Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților

A Tolerant World with the Help of Digital Competences in the Teaching of Adults,

O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților

Partenerii de proiect ai Universității orădene, parteneri din Spania, Italia, Ungaria și Turcia, se află, de joi, la Oradea, pentru cea de-a treia întâlnire din cadrul proiectului „A Tolerant World with the Help of Digital Competences in the Teaching of Adults” (O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților).

Primele două reuniuni de proiect au avut loc în Spania – țara coordonatoare a proiectului (la Santa Cruz de Tenerife, capitala Comunității autonome a Insulelor Canare), respectiv în Turcia (la Samsun, unde s-a continuat cursul Moodle), pe parcurs fiind plasate pe platforma de învățare materialele realizate între cele două mobilități. La această activitate au participat și cele patru studente care au câștigat concursul de eseuri având ca temă (in)toleranța, și anume: Iustina Apetrei, Lavinia Lascu, Livia Maga și Elena Paleu, după cum aveam să aflăm de la prof. univ. dr. Florica Orțan – coordonatorul de proiect din partea României.
Vineri dimineața (7 octombrie 2011), distinșii oaspeți au fost primiți cu căldură în sala de consiliu (senat) a Universității de către dna prof. univ. dr. Florica Orțan – coordonator principal, prof. univ. dr. Vasile Marcu, alte distinse cadre didactice universitare și studenți, prezenți cu toții la festivitatea de deschidere a reuniunii. Dl profesor Vasile Marcu a transmis Mesajul dlui rector, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal. Doamna profesor Florica Orțan a făcut oficiile de gazdă prezentându-i pe toți cei de față, reprezentanți ai Universității, cât și înalții oaspeți din Spania, Italia, Ungaria și Turcia.
Cu acest prilej, au fost precizate scopul, obiectivele, întâlnirile de proiect care au avut loc, precum și activitățile derulate până la această oră, după care s-a propus un moment de socializare (de cunoaștere reciprocă). Atmosfera s-a destins și s-a încins, în sensul că studenții orădeni au intrat în dialog cu distinșii oaspeți.
Înainte să înceapă lucrările primei zile a reuniunii, partenerii de proiect au fost invitați să viziteze Universitatea. Prima descindere a fost în Campus, la noua și superba Bibliotecă a Universității.
Proiectul este de tip Lifelong Learning
Tot de la dna profesor Florica Orțan am mai aflat că proiectul este de tip Lifelong Learning, cu finanțate de la Comisia Europeană prin Agenția națională pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale, având ca obiective prioritare: cooperarea europeană între instituții de educație a adulților, crearea de materiale digitale cu tematică din sfera toleranței, creșterea calității pregătirii personalului didactic prin utilizarea e-learning. Proiectul o are în centru pe Hypathia - ca simbol al toleranței, libertății și dorinței de cunoaștere (dezvoltând problematica rolului femeii în istorie). Activitățile proiectului includ schimburi de bune practici în domeniul educației adulților, dezvoltarea de competențe digitale și training în vederea folosirii cu succes a platformei de învățare Moodle.
„Seminariile și atelierele de lucru organizate la nivel instituțional au avut un impact puternic asupra participanților datorită aprofundării înțelegerii și utilizării termenilor de toleranță și intoleranță, a discuțiilor generate de vizionarea filmului „Agora”, a studierii activității personalităților românești care reprezintă simboluri de toleranță”, a adăugat dna profesor universitar doctor Florica Orțan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O lume tolerantă cu ajutorul competențelor digitale în educația adulților.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 17:15:10 Ora de vară a Europei de Est