Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale

La conferința de presă de ieri, de la Primărie

Despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale

Marți, 18 octombrie 2011, viceprimarul Biro Rozalia și directorul ASCO, dna Koncsek Zita au susținut o conferință de presă despre Programul anual de screening și Centrele multifuncționale.

Aflăm (și cităm) din Raportul final al Programului anual de screening al stării de sănătate a elevilor din clasele I și a V-a din municipiul Oradea.
„Pentru creșterea accesului la servicii de sănătate a elevilor, în special în contextul presiunilor socio-economice la care este supusă familia în această perioadă, grupul de consilieri UDMR a susținut necesitatea unui screening anual al stării de sănătate a elevilor din clasele întâi și a cincea. Acest program presupune efectuarea unor investigații medicale care au ca scop depistarea copiilor cu anemie, lambliaza, tulburări de refracție, tulburări de auz și probleme stomatologice.
Urmare a acestei intervenții, Administrația Socială Comunitară Oradea, prin Serviciul Programe Sociale în subordinea căruia se găsesc cabinetele medicale școlare, a demarat o primă etapă în implementarea programului, etapă care a cuprins următoarele activități: * întocmirea și tipărirea formularelor prin care părinții elevilor își exprimă sau nu acordul cu privire la participarea copiilor lor la investigațiile medicale vizate: hemoleucograma, ex. coproparazitologic, consultație stomatologică, examen oftalmologic și audiogramă *mobilizarea cadrelor medicale școlare în vederea informării conducerii școlilor, învățătorilor claselor întâi și diriginților claselor a cincea cu privire la acest program *distribuirea formularelor învățătorilor și diriginților, care au urmărit ca acestea să fie consultate și semnate de părinți *întocmirea listelor cu elevii care au acordul părinților pentru a participa la investigațiile medicale vizate *întocmirea unei situații centralizatoare cuprinzând numărul elevilor care vor participa la program *organizarea de întâlniri cu medicii din cabinetele școlare, în cadrul cărora aceștia au fost instruiți de către personalul specializat al Spitalului Municipal „dr. Gavril Curteanu”, cu privire la condițiile de derulare a programului și la modul de interpretare a rezultatelor * programarea elevilor, în colaborare cu medicii din cabinetele școlare și personalul Spitalului Municipal „dr. Gavril Curteanu”, pentru recoltarea probelor biologice pe durata a 40 de zile lucrătoare în perioada aprilie - iunie 2011.
În etapa următoare, ASCO a încheiat un contract de furnizare de servicii medicale cu Spitalul Municipal „dr. Gavril Curteanu” (pentru analizele de laborator).
Pentru recoltarea probelor necesare analizelor de laborator, personalul specializat al Spitalului Municipal s-a deplasat la 27 din cele 30 (31) de unități școlare, conform programării, iar elevii școlilor în care nu există cabinet medical, respectiv Șc. cu clasele I-VIII „Ion Bogdan” (24 de elevi),  „Juhasz Gyula” (35 de elevi) și „Ioan Slavici” (78 de elevi) au fost transportați la Spitalul Municipal în zilele de 16 și  27 mai 2011, cu sprijinul  S.C. OTL S.A.
Fondurile alocate Programului anual de screening al stării de sănătate a elevilor din clasele întâi și a cincea din municipiul Oradea, au fost de 110.000 de lei și cuprind: analizelele de laborator – hemoleucograma și examenul coproparazitologic – (18 lei/elev), transportul elevilor de la unitățile școlare la Spitalul Municipal „dr. Gavril Curteanu” și retur (2,2 lei / km +TVA),
Din totalul de 3.614 elevi din clasele I și a V-a din 30 de școli orădene, au participat la programul de screening 1.293 de elevi din clasa întâi și 1.196 de elevi din clasa a V-a.
Programul de screening a început în săptămâna 4 - 8 aprilie 2011...”
În perioada iulie – septembrie 2011 au avut loc mai multe întâlniri ale grupului de lucru compus din coordonatorii programului și medici, pentru evaluarea rezulatelor primei ediții a Programului  și a oportunității continuării și dezvoltării lui. Grupul de lucru a ajuns la următoarele concluzii: În urma aplicării hemoleucogramei s-au depistat la timp cazuri de anemie; examenul coproparazitologic este foarte important pentru depistarea parazitozelor și a complicațiilor acestora, în special ținând seama de faptul că sunt contagioase și prezintă un risc pentru întreaga colectivitate; la examenul oftalmologic mulți copii au fost depistați cu tulburări de refracție; consultațiile stomatologice arată că există mulți copii cu carii dentare, anomalii dentomaxilare și alte afecțiuni; în ceea ce privește examenul ORL și audiograma, grupul de lucru a constatat că în cadrul acestor investigații nu au fost depistate tulburări grave sau boli cronice, în consecință propune eliminarea lor. În schimb se propune depistarea precoce a obezității, nanismului și viciilor de postură (deficiențe ale coloanei vertebrale) și înregistarea parametrilor în raportul Programului de screening.
„În ceea ce privește depistarea precoce a deficiențelor de coloană vertebrală, propunem ca finalitate a Programului de screening întocmirea unui memoriu adresat Ministerului Educației și Ministerului Sănătății, cu recomandarea introducerii în programa școlară de educație fizică a orelor de gimnastică medicală pentru corectarea acestor deficiențe”.
Extinderea serviciilor oferite de aceste Centre multifuncționale
În cadrul conferinței de presă, dna Koncsek Zita, directorul Administrației Sociale Comunitare Oradea, s-a referit la activitatea celor cinci centre sociale multifuncționale din Oradea pentru persoane vârstnice (din Rogerius, str. Sf. Apostol Andrei, nr. 58; Nufărul, str. Nufărului nr. 47, Ioșia, str. Cazaban, nr. 51; Rogerius 2, str. ep.Ioan Suciu nr. 1, și Căminul Multifuncțional Bocskai Istvan, str. Ciucașului nr.11) , care au ca obiectiv principal „organizarea și implementarea unor programe de protecție socială, consilierea individuală, precum și activități recreative și de petrecere a timpului liber.
În acest an, peste 19.000 de cetățeni au beneficiat de serviciile oferite de Centrele sociale multifuncționale. Statisticile arată că este nevoie de aceste centre și de serviciile oferite de ele”, a susținut  directorul ASCO.
Pentru perioada următoare se va avea în vedere extinderea serviciilor oferite de aceste centre multifuncționale. „Din luna decembrie în Centrele din Episcopia Bihor și Nufărul, cetățenii vor putea depune și cereri către Primăria Oradea”.
Mai mult decât atât, așa după cum a ținut să sublinieze dna viceprimar Biro Rozalia „Administrația locală dorește ca în viitor unele dintre centrele multifuncționale să se transforme în servicii de relații cu publicul; dorim ca cetățenii să aibă posibilitatea depunerii actelor și în aceste centre”. (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 05:39:13 Ora de vară a Europei de Est