Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Înscrieri pentru modulul 4

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea, împreună cu ADA Computers - liderul în implementări PLM ( managementul ciclului de viață al produsului) în România – alături de alte șase prestigioase instituții de învățământ superior tehnic din țară, a finalizat modulul 3 al proiectului PLM Adaptor, care urmărește dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane Euro cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

În urma desfășurării modulelor 1 (Concepția și proiectarea produselor)  și 2 (Simularea și analiza folosind prototipul virtual) și a organizării în luna februarie 2011 a bursei locurilor de muncă – eveniment destinat exclusiv studenților participanți în cadrul proiectului PLM Adaptor - mai multe firme participante, cum ar fi COMAU România, GMAB, ISROM, PRELMET, CELESTICA, au angajat un număr apreciabil de studenți ai Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică din Oradea, ceea ce demonstrează utilitatea și actualitatea competențelor acumulate.
Ca urmare, proiectul PLM Adaptor se bucură de o apreciere foarte bună în rândul studenților, fapt demonstrat și de faptul că solicitările acestora de a participa la modulul 3 (Realizarea fabricației digitale folosind prototipul virtual) au depășit cu mult numărul de locuri (80) alocat pentru acest modul, așa încât s-a cerut suplimentarea acestora, aprobându-se începerea cursurilor cu 100 de studenți împărțiți în cinci grupe de studiu, fiecare grupă având de parcurs 36 de ore în cadrul acestui modul.
Cea mai mare parte dintre studenții înscriși a participat și la modulele anterioare, dar au fost și studenți noi, atrași pe de o parte de modul de predare - care presupune o prezentare teoretică la începutul lecției, trecându-se apoi la probleme practice, studentul lucrând simultan cu instructorul - iar pe de altă parte utilizarea unor aplicații software de top și de ultimă generație cu largă răspândire în industrie.
În cadrul modulului 3, studenții au folosit cunoștințele și deprinderile acumulate pe parcursul modulelor anterioare pentru a-și dezvolta competențe privind simularea fabricației produselor, modalități de optimizare a procesului de fabricație, precum și noțiuni privind conducerea proceselor industriale cu ajutorul roboților.
Ca și în cazul celorlalte module, studenții participanți la modulul 3 au primit gratuit suportul de curs (manuale) cu materia predată și structurată pe lecții, precum și fișierele de exercițiu în format electronic corespunzătoare fiecărei lecții, ceea ce le-a facilitat aprofundarea noțiunilor teoretice și mai ales practice prezentate la orele de curs.
Un alt aspect important îl constituie faptul că pe site-ul proiectului PLM Adaptor s-a realizat un forum unde studenții admiși au putut intra în legătură cu colegii lor din centrele universitare partenere și unde au putut posta diferite realizări – unele de complexitate deosebită.
Evaluarea cunoștințelor acumulate la sfârșitul cursurilor s-a făcut ca și la modulele anterioare, nu prin note, ci prin calificative atribuite unor competențe privind utilizarea aplicațiilor software învățate la cursuri. La Universitatea din Oradea în urma evaluării, din cei 100 de studenți admiși, au absolvit modulul 3 un număr de 98 de studenți, cu 18 studenți peste obiectivul propus în proiect (80 de studenți).
Cursurile modulului 4 – ultimul - se vor desfășura în perioada octombrie – decembrie 2011 și vor aborda aspecte privind „Integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs”.
Înscrierile pentru modulul 4 încep în luna septembrie 2011 și vor păstra aspectele organizatorice utilizate la celelalte module în ceea ce privește înscrierea candidaților, care se face on-line pe site-ul www.plmadaptor.ro  și în ceea ce privește admiterea, studenții declarași admiși fiind anunțați prin SMS și/sau e-mail să-și aleagă grupa de studiu în funcție de orarul fiecărei grupe afișat pe internet.
Prin specificul problemelor abordate și al aplicațiilor software utilizate la curs, în cadrul proiectului PLM Adaptor se pot înscrie numai studenții de la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea. (Iulian S.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 09:20:03 Ora standard a Europei de Est