Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților

A Tolerant World with the Help of Digital Competences in the Teaching of Adults,

O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților

Partenerii de proiect ai Universității orădene, parteneri din Spania, Italia, Ungaria și Turcia, se află, de joi, la Oradea, pentru cea de-a treia întâlnire din cadrul proiectului „A Tolerant World with the Help of Digital Competences in the Teaching of Adults” (O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților).

Primele două reuniuni de proiect au avut loc în Spania – țara coordonatoare a proiectului (la Santa Cruz de Tenerife, capitala Comunității autonome a Insulelor Canare), respectiv în Turcia (la Samsun, unde s-a continuat cursul Moodle), pe parcurs fiind plasate pe platforma de învățare materialele realizate între cele două mobilități. La această activitate au participat și cele patru studente care au câștigat concursul de eseuri având ca temă (in)toleranța, și anume: Iustina Apetrei, Lavinia Lascu, Livia Maga și Elena Paleu, după cum aveam să aflăm de la prof. univ. dr. Florica Orțan – coordonatorul de proiect din partea României.
Vineri dimineața (7 octombrie 2011), distinșii oaspeți au fost primiți cu căldură în sala de consiliu (senat) a Universității de către dna prof. univ. dr. Florica Orțan – coordonator principal, prof. univ. dr. Vasile Marcu, alte distinse cadre didactice universitare și studenți, prezenți cu toții la festivitatea de deschidere a reuniunii. Dl profesor Vasile Marcu a transmis Mesajul dlui rector, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal. Doamna profesor Florica Orțan a făcut oficiile de gazdă prezentându-i pe toți cei de față, reprezentanți ai Universității, cât și înalții oaspeți din Spania, Italia, Ungaria și Turcia.
Cu acest prilej, au fost precizate scopul, obiectivele, întâlnirile de proiect care au avut loc, precum și activitățile derulate până la această oră, după care s-a propus un moment de socializare (de cunoaștere reciprocă). Atmosfera s-a destins și s-a încins, în sensul că studenții orădeni au intrat în dialog cu distinșii oaspeți.
Înainte să înceapă lucrările primei zile a reuniunii, partenerii de proiect au fost invitați să viziteze Universitatea. Prima descindere a fost în Campus, la noua și superba Bibliotecă a Universității.
Proiectul este de tip Lifelong Learning
Tot de la dna profesor Florica Orțan am mai aflat că proiectul este de tip Lifelong Learning, cu finanțate de la Comisia Europeană prin Agenția națională pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale, având ca obiective prioritare: cooperarea europeană între instituții de educație a adulților, crearea de materiale digitale cu tematică din sfera toleranței, creșterea calității pregătirii personalului didactic prin utilizarea e-learning. Proiectul o are în centru pe Hypathia - ca simbol al toleranței, libertății și dorinței de cunoaștere (dezvoltând problematica rolului femeii în istorie). Activitățile proiectului includ schimburi de bune practici în domeniul educației adulților, dezvoltarea de competențe digitale și training în vederea folosirii cu succes a platformei de învățare Moodle.
„Seminariile și atelierele de lucru organizate la nivel instituțional au avut un impact puternic asupra participanților datorită aprofundării înțelegerii și utilizării termenilor de toleranță și intoleranță, a discuțiilor generate de vizionarea filmului „Agora”, a studierii activității personalităților românești care reprezintă simboluri de toleranță”, a adăugat dna profesor universitar doctor Florica Orțan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 05:21:04 Ora de vară a Europei de Est