Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Tinerii împotriva violenței”

Proiect strategic POSDRU, Axa 1 Educație și formare profesională...

„Tinerii împotriva violenței”

Ieri (luni, 22 august 2011), parte din cei 58 de cursanți, inspectori școlari, directori de centre de formare, manageri de unități de învățământ, profesori din consiliile de administrație și consilieri educativi din județul Bihor s-au întâlnit (față-n față) la Casa Corpului Didactic Bihor – Oradea.

Aceasta după ce timp de cinci săptămâni s-au aflat într-o „cursă de urmărire” online: o săptămână de debut (18-24 iulie), trei săptămâni (25 iulie – 14 august) pe platforma MECTS și o săptămână de recuperare (15 – 21 august)...
„Școlile au nevoie de susținere prin dezvoltarea unor structuri și mecanisme de formare, monitorizare și comunicare la nivel local, regional și național în domeniul prevenirii și combaterii fenomenelor de violență în școală”, consideră Simona Tănase, managerul proiectului „Tinerii împotriva violenței”.
„Acest proiect strategic POS DRU aduce Strategia națională pentru combaterea violenței în școli mai aproape de elevi și profesori, oferă cursuri de formare acreditate, soluții de management, strategii de lucru la clasă și suport financiar pentru toate acestea principalilor actori din mediul educațional.”
În această săptămână, la nivelul județului Bihor, cursurile sunt conduse de doi formatori naționali, dna prof. Maria Donca și dna prof. Lidia Petrica. Întâlnirile de lucru au fost concepute nu ca lecții de informare, de ascultare și de notare (ca la școala tradițională), ci activități active în care temele sunt dezbătute și proiectate, fixate și reprezentate grafic prin intermediul posterelor, realizate de cursanți pe grupe de lucru, îmbinându-se activitatea frontală cu munca în echipă și individuală, fiecare având sarcini precise, asumate, fiecare venind cu experiența proprie și profesională.
La aceeași masă (de lucru) stau, dezbat și caută soluții de rezolvare a cazurilor puse pe tapet profesori (inspectori școlari, directori, consilieri educativi) din Oradea și județ (Vașcău, Finiș, Uileacu de Beiuș, Buntești, Remeți, Săliște de Vașcău, Beiuș, Aleșd, Borod, Sânnicolau Român...). Cele două formatoare naționale le lansează cursanților provocarea, tema, le prezintă cadrul, cauzele, cerințele, scopul, obiectivele, iar cursanții dezbat și acționează (fiecare, cineva, oricine..., cu toții, astfel încât nimeni nu rămâne pasiv, inactiv, fără a avea un rol, fără obiectul muncii, apropo de jocul implementat)... „Aici suntem împreună, gândim și acționăm împreună. Noi nu vă dăm rețete ca la o prăjitură”, după cum plastic avea să se exprime dna prof. Maria Donca. „Învățământul trebuie să fie oglinda vieții reale, iar violența este o realitate, tristă, împotriva căreia trebuie să luptăm, printr-un efort conjugat, toți factorii (actorii) educaționali...”. S-a vorbit despre nevoia de a oferi modele elevilor, dar și despre condiția dascălului.
Prin acest proiect strategic POS DRU, Axa 1 Educație și formare profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere, Domeniul Major de Intervenție 1,1 Acces la educație și formare profesională inițială de calitate vor avea loc 10 module de formare pe tema violenței școlare, patru module de formare a formatorilor sursă la nivel județean, un set de resurse de învățare pentru elevi, 36 de sesiuni de formare a inspectorilor școlari județeni, directorilor de centre de formare, directorilor de unități de învățământ, membrilor consiliilor de administrație de la nivelul școlilor, 16 focus grupuri și mese rotunde organizate la nivel regional, pentru identificarea problemelor specifice și pentru analiză de nevoi, 41 de centre de resurse județene în domeniul prevenirii și combaterii violenței în școală, opt workshopuri regionale pentru elaborarea de planuri județene de acțiune în domeniul prevenirii și combaterii violenței școlare. Ca rezultate ale acestui proiect, ale tuturor demersurilor, se așteaptă perfecționarea unui sistem de monitorizare a fenomenelor de violență în școli, sprijin pentru dezvoltarea instituțională, formarea în domeniul prevenirii și combaterii violenței în școală, formarea elevilor implicați în programul de gestionare a conflictelor și comunicare/interacțiune non-violentă.
Proiectul este finanțat din Fondul Social European și implementat de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, împreună cu Institutul de Științe ale Educației, care oferă cursuri de formare, Organizația „Salvați Copiii”, cu activități de formare și voluntriat, S.C. Agenția OSC S.R.L. pentru campania de comunicare.
Evaluarea proiectului este programată pentru 24 septembrie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Tinerii împotriva violenței”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:47:47 Ora de vară a Europei de Est