Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Domnului prof. univ. dr. Constantin Tulai i-a fost conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Joi, în Aula Magna,

Domnului prof. univ. dr. Constantin Tulai i-a fost conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Facultatea de Științe Economice a propus Senatului Universității din Oradea acordarea titlului onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea domnului profesor universitar doctor Constantin Tulai pentru activitatea și opera științifică ale Domniei sale pe parcursul a aproape cinci decenii la catedră în domeniul învățământului financiar, dublate de colaborarea strânsă pe care a avut-o cu Universitatea din Oradea, ca profesor asociat, ca îndrumător de doctorat pentru mai multe cadre didactice ale Universității orădene.

Joi (20 octombrie 2011), în Aula Magna, am avut din nou o sărbătoare academică, economistul clujean fiind primit cu drag nu numai de cei care îl cunosc personal și îl îndrăgesc, ci de întreaga asistență care l-a întâmpinat în picioare, cu aplauze.
În cuvântul său, rectorul Universității, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, și-a exprimat bucuria de a-l avea ca oaspete drag pe distinsul profesor clujean, căruia Senatul Universității i-a conferit înaltul titlu onorific academic. Prezentând cartea de vizită a Universității orădene, dl rector s-a referit și la onorantul loc pe care Universitatea din Oradea îl ocupă în clasamentul SCIMAGO. Privită prin prisma clasamentului SCIMAGO (SIR) al universităților și institutelor de cercetare din lume, bazat pe publicațiile științifice din baza de date SCOPUS, Universitatea din Oradea ocupă locul 11 în România între cele 19 instituții din România (17 universități, plus Academia Română și Institutul de Fizică Atomică), respectiv locul 9 (doar între universități), locul 101 în Europa de Est și locul 2.537 în lume, din zeci de mii de universități și institute de cercetare.
Laudatio
Domnul profesor Constantin Tulai s-a născut la 25 februarie 1938 în
localitatea Luna, județul Cluj. A absolvit Liceul Teoretic din Turda, iar din anul 1957 a fost student la ASE București, specializarea Finanțe-Credit, absolvind această specializare în anul 1962 ca șef de promoție. La început ca asistent la disciplina Finanțe, a îndrăgit acest domeniu, în
special teoria financiară, iar mai târziu, ca lector universitar, apoi conferentiar și profesor universitar, domnul Constantin Tulai și-a conturat un nume de prestigiu, atât în cadrul comunității academice a Almei Mater Napocensis, cât și pe plan național și international. În anul 1990 este atestat în calitatea de conducător de doctorat și  ales decan al Facultății de Științe Economice, iar în octombrie 1993, Senatul Universității „Babeș-Bolyai” îl alege în funcția de prorector, mandat încheiat în ianuarie 1996, când devine șef al catedrei de Finanțe, pe care o conduce până în 2004. Opera științifică a profesorului Constantin Tulai este concretizată
de-a lungul anilor în 17 cărți, din care opt manuale, și numeroase studii
publicate în reviste de specialitate și în volumele unor manifestări științifice naționale și internaționale.. Profesorul Constantin Tulai este deținator al Diplomei de Inovație
Instituțională și al Diplomei pentru excelență didactică, ce au fost conferite de către Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca în anii 2002 și 2007. La acestea se adaugă Diploma de excelență cu medalie de aur conferită de Universitatea de Vest din Timișoara..
 „Nu știu alții cum sunt, dar eu sunt mai sensibil la laude decât la critici...”
Mulțumind pentru înaltul titlu conferit, profesorul clujean a subliniat buna colaborare pe care o are cu cadrele universitare orădene, pe care le consideră colegi și prieteni; e vorba, cu deosebire, de foștii săi studenți și doctoranzi orădeni.
„Nu știu alții cum sunt, dar eu sunt mai sensibil la laude decât la criticile aduse la adresa mea. Criticile mă întărâtă, iar laudele mă înduioșează...
Depășind de acum faza emoțională, îngăduiți-mi să vă înfățișez în continuare câteva din rezultatele cercetărilor mele din ultima vreme.
Domeniul meu de preferință a fost în ultimii ani acela al fiscalității. Această preferință poate părea ciudată. La un moment dat, într-un interviu, reporterul m-a întrebat: „Cum de v-au atras impozitele când cei mai mulți oameni le urăsc de-a dreptul și ar dori să dispară pentru totdeauna din viața lor?” I-am răspuns citându-l pe Benjamin Franklin: „În lumea aceasta despre nimic nu se poate spune că e sigur, în afara morții și a impozitelor”...
„A înșela statul, spunea Virgil Cordescu, se consideră în mentalitatea curentă ca o probă de abilitate și nu de necinste; a plăti ceea ce el pretinde este o dovadă de naivitate, nu de integritate”...
„Cunoscându-se cauzele, amploarea și consecințele fugii de impozite se pot găsi remedii” (de ordin moral, de ordin politic, de ordin economic și de ordin tehnic), susține distinsul profesor, și își încheie intervenția concluzionând: „În fine, soluția originală a escaladării presiunii fiscale în perioada de recesiune ne ridică justificate semne de întrebare cu privire la competența și profesionalismul celor investiți să gestioneze bugetul României”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Domnului prof. univ. dr. Constantin Tulai i-a fost conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:40:38 Ora standard a Europei de Est