Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„O activitate de o zi, fie ea și excursie, nu se intitulează proiect!”

Consfătuirea consilierilor educativi

„O activitate de o zi, fie ea și excursie, nu se intitulează proiect!”

După consfătuirile directorilor, profesorilor, învățătorilor și educatoarelor, joi (29 septembrie 2011) a urmat consfătuirea consilierilor educativi, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea.

Invitatul special al dnei prof. Florina Făgădar – inspector școlar cu munca educativă -, a fost comisarul de poliție Ioana Indrieș, plastic vorbind „inspectorul educativ” al polițiștilor bihoreni sau cel puțin „consilierul educativ” al lor, omniprezentă în școlile și grădinițele din Oradea și județul Bihor.
Doamna comisar de poliție a îndemnat consilierii educativi să susțină înființarea patrulelor școlare, întrucât sunt foarte puține școli care au patrule școlare. Vorbind despre nenumăratele proiecte pe care Inspectoratul de Poliție al județului Bihor le derulează la nivelul grădinițelor și al școlilor, în parteneriat cu I.S.J. Bihor și unitățile de învățământ, domnia sa a amintit câteva, inclusiv proiectul „ABC-ul circulației pentru cei mici”, care urma să fie lansat a doua zi (vineri, 30 septembrie), în trei școli („Dacia”, „D. Cantemir” și Școala din Sînmartin). La fel de importante sunt proiectele care vizează siguranța copiilor pe internet și delincvența juvenilă, prevenirea traficului de persoane... Referitor la această din urmă categorie de proiecte, doamna comisar a făcut cunoscut proiectul pe care îl derulează polițiștii din județul Cluj (care se adresează copiilor și tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 și 19 ani). În acest sens sunt cooptați în proiect și copiii care scriu la revistele școlare, ei putându-l mediatiza foarte ușor prin intermediul revistelor la care scriu. În acest proiect sunt deocamdată și două școli din Bihor (școlile din Valea lui Mihai și Săcuieni). Cei care vor dori să intre în acest proiect o vor putea face contactând-o pe dna Grațiela Angheluș, care va fi prezentă marți (4 octombrie) la Oradea, la Inspectoratul de Poliție Bihor (la ora 13.00)... Un fapt minor, dar nu lipsit de importanță este faptul că mulți profesori îi cer doamnei comisar adeverințe... Faptul că un dascăl a fost prezent (a asistat) în sala de clasă la derularea unei activități în parteneriat cu poliția, nu-i dă dreptul respectivului să-i ceară adeverință dnei comisar. Pentru ce? Pentru vizionare? Revenind asupra acestei chestiuni, după plecarea invitatului, doamna inspector școlar Florina Făgădar avea să sublinieze și să facă diferența între activitățile la care dascălul este simplu participant („spectator”) și acelea în care dascălul este coordonator de proiect. În primul caz, directorul școlii este cel care poate să confirme faptul că la ora respectivă ai fost prezent la activitate, dar la ce ți-ar folosi?
Apropo de activități și proiecte, doamna inspector Florina Făgădar a ținut să facă diferența. „E drept. Derulăm multe proiecte de multe feluri, dar o activitate de o zi, fie ea și excursie, nu se intitulează proiect. Patru-cinci excursii într-un an școlar pot face parte dintr-un proiect cu o anumită tematică...”
Foaia de parcurs!
Intrând în problematica de fapt a consfătuirii, doamna inspector a făcut referire la Foaia de parcurs, subliniind chestiunea „dureroasă” a reducerii absenteismului („un pas mare spre abandonul școlar”), foarte importante fiind verificarea adeverințelor în baza cărora elevul își motivează absențele, poate chiar fără știința părinților, și colaborarea strânsă cu părinții elevilor. Următoarele subiecte de pe ordinea de zi a consfătuirii au fost: scrisoarea metodică (cu cele 22 de atribuții ale dirigintelui și altele... care reies din Ordinul ministrului); programul „Școala altfel”; noile alegeri pentru consiliul școlar (al elevilor), alegerea președintelui (elev), iar în 22-31 octombrie, alegerile la nivel de județ. „Nu e suficient să vrea, trebuie și să merite!”  
„Alegerile de anul trecut nu mai sunt valabile. Se reiau. A fost un an de tranziție. Din consiliul de administrație face parte și președintele consiliului școlar. În Ghid aveți toate informațiile. Atenție însă la alegerea președintelui. Nu e suficient să vrea (să fie președinte), trebuie și să merite!”
Oferta educațională a Palatului Copiilor și Elevilor a fost un alt punct al consfătuirii.
S-a insistat apoi asupra Calendarului  activităților extrașcolare... (la nivel național). „Dacă ați derulat în școală un proiect, cel puțin un an, îl puteți înscrie în Calendar. Finanțări însă să nu așteptați că nu sunt bani! Să aveți portofoliile, poze, să precizați numărul de elevi participanți... Avem înregistrate 36 de școli pe județ cu proiecte în Calendar.
„Fără degrevare de ore!”
În cadrul discuțiilor care au urmat, un consilier educativ („mic și bătăios”) a pus problema degrevării de ore a consilierului educativ („măcar două ore, pentru a ne întocmi hârtiile care ni se cer”).
„Nu există o asemenea reglementare, a venit imediat răspunsul, directorul să-și protejeze consilierul. Faceți parte din consiliul de administrație...” S-a vorbit apoi despre ziua metodică (o zi mai scurtă). „Nici asta nu s-a precizat. Sunt județe în care s-a stabilit. Să aveți o zi mai scurtă, să aveți timp să răspundeți solicitărilor. Așteptăm metodologia!
Nu se scot elevii de la ore!
„Este exclus să se scoată elevii de la ore pe motiv că se pregătesc pentru balul bobocilor. Să se restrângă această activitate. Și evitați localurile unde copiii pot consuma băuturi alcoolice. Elevii sunt elevi. Mare grijă! Nu vă angajați la asemenea acțiuni!
Și încă ceva legat de sponsorizarea pe care o face comitetul de părinți. Sunt unii părinți care doresc să sprijine școala. E treaba lor. Dar de la părinte trebuie să vină propunerea...”, a mai precizat inspectorul cu munca educativă, dna prof. Florina Făgădar. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O activitate de o zi, fie ea și excursie, nu se intitulează proiect!”

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:00:16 Ora de vară a Europei de Est