Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Festivalul de la Mamaia devenise etalonul meu în muzică”

Alissa a visat, a luptat și a învins!

„Festivalul de la Mamaia devenise etalonul meu în muzică”

Predispozițiile cu care ne naștem ne ajută să obținem rezultate deosebite în anumite domenii, dacă ne canalizăm energiile în direcția respectivă.

Cu multă muncă și voință, cu perseverență și dăruire, simțim cum creștem și ne împlinim, câștigând competență și încredere în reușită, iar cei din jur nu pot să nu observe progresul evident și performanțele care nu întârzie să apară.
Iar atunci când toate acestea se cristalizează de la o vârstă fragedă, șansa de reușită crește, motivația este puternică, determinând un comportament adecvat. Mediul și familia sunt primii noștri „dascăli” și  călăuzitori. Influența pe care o au asupra noastră pot să declanșeze în noi resorturile de care avem nevoie pentru producerea scânteii și aprinderea focului interior.
„Vinovații” fără vină sunt bunicii din Rotărești
La vârsta de 3 ani și Vasilica era un copil obișnuit ca toți copiii, zburdalnic și visător, crescând sub ochii bunicilor, ascultând povești și cântece. Și azi și mâine, cântecele i s-au cuibărit la inimioară, iar bunicii din Rotărești s-au bucurat văzând că nepoata lor a prins drag de cântecul popular. De la vârsta de 12 ani, a simțit că viața ei artistică trebuie să prindă un contur și rigoare. S-a înscris la Școala Populară de Artă, la secția canto muzică populară. În gimnaziu, făcuse și trei ani de pian la Casa de Cultură a Sindicatelor. Activitatea sa muzicală susținută și participările la serbări și concursuri i-au dat satisfacții nebănuite. Premiile și mențiunile i-au dat aripi și încredere în reușită. Mențiunile obținute la Alexandria, Călărași, Amara, Buzău și Onești au motivat-o și au propulsat-o și uite așa, ajunge Alissa, pe numele ei de scenă, să cucerească primul trofeu – „Floare de lotus”. În anii de liceu (pedagogic), plăcerea de a cânta se armoniza cu dorința fierbinte de a ajunge învățătoare. Dacă a cânta devenise un mod de viață și o stare care îi dădea confort sufletesc, profesia pe care o dobândise la absolvirea Liceului pedagogic o ajuta să-și împlinească visul. A cântat în formația dlui Florian Chelu, furând de la maestrul său rigoarea și responsabilitatea, angajarea și ambiția de a reuși prin forțele proprii. Banii pe care i-a câștigat în afara profesiei i-au sporit confortul și independența...
„Mă lași” - primul ei clip
S-a căsătorit, iar fetița pe care a crescut-o (Alisa) i-a furnizat nenumărate ocazii de a se simți pe deplin împlinită: în profesie (cariera didactică), în familie, dar și în plan artistic, pentru că nu a renunțat la a cânta. În 2005, în urma colaborării cu maestrul Cristian Faur, avea să-și vadă materializat primul ei clipul („Mă lași”), care a ajuns și pe MTV. Cu ajutorul bunei sale prietene, Kati, în 2006 a cântat și în Italia.
Timp de 10 ani, de la 17 la 27 de ani a cântat la barul de noapte de la Hotel Continental și la alte cluburi orădene, la diferite evenimente, așa încât cântecul o lansase pe nenumărate scene, iar prietenii o încurajau să persevereze. Încet, dar sigur i s-a cuibărit în suflet dorința de a se vedea cântând pe marea scenă a Festivalului de la Mamaia. Acest vis nu o mai slăbea, ci o întârâta mereu. În 2010, la vârsta de 35 de ani, și-a văzut și acest vis împlinit. Chiar dacă era un fel de decan de vârstă între ceilalți concurenți, Alissa trece de preselecție și ajunge să cânte în festival.
„Nu mi-am propus să câștig ceva din afacerea aceasta. Era dorința mea fierbinte de a-mi dovedi mie că sunt în stare și în măsură să cânt pe scena Festivalului de la Mamaia. Festivalul de la Mamaia devenise etalonul meu în muzică...”
Doamnelor și domnilor, aceasta este povestea Alissei, așa a ajuns Vasilica Chiș Ienei, învățătoare la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea, să cânte la Festivalul de la Mamaia. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Festivalul de la Mamaia devenise etalonul meu în muzică”. 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:11:45 Ora de vară a Europei de Est