Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A apărut nr. 47 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 47 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.

Numărul se deschide cu Lecția de istorie pe care ne-a oferit-o municipalitatea de Ziua Oradiei (miercuri, 12 octombrie 2011), în trei acte (în sala mare a Primăriei, în Parcul 1 Decembrie și la Statuia lui Aurel Lazăr), autori: primarul municipiului Oradea, dl ing. Ilie Bolojan, academicianul Aurel Pop, istoricul Ion Zainea și prof. dr. Aurel Chiriac. Tot de Ziua Oradiei, în cadrul ședinței festive a Consiliului Local, au fost premiați 29 de olimpici naționali orădeni și profesorii coordonatori (sunt nominalizați atât olimpicii, cât și profesorii, dar și școlile lor). În pagina Universității ne-am oprit la conferința publică „Predarea ca activitate politică și profesorul ca actor politic”, cu prof. Alistair Ross, profesor emerit al Institutului pentru Studiul Politicilor Educaționale din cadrul Universității London Metropolitan, și la conferința internațională Jean Monnet. În timp ce la Statuia lui Aurel Lazăr, dl prof. dr. Aurel Chiriac, directorul Muzeului Þării Crișurilor, vorbea despre Aurel Lazăr, ca despre cel mai important om politic din Oradea acelor vremuri (12 octombrie 1918), în sala festivă a C.N. „Mihai Eminescu”, eminescienii, îndrumați de prof. Daniela Duma și Cristina Marian declarau: „Și noi suntem orădeni!” Prof. Stelieana Cârciumaru și membrii echipei de proiect de la Eco-Școala „Avram Iancu” din Oradea au diseminat proiectul „Re-Creația de vară”. La cea de-a treia ediție a Zilelor Liceului Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca au participat și foști profesori, dar și absolvenți ai primei promoții de liceu și reprezentanți a încă 12 generații, onorând astfel conducerea Liceului și demonstrând că nu și-au uitat rădăcinile, dovedind respect și recunoștință față de școala în care s-au format. Cu acest prilej a fost organizat Simpozionul județean „Oameni și fapte în sprijinul învățământului românesc”, la care s-au înscris cu lucrări cadre didactice de la liceul și grădinița din Tinca, de la școlile aparținătoare liceului (din Gurbediu, Rîpa, Belfir și Girișu Negru), de la Beiuș, Oradea, Cheșa, Sânnicolau Român, Aleșd, ba chiar și două lucrări din țară, de la Șerbănești - Rociu și București, în total 39 de lucrări, iar la secțiunea elevi a simpozionului, 66 de elevi ai liceului au pregătit 33 de lucrări. Marți, la Grădinița nr. 28 – „Nufărul” din Oradea, a fost lansat proiectul „Grădinița prieteniei”, în parteneriat cu Grădinița din Săud (comuna Buntești) și au fost diseminate două proiecte (din cele 10), sub genericul „Toamna se numără proiectele!” În Săptămâna Mondială a Spațiului, prof. Nicoleta Pazmany (președintele Astroclub „Meridian 0” din Oradea) a organizat activități educative, intitulate „Cuceritorii spațiului”, la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” și Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”. Portretele săptămânii sunt, la actuala ediție, doi dascăli: prof. Pavel Vălcan și prof. Vasilica Chiș Ienei. La rubrica de suflet, aveți versurile cântecului „Doamne, Doamne, să ne spui!” În pagina „Promovarea imaginii”, astăzi, Grădinița nr. 46, Asociația grădiniței și campania „Dar din suflet pentru minte”. La Gurbediu, dra profesor de limba română Lavinia Floruț a organizat concursul pentru elevi „Împărăția Toamnei”. Colectivul Grădiniței nr. 36 din Oradea a participat la acțiunea umanitară „Schimb de jucării”, în galeriile Real. De Ziua Oradiei, preșcolarii grupei pregătitoare B de la Grădinița nr. 52 din Oradea, îndrumați de cele două educatoare (Ioana Mureșan și Geta Duluș) au făcut turul orașului cu tramvaiul! La Școala din Hidișelu de Sus, s-au sărbătorit Ziua Internațională a Animalelor și Ziua Holocaustului în România, după cum avem să aflăm din articolele semnate de dna prof. Crinela Câmpan. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:05:14 Ora standard a Europei de Est