Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Înscrieri pentru modulul 4

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea, împreună cu ADA Computers - liderul în implementări PLM ( managementul ciclului de viață al produsului) în România – alături de alte șase prestigioase instituții de învățământ superior tehnic din țară, a finalizat modulul 3 al proiectului PLM Adaptor, care urmărește dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane Euro cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

În urma desfășurării modulelor 1 (Concepția și proiectarea produselor)  și 2 (Simularea și analiza folosind prototipul virtual) și a organizării în luna februarie 2011 a bursei locurilor de muncă – eveniment destinat exclusiv studenților participanți în cadrul proiectului PLM Adaptor - mai multe firme participante, cum ar fi COMAU România, GMAB, ISROM, PRELMET, CELESTICA, au angajat un număr apreciabil de studenți ai Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică din Oradea, ceea ce demonstrează utilitatea și actualitatea competențelor acumulate.
Ca urmare, proiectul PLM Adaptor se bucură de o apreciere foarte bună în rândul studenților, fapt demonstrat și de faptul că solicitările acestora de a participa la modulul 3 (Realizarea fabricației digitale folosind prototipul virtual) au depășit cu mult numărul de locuri (80) alocat pentru acest modul, așa încât s-a cerut suplimentarea acestora, aprobându-se începerea cursurilor cu 100 de studenți împărțiți în cinci grupe de studiu, fiecare grupă având de parcurs 36 de ore în cadrul acestui modul.
Cea mai mare parte dintre studenții înscriși a participat și la modulele anterioare, dar au fost și studenți noi, atrași pe de o parte de modul de predare - care presupune o prezentare teoretică la începutul lecției, trecându-se apoi la probleme practice, studentul lucrând simultan cu instructorul - iar pe de altă parte utilizarea unor aplicații software de top și de ultimă generație cu largă răspândire în industrie.
În cadrul modulului 3, studenții au folosit cunoștințele și deprinderile acumulate pe parcursul modulelor anterioare pentru a-și dezvolta competențe privind simularea fabricației produselor, modalități de optimizare a procesului de fabricație, precum și noțiuni privind conducerea proceselor industriale cu ajutorul roboților.
Ca și în cazul celorlalte module, studenții participanți la modulul 3 au primit gratuit suportul de curs (manuale) cu materia predată și structurată pe lecții, precum și fișierele de exercițiu în format electronic corespunzătoare fiecărei lecții, ceea ce le-a facilitat aprofundarea noțiunilor teoretice și mai ales practice prezentate la orele de curs.
Un alt aspect important îl constituie faptul că pe site-ul proiectului PLM Adaptor s-a realizat un forum unde studenții admiși au putut intra în legătură cu colegii lor din centrele universitare partenere și unde au putut posta diferite realizări – unele de complexitate deosebită.
Evaluarea cunoștințelor acumulate la sfârșitul cursurilor s-a făcut ca și la modulele anterioare, nu prin note, ci prin calificative atribuite unor competențe privind utilizarea aplicațiilor software învățate la cursuri. La Universitatea din Oradea în urma evaluării, din cei 100 de studenți admiși, au absolvit modulul 3 un număr de 98 de studenți, cu 18 studenți peste obiectivul propus în proiect (80 de studenți).
Cursurile modulului 4 – ultimul - se vor desfășura în perioada octombrie – decembrie 2011 și vor aborda aspecte privind „Integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs”.
Înscrierile pentru modulul 4 încep în luna septembrie 2011 și vor păstra aspectele organizatorice utilizate la celelalte module în ceea ce privește înscrierea candidaților, care se face on-line pe site-ul www.plmadaptor.ro  și în ceea ce privește admiterea, studenții declarași admiși fiind anunțați prin SMS și/sau e-mail să-și aleagă grupa de studiu în funcție de orarul fiecărei grupe afișat pe internet.
Prin specificul problemelor abordate și al aplicațiilor software utilizate la curs, în cadrul proiectului PLM Adaptor se pot înscrie numai studenții de la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea. (Iulian S.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:31 Ora standard a Europei de Est