Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale

La conferința de presă de ieri, de la Primărie

Despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale

Marți, 18 octombrie 2011, viceprimarul Biro Rozalia și directorul ASCO, dna Koncsek Zita au susținut o conferință de presă despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale.

Aflăm (și cităm) din Raportul final al Programului anual de screening al stării de sănătate a elevilor din clasele I și a V-a din municipiul Oradea.
„Pentru creșterea accesului la servicii de sănătate a elevilor, în special în contextul presiunilor socio-economice la care este supusă familia în această perioadă, grupul de consilieri UDMR a susținut necesitatea unui screening anual al stării de sănătate a elevilor din clasele întâi și a cincea. Acest program presupune efectuarea unor investigații medicale care au ca scop depistarea copiilor cu anemie, lambliaza, tulburări de refracție, tulburări de auz și probleme stomatologice.
Urmare a acestei intervenții, Administrația Socială Comunitară Oradea, prin Serviciul Programe Sociale în subordinea căruia se găsesc cabinetele medicale școlare, a demarat o primă etapă în implementarea programului, etapă care a cuprins următoarele activități: * întocmirea și tipărirea formularelor prin care părinții elevilor își exprimă sau nu acordul cu privire la participarea copiilor lor la investigațiile medicale vizate: hemoleucograma, ex. coproparazitologic, consultație stomatologică, examen oftalmologic și audiogramă *mobilizarea cadrelor medicale școlare în vederea informării conducerii școlilor, învățătorilor claselor întâi și diriginților claselor a cincea cu privire la acest program *distribuirea formularelor învățătorilor și diriginților, care au urmărit ca acestea să fie consultate și semnate de părinți *întocmirea listelor cu elevii care au acordul părinților pentru a participa la investigațiile medicale vizate *întocmirea unei situații centralizatoare cuprinzând numărul elevilor care vor participa la program *organizarea de întâlniri cu medicii din cabinetele școlare, în cadrul cărora aceștia au fost instruiți de către personalul specializat al Spitalului Municipal „dr. Gavril Curteanu”, cu privire la condițiile de derulare a programului și la modul de interpretare a rezultatelor * programarea elevilor, în colaborare cu medicii din cabinetele școlare și personalul Spitalului Municipal „dr. Gavril Curteanu”, pentru recoltarea probelor biologice pe durata a 40 de zile lucrătoare în perioada aprilie - iunie 2011.
În etapa următoare, ASCO a încheiat un contract de furnizare de servicii medicale cu Spitalul Municipal „dr. Gavril Curteanu” (pentru analizele de laborator).
Pentru recoltarea probelor necesare analizelor de laborator, personalul specializat al Spitalului Municipal s-a deplasat la 27 din cele 30 (31) de unități școlare, conform programării, iar elevii școlilor în care nu există cabinet medical, respectiv Șc. cu clasele I-VIII „Ion Bogdan” (24 de elevi),  „Juhasz Gyula” (35 de elevi) și „Ioan Slavici” (78 de elevi) au fost transportați la Spitalul Municipal în zilele de 16 și  27 mai 2011, cu sprijinul  S.C. OTL S.A.
Fondurile alocate Programului anual de screening al stării de sănătate a elevilor din clasele întâi și a cincea din municipiul Oradea, au fost de 110.000 de lei și cuprind: analizelele de laborator – hemoleucograma și examenul coproparazitologic – (18 lei/elev), transportul elevilor de la unitățile școlare la Spitalul Municipal „dr. Gavril Curteanu” și retur (2,2 lei / km +TVA),
Din totalul de 3.614 elevi din clasele I și a V-a din 30 de școli orădene, au participat la programul de screening 1.293 de elevi din clasa întâi și 1.196 de elevi din clasa a V-a.
Programul de screening a început în săptămâna 4 - 8 aprilie 2011...”
În perioada iulie – septembrie 2011 au avut loc mai multe întâlniri ale grupului de lucru compus din coordonatorii programului și medici, pentru evaluarea rezulatelor primei ediții a Programului  și a oportunității continuării și dezvoltării lui. Grupul de lucru a ajuns la următoarele concluzii: În urma aplicării hemoleucogramei s-au depistat la timp cazuri de anemie; examenul coproparazitologic este foarte important pentru depistarea parazitozelor și a complicațiilor acestora, în special ținând seama de faptul că sunt contagioase și prezintă un risc pentru întreaga colectivitate; la examenul oftalmologic mulți copii au fost depistați cu tulburări de refracție; consultațiile stomatologice arată că există mulți copii cu carii dentare, anomalii dentomaxilare și alte afecțiuni; în ceea ce privește examenul ORL și audiograma, grupul de lucru a constatat că în cadrul acestor investigații nu au fost depistate tulburări grave sau boli cronice, în consecință propune eliminarea lor. În schimb se propune depistarea precoce a obezității, nanismului și viciilor de postură (deficiențe ale coloanei vertebrale) și înregistarea parametrilor în raportul Programului de screening.
„În ceea ce privește depistarea precoce a deficiențelor de coloană vertebrală, propunem ca finalitate a Programului de screening întocmirea unui memoriu adresat Ministerului Educației și Ministerului Sănătății, cu recomandarea introducerii în programa școlară de educație fizică a orelor de gimnastică medicală pentru corectarea acestor deficiențe”.
Extinderea serviciilor oferite de aceste Centre multifuncționale
În cadrul conferinței de presă, dna Koncsek Zita, directorul Administrației Sociale Comunitare Oradea, s-a referit la activitatea celor cinci centre sociale multifuncționale din Oradea pentru persoane vârstnice (din Rogerius, str. Sf. Apostol Andrei, nr. 58; Nufărul, str. Nufărului nr. 47, Ioșia, str. Cazaban, nr. 51; Rogerius 2, str. ep.Ioan Suciu nr. 1, și Căminul Multifuncțional Bocskai Istvan, str. Ciucașului nr.11) , care au ca obiectiv principal „organizarea și implementarea unor programe de protecție socială, consilierea individuală, precum și activități recreative și de petrecere a timpului liber.
În acest an, peste 19.000 de cetățeni au beneficiat de serviciile oferite de Centrele sociale multifuncționale. Statisticile arată că este nevoie de aceste centre și de serviciile oferite de ele”, a susținut  directorul ASCO.
Pentru perioada următoare se va avea în vedere extinderea serviciilor oferite de aceste centre multifuncționale. „Din luna decembrie în Centrele din Episcopia Bihor și Nufărul, cetățenii vor putea depune și cereri către Primăria Oradea”.
Mai mult decât atât, așa după cum a ținut să sublinieze dna viceprimar Biro Rozalia „Administrația locală dorește ca în viitor unele dintre centrele multifuncționale să se transforme în servicii de relații cu publicul; dorim ca cetățenii să aibă posibilitatea depunerii actelor și în aceste centre”. (Ov. Dan)

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 13:14:55 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...