Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Evaluarea în educație la limba română

Sâmbătă, s-a desfășurat pe centre de evaluare

Evaluarea în educație la limba română

La Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, s-a desfășurat, sâmbătă (8 octombrie 2011), prima etapă (etapa predictivă) din cadrul evaluării curente în educație (verificarea cunoștințelor din anul anterior).

Cea de-a doua etapă va avea loc în 25 februarie 2012, iar cea de-a treia, în 26 mai, după cum aveam să aflăm de la dna prof. Nicoleta Cipleu, organizator principal la nivel județean.
Ieri la „Ghibu” și-au evaluat cunoștințele de limbă română peste  400 de elevi, din clasele II-XII, din mai multe școli orădene: colegiile naționale „Emanuil Gojdu”, „Mihai Eminescu” și „Iosif Vulcan”, școlile „Oltea Doamna”, „Nicolae Bălcescu”, „Dimitrie Cantemir”, Lic. Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, Liceul Teologic  Baptist „Emanuel”, Lic. Teologic Penticostal „Betel”, liceele teoretice „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, Liceul de Artă, Liceul Teoretic German „Fr. Schiller”...
„Toți cei care vor întruni 100 de puncte, cei situați pe locurile I, II și III, vor participa gratuit la etapa competițională din 10 iunie, când lucrările se vor corecta la București. La ediția de anul trecut, Vesa Georgia, ocupanta locului I, a câștigat un laptop, Andreea Meze, la fel, iar Cristina Husăsan (locul II), un aparat foto digital, de câteva milioane, ține să precizeze dna profesor Nicoleta Cipleu.
Subiectele au fost accesibile, ele având scopul de a încuraja copiii, nu de a-i selecta, de a le evalua cunoștințele, prin scrieri (compuneri) imaginative, probleme de limbă și comunicare (text literar), în deplin acord cu programele școlare și reflectând cerințele examenelor naționale”.
Unii copii au ieșit din sală după 30-40 de minute
Curtea și sala festivă erau pline de părinți. Ei trăiau mult mai intens momentul confruntării decât propriile odrasle, care au venit ca la... distracție! Timpul rezervat elaborării lucrărilor a fost de 60 de minute pentru elevii ciclului primar; unii însă au ieșit din sală după circa 30-40 de minute, dar nu pentru că nu au știut, ci pentru că au terminat de scris. Pentru gimnaziști au fost alocate 120 de minute, iar pentru liceeni, 180. Primul candidat cu care aveam să facem cunoștiință, chiar înainte de a intra în sală a fost Coita Raluca (de la „Betel”). La ieșirea din săli, cu toții se arătau încântați de ceea ce au primit, estimând punctaje mari. Ganea Patrick Andrei a ieșit primul din sală, urmat la câteva minute de alții și alții: Antonia Morcovescu, Bianca Moisa, Cristina Nikita, Andreea Dragoș, Daria Neag și Cristina Mahu; Maria Bocor și Mircea Puie, Isabelle Indig, Șerban Ciobanu și Iulian Deac... Șerban, Iulian, dar și Isabelle, elevii dnei înv. prof. Elena Pavel, estimau că au făcut lucrări de 97-99 sau 100 de puncte. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Evaluarea în educație la limba română.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:36:35 Ora de vară a Europei de Est