Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar

Știri de la Inspectoratul Școlar

Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar

În rubrica de astăzi, dna jr. dr. Ramona Bacter (consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor) ne vorbește despre Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar.

Conform Anexei 2 la Ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 5248/31.08.2011, planul cadru cuprinde o zonă comună pentru toți elevii – trunchiul comun, reprezentată de numărul minim de ore prevăzut pentru fiecare disciplină. În orele de trunchi comun se parcurge programa școlară.
Note specifice programului „A doua șansă” - învățământ primar – trunchi comun
a) Orele de consultații pentru disciplinele Limba și literatura română și Matematică sunt alocate pentru activități diferențiate obligatorii pentru toți elevii (extindere, aprofundare, remediere). Extinderile reprezintă conținuturile cu asterisc din programe, care pot fi selectate și nu sunt obligatorii pentru toți elevii aceleiași clase.
b) Pentru nivelul I și nivelul II, la disciplina Limba și literatura română precum și la disciplina Matematică, una dintre orele din trunchiului comun este alocată alfabetizării prin intermediul noilor tehnologii. Aceasta presupune abordarea integrată a conținuturilor de Limba și literatură română, respectiv Matematică și unor elemente de conținut privind Tehnologia Informației și Comunicării.
c) În cadrul programului „A doua șansă” - învățământ primar se poate opta pentru studierea limbii moderne 1 pentru limba engleză (pentru care au fost elaborate programă, ghidul cadrului didactic și ghidul elevului). Modulul de Limba modernă 1 se introduce din primul nivel, cu focalizare exclusivă pe nivelul comunicațional.
d) Modulul de Educație civică are loc la nivelul în care se înscrie elevul, este urmat de acesta în mod individualizat, la intrarea sa în program și se constituie în modul inițial cu funcție de alfabetizare civică și motivare pentru învățare. Acest modul poate fi urmat de elev la nivelul I, II, III sau IV. Modulul este urmat o singură dată de către cursant.
e) La nivelul III și IV se introduce în trunchiul comun disciplina Tehnologia Informației și Comunicării, câte o oră pe săptămână. La finalul parcurgerii nivelului IV, elevii vor fi evaluați pe baza standardelor de evaluare din programa școlară corespunzătoare.
f) Disciplina Consiliere și orientare se introduce în trunchiul comun, câte o oră pe săptămână pentru fiecare nivel de studiu. La această disciplină nu se acordă calificative.
Note specifice programului „A doua șansă” - învățământ primar – CDȘ
a)Curriculum la Decizia Școlii se va derula prin activități de tip Școală după școală, înainte sau după orele de curs.
b)Consiliul de administrație al unității de învățământ, în urma consultării elevilor și pe baza resurselor disponibile, stabilește curriculum la decizia școlii. Cadrele didactice din unitatea de învățământ care predau la „A doua șansă” - învățământ primar propun elevilor 3-4 discipline opționale, urmând ca aceștia să opteze pentru cel puțin două dintre ele. La nivelul unității de învățământ se pot constitui grupe eterogene din punct de vedere al nivelului de studiu. Disciplina opțională se poate desfășura cu un minimum de 12 elevi de la programul „A doua șansă” - învățământ primar. Elevul are obligația de a participa la două discipline opționale pentru fiecare nivel de studiu.
c) În funcție de solicitările elevilor din clasa de tip „A doua șansă” - învățământ primar, încă de la nivelul I se poate introduce un modul opțional de studiere a Limbii și literaturii rromani.
d) Disciplinele opționale pot fi concepute la nivelul unei singure arii curriculare, inter sau transcurricular.
În școlile cu predare în limba română, elevii aparținând minorităților naționale pot studia, în condițiile legii, disciplina Limba și literatura maternă. Numărul de ore alocat acestei discipline este de două ore pe săptămână, în fiecare an de studiu. Aceste ore intră în trunchiul comun și sunt incluse în schemele orare ale școlilor respective. În aceste condiții, numărul total de ore pe săptâmână poate depăși, pentru acești elevi, numărul maxim de ore pe săptămână.
Pentru nivelul I și nivelul II, la disciplina Limba și literatura română, precum și la disciplina Matematică, una dintre orele din trunchiului comun este alocată alfabetizării prin intermediul noilor tehnologii. Aceste ore se desfășoară în limba română. Planul cadru de mai sus se aplică la toate clasele și unitățile de învățământ cu predare în limba minorităților naționale. În acest caz, orele de consultații din cadrul ariei curriculare Limbă și Comunicare se desfășoară în limba maternă.

Trimite email

joi, 4 martie 2021