Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A 85-a serie de „boboci”

În bătrânul colegiu al economiștilor

A 85-a serie de „boboci”

Lume multă și bună, luni (12 septembrie 2011), la deschiderea cursurilor noului an școlar la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea; oficialități, cât la zece școli!

„Îmi doresc... să sporim capacitatea ei de a forma valori...”
Din pură curiozitate sau din alte raționamente (fie și profesionale sau politice), oficialitățile locale și județene „s-au înghesuit” la inaugurarea primei clădiri din cadrul mediatizatului Campus școlar orădean (senatorul Cornel Popa, prefectul județului – dl Gavrilă Ghilea, primarul și viceprimarul Oradiei – ing. Ilie Bolojan și Gheorghe Carp, prof. Nicolae Ungur – inspector școlar general adjunct al I.S.J. Bihor, omul de afaceri Viorel Micula...).  
„Bine ați venit la acest emoționant moment al festivității de inaugurare a noului sediu al Colegiului Economic și de deschidere a cursurilor noului an școlar 2011-2012.
Însuflețiți mereu de elanuri spre o viață nobilă și creatoare, îndemnurile noastre, ale profesorilor, se perpetuează într-o succesiune firească, în care cuvintele frumoase își dispută cu putere realitățile vieții. În anul acesta școlar stau în fața noastră a 85-a serie de „boboci”. Bine ați venit în cadrul acestui bătrân liceu care a dat atâtea generații valoroase de absolvenți care azi au devenit fie personalități publice, fie conducători de firme și instituții. Toate aceste realități ale timpurilor, aflându-se sub semnul valorilor umane, vor suporta confruntarea cu timpul, care va reprezenta barometrul cel mai exact al dimensiunii realizărilor noastre. Acum, în prag de debut al anilor de liceu, noi, profesorii, sfetnicii eterni ai viitorului vostru, dorim să vă „implantăm” încrederea în capacitatea lustruită de reușite și succes a generației de azi. Ca manager educațional al acestei școli, aș vrea să îmboldesc elevii noștri în a îmbrățișa o carieră liceală cu multe succese menite să vă reprezinte vocațiile interioare și aspirațiile spre dobândirea unei profesii în domeniul economic. Îmi doresc pentru această școală, conform viziunii și misiunii noastre, să sporim capacitatea ei de a forma valori, specialiști în domeniul economic, să creștem performanțele obținute de elevi, dar, deopotrivă, să le stimulăm, să le recompensăm rezultatele prin atragerea de surse de finanțare extrabugetare...”, a spus noul director al colegiului, prof. dr. Răzvan Vonea.
Toți vorbitorii, și nu au fost puțini, au felicitat vechea conducere în frunte cu dl prof. dr. Ioan Corba (director -„artizan” timp de 11 ani al destinelor liceenilor economiști) pentru profesionalismul manifestat, oglindit în rezultatele deosebite obținute de elevii și dascălii colegiului, conducere și colectiv care au făurit școlii un bun renume.
Dacă economiștii au astăzi un sediu nou, „vina” o poartă Primăria Oradea și Consiliul Local, în frunte cu dl ing. Ilie Bolojan (întâiul gospodar de seamă al Oradiei), care s-au bătut și s-au zbătut pentru ca acel proiect măreț al Guvernului în domeniul învățământului, campusul școlar (primul campus școlar din județul Bihor), „să prindă aripi”... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A 85-a serie de „boboci”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:56:52 Ora de vară a Europei de Est