Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ni s-a oferit o lecție de istorie în trei acte

De Ziua Oradiei, pe 12 octombrie

Ni s-a oferit o lecție de istorie în trei acte

Miercuri, 12 octombrie 2011, de Ziua Oradiei, municipalitatea ne-a pregătit un program special, care s-a constituit, putem spune, într-o veritabilă lecție de istorie, în trei acte, autori: primarul municipiului Oradea, dl ing. Ilie Bolojan și academicianul Aurel Pop, în cadrul ședinței festive a Consiliului local, ținută în sala mare a Primăriei Oradea; primarul Ilie Bolojan și prof. univ. dr. Ion Zainea, la Statuia Ostașului Român din Parcul 1 Decembrie și prof. dr. Aurel Chiriac, directorul Muzeului Þării Crișurilor, la Statuia lui Aurel Lazăr.

Nu ne vom referi în articolul de față la conferirea înaltului titlu de Cetățean de onoare al municipiului Oradea academicianului Marius Sala, vicepreședinte al Academiei Române, despre care am scris anterior.
La toate cele trei acte, vorbitorii s-au bucurat de o audiență selectă, cadre militare, politicieni, deputați, personalități culturale, reprezentanți ai Primăriei, Prefecturii și Consiliului Județean, cetățeni, dascăli și elevi. 
Citind un pasaj din „Istoria Transilvaniei”, dl primar a concluzionat cum că „trecutul trebuie cunoscut, dar nu pentru ... răzbunare. Astăzi trebuie să fim decenți! Să ne facem treaba, fiecare la locul său de muncă. Să susținem interesele acestui județ și ale acestui oraș”...
În alocuțiunea sa, academicianul Aurel Pop a abordat tema „Eliberarea orașului Oradea și a întregii Transilvanii în 1944”. A vorbit despre ziua de 12 octombrie ca despre o zi de importanță națională, iar Declarația de la Oradea, a ținut să sublinieze Domnia sa, avea să deschidă calea creării Regatului României; vorbind de-acum despre Þara Românească, asemeni lui Nicolae Iorga, fără a se referi doar la o singură provincie (Muntenia), ci cuprinzând toate locurile locuite de români. În acest caz, îmi place să spun că avem de-a face cu „curățenia unui gând”...
Ajungând să trateze problema Celui de-al doilea război mondial și a Dictatului de la Viena, istoricul clujean a pus punctul pe i și degetul pe rană în problema Transilvaniei și poziția marilor puteri (făcându-se auzită cu deosebire „vocea Moscovei”), raportul dintre minorități și majoritatea românească, dintre populația urbană și rurală și interdicțiile impuse românilor, la ei acasă!
 În Parcul 1 Decembrie
În cadrul manifestărilor desfășurate în Parcul 1 Decembrie, la Statuia Ostașului Român, dl primar Ilie Bolojan s-a referit la evenimentele din 12 octombrie 1944, subliniind că noi astăzi trebuie să fim recunoscători înaintașilor care au scris cu litere de aur paginile acelor vremuri în istoria noastră națională.
Spre cinstea lor, în careul de ași de la statuie și la depunerea de coroane, jerbe și flori, am remarcat un număr mare de elevi și cadre didactice, în flancul drept, de o parte și de alta a oficialităților, elevi de la Școala „Nicolae Bălcescu”, însoțiți de prof. Stela Tăut și Maria Bughiu, iar în flancul stâng, elevi de la Școala „Dacia”, în frunte cu dl director, prof. dr. Florian Hava și prof. Teodora Sîncelean, elevi de la „Avram Iancu”, alături de dna director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, liceeni de la „Gojdu”, „Transilvania” și „Aurel Lazăr”... În fața Ostașului Român, am ascultat vocea istoricului Ion Zainea. În alocuțiunea sa, dl profesor s-a oprit la cele două momente de 12 octombrie (1918 și 1944), făcând o radiografiere a celor două evenimente majore - Declarația de autodeterminare de la Oradea, semnată în casa lui Aurel Lazăr și 12 octombrie 1944, eliberarea Oradiei de către diviziile române și sovietice de sub ocupația străină (trupele ungare și germane).
La Casa Memorială și Statuia lui Aurel Lazăr
Din Parcul 1 Decembrie, alaiul, în frunte cu oficialitățile și militarii care au participat la ceremonialul militar, a trecut de partea cealaltă a Crișului Repede, pe pasarelă, spre a ajunge la Casa Memorială și mai apoi la Statuia lui Aurel Lazăr. Aici, la statuie, aveam să-i reperăm și pe liceenii de la „Dimitrie Leonida”, însoțiți de profesorul de istorie, doamna Elisabeta Ungur. Despre cel mai important om politic din Oradea acelor vremuri (12 octombrie 1918) a vorbit dl prof. dr. Aurel Chiriac, după care picioarele lui Aurel Lazăr au fost acoperite cu flori, coroane și jerbe, în semn de aleasă recunoștință din partea oficialităților și instituțiilor reprezentative, a partidelor politice, dar și din partea unor elevi și dascăli orădeni. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ni s-a oferit o lecție de istorie în trei acte.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:36:26 Ora de vară a Europei de Est