Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Înscrieri pentru modulul 4

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea, împreună cu ADA Computers - liderul în implementări PLM ( managementul ciclului de viață al produsului) în România – alături de alte șase prestigioase instituții de învățământ superior tehnic din țară, a finalizat modulul 3 al proiectului PLM Adaptor, care urmărește dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane Euro cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

În urma desfășurării modulelor 1 (Concepția și proiectarea produselor)  și 2 (Simularea și analiza folosind prototipul virtual) și a organizării în luna februarie 2011 a bursei locurilor de muncă – eveniment destinat exclusiv studenților participanți în cadrul proiectului PLM Adaptor - mai multe firme participante, cum ar fi COMAU România, GMAB, ISROM, PRELMET, CELESTICA, au angajat un număr apreciabil de studenți ai Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică din Oradea, ceea ce demonstrează utilitatea și actualitatea competențelor acumulate.
Ca urmare, proiectul PLM Adaptor se bucură de o apreciere foarte bună în rândul studenților, fapt demonstrat și de faptul că solicitările acestora de a participa la modulul 3 (Realizarea fabricației digitale folosind prototipul virtual) au depășit cu mult numărul de locuri (80) alocat pentru acest modul, așa încât s-a cerut suplimentarea acestora, aprobându-se începerea cursurilor cu 100 de studenți împărțiți în cinci grupe de studiu, fiecare grupă având de parcurs 36 de ore în cadrul acestui modul.
Cea mai mare parte dintre studenții înscriși a participat și la modulele anterioare, dar au fost și studenți noi, atrași pe de o parte de modul de predare - care presupune o prezentare teoretică la începutul lecției, trecându-se apoi la probleme practice, studentul lucrând simultan cu instructorul - iar pe de altă parte utilizarea unor aplicații software de top și de ultimă generație cu largă răspândire în industrie.
În cadrul modulului 3, studenții au folosit cunoștințele și deprinderile acumulate pe parcursul modulelor anterioare pentru a-și dezvolta competențe privind simularea fabricației produselor, modalități de optimizare a procesului de fabricație, precum și noțiuni privind conducerea proceselor industriale cu ajutorul roboților.
Ca și în cazul celorlalte module, studenții participanți la modulul 3 au primit gratuit suportul de curs (manuale) cu materia predată și structurată pe lecții, precum și fișierele de exercițiu în format electronic corespunzătoare fiecărei lecții, ceea ce le-a facilitat aprofundarea noțiunilor teoretice și mai ales practice prezentate la orele de curs.
Un alt aspect important îl constituie faptul că pe site-ul proiectului PLM Adaptor s-a realizat un forum unde studenții admiși au putut intra în legătură cu colegii lor din centrele universitare partenere și unde au putut posta diferite realizări – unele de complexitate deosebită.
Evaluarea cunoștințelor acumulate la sfârșitul cursurilor s-a făcut ca și la modulele anterioare, nu prin note, ci prin calificative atribuite unor competențe privind utilizarea aplicațiilor software învățate la cursuri. La Universitatea din Oradea în urma evaluării, din cei 100 de studenți admiși, au absolvit modulul 3 un număr de 98 de studenți, cu 18 studenți peste obiectivul propus în proiect (80 de studenți).
Cursurile modulului 4 – ultimul - se vor desfășura în perioada octombrie – decembrie 2011 și vor aborda aspecte privind „Integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs”.
Înscrierile pentru modulul 4 încep în luna septembrie 2011 și vor păstra aspectele organizatorice utilizate la celelalte module în ceea ce privește înscrierea candidaților, care se face on-line pe site-ul www.plmadaptor.ro  și în ceea ce privește admiterea, studenții declarași admiși fiind anunțați prin SMS și/sau e-mail să-și aleagă grupa de studiu în funcție de orarul fiecărei grupe afișat pe internet.
Prin specificul problemelor abordate și al aplicațiilor software utilizate la curs, în cadrul proiectului PLM Adaptor se pot înscrie numai studenții de la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea. (Iulian S.)

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 17:40:02 Ora de vară a Europei de Est