnă achiziție, urmată de o interiorizare care duce la o modificare, observabilă prin intermediul unor rezultate. Învățarea eficientă are trei caracteristici importante: este activă, este orientată către scop și duce la rezultate măsurabile. Pe baza acestor caracteristici s-a bazat și proiectul nostru inclus în Calendarul Activităților Educative aprobat de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
Instrumentele învățării eficiente pe care noi ne-am bazat sunt gândirea critică și strategiile metacognitive. Învățarea activă presupune implicarea și participarea conștientă în procesul de construire a cunoștințelor. A da semnificație personală materialelor care sunt învățate înseamnă a le transporta în sisteme proprii de cunoștințe, a stabili permanent legături între experiențele anterioare și cele noi, între cunoștințe și aplicabilitatea lor, între și în interiorul domeniilor de cunoaștere.
A învăța eficient înseamnă a dori să atingi un rezultat, pe care îl stabilești conștient drept scop al învățării, iar elevii participanți la implementarea acestui proiect au dovedit acest lucru.
(Maria MADA & Manuel BERCOVICI)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:55:14 Ora de vară a Europei de Est