Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Cale liberă competiției cu alte universități din țară”

„O provocare pe care o acceptăm”

„Cale liberă competiției cu alte universități din țară”

La conferința de presă de miercuri (5 octombrie 2011), rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, declara faptul că acceptă și nu contestă ierarhizarea făcută de ministerul de resort (MECTS) privind programele de studii ale universităților acreditate.

Din cele 60 de domenii existente la nivelul celor circa 100 de universități din țară, Universitatea din Oradea are 46 de domenii, clasificate astfel în cele cinci categorii (de la A la E): două domenii în categoria A (Agronomia, Horticultura, Silvicultura, Ingineria forestieră, respectiv Ingineria și managementul), 7 în categoria B: domeniile Științe politice, Administrarea afacerilor, Contabilitate, Relații economice internaționale, Educație fizică și sport, Arte vizuale, respectiv Muzică, 25 în categoria C, 8 în categoria E (domeniile Chimie, Inginerie civilă și instalații, Ingineria sistemelor, calculatoare și tehnologia informației, Mecatronică și robotică, Ingineria mediului, Farmacie, Științe administrative, respectiv Arhitectură și urbanism), precum și patru domenii în categoria E (Științe ale mediului, Zootehnie, Economie, respectiv Științe ale comunicării).
Această ierarhizare a programelor de studii s-a făcut potrivit art. 193 din Legea Educației Naționale (nr. 1/2011) și ale prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare în scopul clasificării universităților și ierarhizării programelor de studii.  
„Este o provocare pe care o acceptăm. Ea deschide cale liberă competiției cu alte universități din țară”, a ținut să sublinieze dl rector.
Așadar, competiția este între universități și nu între cele 15 facultăți ale Universității orădene sau între cele 46 de domenii. Pentru ca la anul, cât mai multe domenii să ajungă într-o categorie superioară (A sau B).
„Finanțarea de la buget se face în funcție de numărul de studenți bugetați, corectat cu categoria din care face parte acel domeniu. Astfel că poziția va influența finanțarea.”
În programul „Jean Monnet”, suntem lideri!
Prof. univ. dr. Ioan Horga și lect. univ. dr. Popoviciu Adrian-Claudiu s-au referit la performanța Universității din Oradea de a beneficia de trei proiecteJean  Monnet” (declarate câștigătoare  de către Comisia Europeană, în iulie 2011), din cele 4 câte i-au revenit României.
„Universitatea din Oradea a câștigat în cei 10 ani de când România este eligibilă  pentru Programul „Jean Monnet” nu mai puțin de 15 proiecte, situându-se în țară pe primul loc. Bunăoară la Oradea, funcționează din 2005 un Centru European de Excelență „Jean Monnet” , coordonat de prof. Ioan Horga. Mai există câte un centru la Cluj-Napoca, Iași și Timisoara. 
Universitatea din Oradea este singura universitate din țară care a avut două catedre „Jean Monnet”  în aceeași unitate (prof. Ioan Horga și prof. Ovidiu Þinca).
Universitatea din Oradea a ajuns să aibă cel mai mare număr de module „Jean Monnet’ din țară (8), ale profesorilor  Anca Dodescu, Mihai Berinde și Adriana Giurgiu de la Facultatea de  Științe Economice, ale unor cadre didactice tinere de la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene - Luminița Șoproni, Cristina Dogot, Mircea Brie, iar din 2011. Dorin Dolghi și Adrian Popoviciu.  
Selectarea în 2011 de către Comisia Europeană a proiectului depus  de colectivul Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene, coordonat de prof. Ioan Horga, intitulat „Inițiative și constrângeri în construcția evolutivă a frontierelor europene” în cadrul liniei de finanțare Multilateral Research Group, Universitatea din Oradea cunoaște un adevărat succes – este singurul proiect de acest tip câștigat de o universitate românească până în prezent. Proiectul numără 17 parteneri din 14 țări: Belgia, Cipru, Grecia, Germania, Franța, Italia, Luxemburg, Moldova, Polonia, Portugalia, Rusia, Spania, Ungaria și Ucraina și care aduce foarte multă plusvaloare în cunoaștere.
Programul „Jean Monnet” este acum prezent în 68 de țări din întreaga lume și mai mult de 760 universități oferă cursuri Jean Monnet, ca parte a programelor lor. Programul „Jean Monnet” reunește o rețea de 1.600 de profesori, care predau pentru 250.000 de studenți în fiecare an.
În anul 2011 s-au finanțat 160 de proiecte, dintr-un total de 617 aplicații depuse. Din România au fost selectate 4 proiecte, două de tip European Module, unul Multilateral Research Group, iar altul Jean Monnet Chairs Ad Personam, Universității din Oradea revenindu-i onoarea de a gestiona trei dintre acestea”. Așadar, în programul „Jean Monnet” suntem cei mai tari din țară! Felicitări! (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:19:32 Ora de vară a Europei de Est