Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Învățământul constituie o prioritate!

Pentru primarul comunei Cefa,

Învățământul constituie o prioritate!

De când îl știu, primarul comunei Cefa, Ioan Sorin Roman, a iubit copiii și a apreciat munca de apostolat a cadrelor didactice, a fost mereu alături de dascăli, militând pentru dezvoltarea învățământului local, prin reabilitarea clădirilor și dezvoltarea bazei didactice, îmbunătățirea condițiilor de învățătură...

Școala din Cefa deține autorizație sanitară de funcționare
În condițiile în care sunt foarte puține școlile din mediul rural care dețin autorizație de funcționare, școala din Cefa deține autorizație de funcționare din anul 2000. De asemenea, comuna Cefa se numără printre primele zece comune bihorene care au școli dotate cu calculatoare conectate la internet. Din banii proprii ai primăriei, în 2004, au fost efectuate o seamă de lucrări importante: renovarea fațadei și executarea șarpantei, precum și introducerea încălzirii centrale la școala din centrul de comună, renovarea fațadei grădiniței și dotarea ei cu mobilier nou (mese, scaune și dulapuri), în 2006. Pentru perioada următoare sunt prinse în proiect, după cum aflăm de la directorul școlii, prof. Traian Cicortaș, construirea unei anexe lipite de corpul clădirii pentru grupuri sanitare interioare la școală și izolarea termică a întregii clădiri prin montarea de geamuri termopan, lucrările urmând să înceapă în acest an. Tot în proiect sunt prinse construirea unei săli de sport, și reabilitarea clădirii grădiniței din Cefa.
 Din bani guvernamentali, urmează să se finalizeze, în această lună, o investiție de circa 10.000 RON pentru dotarea școlii cu mobilier nou. În 2006, s-a primit un microbuz școlar (cu o capacitate de 8+1locuri), iar din această toamnă, toți elevii claselor I-VIII din satul Ateaș învață la școala din centru. Dar ca nea Mihuț Alexandru (șoferul) să nu facă mai multe drumuri dus - întors, ar fi nevoie de un microbuz de 16 sau chiar 24 de locuri.
În urma demersurilor făcute de directorul școlii și primarul comunei, cu sprijinul Inspectoratului Școlar, urmează să fie redeschisă chiar în această lună, grădinița din Ateaș (închisă în urmă cu 30 de ani), în localitate existând și un cadru calificat.
Club, concursuri și premianți
Profitând de condițiile naturale prielnice din zonă și proiectele ecologice aflate în derulare, prof. Adelina Nan și înv. Alexandra Roman au înființat în 2005 Clubul micilor ecologiști care veghează și militează pentru protejarea naturii (a florei și faunei) și colectarea deșeurilor. Din toamnă, comuna Cefa face parte din Asociația comunelor de frontieră din Bihor – reprezentată de primăria Borș - , care a câștigat un proiect Phare C.B.C. Proiectul urmărește editarea unei broșuri în care să fie prezentată fiecare comună a asociației, și derularea de activități între elevii acestor localități pentru o mai bună cunoaștere a moștenirii culturale din zonă, obiceiuri și tradiții, frumuseți și bogății naturale, realizări și perspective. O primă acțiune s-a și desfășurat recent – un concurs interactiv între echipajele a peste 20 de școli din cadrul asociației și trei școli din Ungaria. La capitolul prezentarea emblematică a localității echipajul din Cefa a impresionat cu un peisaj natural din zonă (două rațe sălbatice împăiate, una în zbor, iar cealaltă pe apă, o știucă la vânat insecte, mult stuf, trestie și papură, toate într-un colaj de mare efect) și o planșă cu poze (diferite păsări și lebede pe lacul Cefa – reprezentând biodiversitatea din zonă). Echipajul din Inand a prezentat obiecte tradiționale și populare din zonă, precum și obiceiuri din părțile locului.
Cu concursul maestrului coregraf Florica Negrău (a cărei carte de vizită o reprezintă titratul ansamblu „Florile Bihorului”), la Cefa s-a înființat ansamblul de dansuri populare „Datina”, alcătuit din elevi de la școlile din Cefa și Inand. Prima ieșire pe scenă a ansamblului a însemnat și un prim succes înregistrat în palmaresul echipei – locul III, obținut la Festivalul interjudețean de dansuri populare, organizat de 1 Iunie 2007, pe scena Teatrului de Stat  din Oradea, cu participarea a șapte formații din Bihor și două din județele Arad și Satu Mare.
Tot de Ziua copilului, în comuna Cefa se organizează, anual, Cupa1Iunie pentru copiii grădinițelor și școlilor din comună. La ediția din 2007, au participat și elevi din comuna Geszt (din Ungaria), localitate înfrățită cu Cefa. Fotbaliștii din Cefa au fost la înălțime.
În anul școlar trecut, elevii din Cefa s-au evidențiat și la olimpiadele școlare (olimpiadele cunoașterii, olimpiadele de matematică și română). E multă infuzie de tinerețe în colectivul de cadre didactice - Ioana Odeta Marina, Alexandru Porumb, Cristina Rotar – Prodan, Anca Martin sunt cadre tinere, calificate, primele trei fiind localnice (chiar fii ai satului).
Joi (1 noiembrie 2007), când ne-am aflat în vizită la Școala cu clasele I-VIII Cefa, am ținut să-i pozăm pe elevii care fac cinste acestei școli, indiferent că sunt olimpici, ecologiști, membri ai ansamblului „Datina” ori dansatori care aspiră la un loc în ansamblu, fotbaliști sau pur și simplu premianți ai claselor, așa cum sunt: Paula Hibascko, Florica Varga, Toth Alexandru, Aurelia Banfi , Ionuț Filip, Toth Csaba, Flavius Marușca, Ema Dodu și Hatala Attila (din clasa a V-a), Pall Daniela (9,96), Robert Miheș, Toth Tony, Toth Alexandra, Anamaria Danciar și Bogdan Fechete  (din a VI-a), Denisa Mariana Danciar, Codruța Raluca Pop și Paula Bărnău (toate premiul I, cu 9,70), Florin Dumitru Macra și Mirela Denisa Danciu (din a VII-a), Beniamin Meze, Emanuela Micula și Bogdan Petrila (din clasa a VIII-a).
Ovidiu DAN   
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Învățământul constituie o prioritate!

Trimite email
miercuri, 17 aprilie 2024, 01:07:36 Ora de vară a Europei de Est