Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Derulăm două proiecte din fonduri nerambursabile”

Prof. dr. Florian Hava – directorul Școlii „Dacia”

„Derulăm două proiecte din fonduri nerambursabile”

La ora vizitei noastre (vineri, 9 sept. 2011), la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, lumea se pregătea de consiliul profesoral. Abia am reușit să intrăm în două săli de clasă.

În sala clasei I A, doamna învățătoare Maria Cîmpian pregătea sala pentru cei 30 de „musafiri” și încă pe atâția părinți, bunici sau alți însoțitori.
„Cu fiecare serie de elevi, emoțiile se multiplică și se amplifică în intensitate. Îi aștept cu nerăbdare și cu mult drag. Din cei 32 de ani de activitate didactică, 16 i-am petrecut în această școală...”
Lia (prof. Aurelia Popovici) are clasa I E. Este la a VII-a generație de elevi în cei 24 de ani de activitate, dar este la fel de emoționată ca și în prima zi, când, absolventă de Pedagogic, s-a văzut pentru prima oară ochi în ochi cu primii săi școlari. Am fost și noi prezenți la acea întâlnire. „Și acum ca și atunci, sunt la fel de emoționată!”
Cu siguranță, emoția îi vine din preaplinul pe care Lia îl deține în suflet, de unde îi radiază și în priviri, dar și pe buze. E la fel de plină de energie și zâmbitoare, armă cu care cucerește copiii și încântă interlocutorii.
Doamna învățătoare are o vorbă (un motto ilustrat și pentru cei 26 de viitori școlari): „E cazul să lăsăm calculatorul și să punem mâna pe carte, singura care ne deschide toate ușile și drumul spre viitor. Cine are carte are parte!”
După consiliu, am revenit să stăm de vorbă cu domnul director, prof. dr. Florian Hava.
„Școala este pregătită pentru a-și primi în cele mai bune condiții beneficiarii, pe cei 1.067 de elevi. S-au făcut igienizările necesare, avem mobilier nou în două săli, pardosea proaspătă într-o sală de clasă, dulapuri noi în trei săli, corpuri electrice schimbate în clădirea nouă, am zugrăvit în 12 săli, am zugrăvit și vopsit sala de sport, iar o alta, modernă, își ridică fruntea din pământ, cu un teren de handbal în apropiere. Am refăcut soclul pe coridoare și în săli de clasă, am reabilitat tribuna din curtea școlii, am montatprize de internet în fiecare sală de clasă și în cabinete. Toate cu bani de la Primăria Oradea. Absolvenții noștri au fost repartizați din prima, la prima repartiție, potrivit opțiunilor, majoritatea la liceele reprezentative: „Eminescu”, „Gojdu”  și „Partenie Cosma”. Derulăm două proiecte din fonduri nerambursabile cu Primăria Oradea, unul pe folclor, iar celălalt pe robotizare...”
Marin Bica – formator de olimpici naționali și internaționali
De câțiva ani, Școala „Dacia”, municipiul Oradea și România au câștigat la capitolul imagine și datorită contribuției deosebite pe care și-a adus-o dl profesor Marin Bica (de la Școala „Dacia”), admirabil formator de olimpici naționali și internaționali la astrofizică și astronomie, îndrumător al lotului național de astrofizică. Și în acest an, lotul s-a întors de la Olimpiada internațională cu cinci medalii de aur și două de bronz. De asemenea, dl profesor a participat la două școli de vară, organizate cu sprijinul UNESCO la Gura Humorului și Bușteni.
„A fi astăzi elev la Școala „Dacia” este o cinste...”
Vom încheia reportajul nostru citându-l pe domnul director Florian Hava; un citat din cuvântul rostit luni (12 septembrie) la deschiderea cursurilor.
„A fi astăzi elev la Școala „Dacia” este o cinste, dar și o responsabilitate: cinstea de-a fi printre cei buni, responsabilitatea de-a fi la înălțimea exigențelor și a duce mai departe renumele școlii. Școala în care învățați este o unitate de prestigiu, pentru că de-a lungul timpului și-a câștigat un loc de frunte atât în învățământul bihorean, cât și în cel național. Este necesar să înțelegeți că trebuie să învățați nu atât pentru școală, cât mai ales pentru voi, pentru parcursul vostru în viață. Noi dorim să vă sădim în suflete încrederea, respectul pentru valorile umane fundamentale, iubirea, binele, adevărul, speranța, munca și responsabilitatea”.(Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Derulăm două proiecte din fonduri nerambursabile”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:19:43 Ora standard a Europei de Est