Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozion internațional de comunicări științifice (ed. IV)

Între 17 și 21 oct., la Șc. P.A.P.F. „Av. Iancu”

Simpozion internațional de comunicări științifice (ed. IV)

În perioada 17 – 21 octombrie 2011 în cadrul Școlii de Pregătire a Agenților de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea s-a desfășurat cea de-a IV-a ediție a simpozionului internațional de comunicări științifice cu tema „Dezvoltarea de alternative metodologice și de conținut în vederea implementării unei proceduri de selecție a cadrelor didactice din instituțiile de învățământ polițienesc”.

Participanții la această ediție a simpozionului au fost: din partea M.A.I. - dl comisar-șef de poliție Costel Blidaru – DGMRU; din partea I.G.P.F.- dl chestor de poliție Vasile Gușatu – directorul DRU; delegația Centrului de Formare și Perfecționare a Poliției Federale Germane – Eschwege (Germania), formată din: Benecke Wolf - directorul adjunct pentru învățământ, Ephk Dietmar Wolf - șeful Acordului de parteneriat cu școala noastră; delegația Aeroportului internațional din Frankfurt – Germania, formată din:
Leiter Dieter Spacek - director adjunct al  Aeroportului; delegația Școlii Medii de Ordine Publică din Miskolc (R. Ungară), formată din: dl Lövey Laszlo - director adjunct pentru învățământ, dna Szarka Jánosné – specialist asigurarea calității; din partea Școlii Medii de Ordine Publică din Szeged (R.U.), formată din: dna Anita Nagy - profesor în cadrul școlii, maior dr. Ferenc Koczó - profesor în cadrul școlii; delegația Academiei Serviciului Național Grăniceresc al Ucrainei „Boghdan Khmelnitsky” (Ucraina), formată din: colonel Olexandr Didenko - doctor of pedagogic sciences, maior Andrii Balendr – Ph.D., senior instructor of; delegația Centrului de Pregătire de Bază a Poliției din Sremska Kamenica  – Serbia, formată din: Miroslav Mijailoviæ - deputy principal, police counsellor, ®elimir Mrdalj - assistant principal, police counsellor, Radojica Zekiæ - chief of the department for psychological prevention, Sanja Antiæ - chief of the group for foreign languages, independent police inspector; delegația Colegiului Național de Grăniceri din Ungheni (Republica Moldova), formată din: locotenent Valeriu Primac - directorul Colegiului, maior Petic Gheorghe - șef catedră/profesor al catedrei disciplinelor fundamentale; delegația Institutului de Studii pentru Ordine Publică din București, formată din: comisar-șef de poliție Aurelia Iana – șef catedră, comisar-șef de poliție Aurelia Moțoc, comisar-șef de poliție Costel Dumitrescu, subinspector de poliție Cătălin Puț; din partea Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, comisar-șef dr. Dumitrescu Costel – lector universitar; din partea Școlii de Perfecționare a Cadrelor Poliției de Frontieră Orșova: comisar-șef de poliție Anghel Pampu - șeful catedrei de pregătire specifică; din partea Școlii de Formare Inițială și Continuă a Personalului din Iași: comisar-șef de poliție Nicolae Robu - șeful catedrei de pregătire specifică; din partea Școlii de Pregătire a Agenților de Poliție „Septimiu Mureșan” din Cluj-Napoca: comisar-șef de poliție Laurențiu Stoica – directorul școlii; din partea Școlii Militare de Subofițeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” din Drăgășani - locotenent colonel Alin Stancu; din partea Centrului de Formare Inițială și Continuă al  Ministerului Administrației și Internelor din Orăștie – comisar-șef de poliție Marius Moș – șef catedră de ordine și siguranță publică; din partea Școlii de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” din Boldești, locotenent colonel Radu Mihail – consilier juridic, precum și maior Alin Dobre – șef birou învățământ; din partea Școlii de Subofițeri Jandarmi din Fălticeni, locotenent-colonel Doru Suliman – șef catedră tactica jandarmeriei; din partea Corpului Național al Polițiștilor, comisar-șef de poliție Constantin Asofronie – vicepreședinte al CNP.
Delegația Școlii de Pregătire a Agenților de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea implicată în organizarea acestui simpozion a fost condusă de echipa managerială: comisar-șef Ovidiu Stanciu – director, comisar-șef Ionel Hotnoga – director adjunct învățământ, comisar-șef  Cora Liviu – șef catedră de limbi străine și științe socio-umane, comisar de poliție Ioan Micheș, compartiment resurse umane, comisar de poliție Mihaela David – ofițer psiholog, comisar-șef de poliție Ioana Bordeianu, profesor de limba engleză, comisar-șef de poliție Maria Bilan, profesor de limba rusă și ucraineană, comisar de poliție Etelka-Tunde Kiss, profesor de limba franceză și maghiară, inspector principal de poliție Adriana Cojan, profesor de limba germană.
Pe lângă aceștia, alți zece ofițeri din cadrul școlii au fost implicați în diferite activități care au asigurat buna desfășurare a simpozionului: comisar-șef de poliție Florin Opriș, director adjunct pentru logistică, comisar-șef de poliție Vasile Domuț, șef catedră pregătire specifică, comisar-șef de poliție Cornel Boiț, șef catedră pregătire juridică, comisar-șef de poliție Bogdan Crețu, șef catedră ordine publică, comisar-șef de poliție Ciprian Varadi, șef birou învățământ, comisar de poliție Marius Cura, compartiment relații internaționale, comisar de poliție Dan Zăpodeanu, șeful Acordului de parteneriat cu școala din Miskolc, comisar-șef de poliție Antoniu Lung, șef compartiment asigurare tehnico-materială, subcomisar de poliție Daniela Mateaș, ofițer specialist compartimentul achiziții, comisar de poliție Cristinel Anton, ofițer specialist în compartimentul asigurare tehnico-materială.
Simpozionul a abordat problematica instructorilor militari de ordine publică și siguranță publică din cadrul instituțiilor de învățământ proprii, au fost analizate asemănările și deosebirile dintre procedurile specifice de recrutare și selecționare a personalului didactic polițienesc din Uniunea Europeană și posibilitatea adoptării acestora în vederea creării unei metodologii comune pe baza experienței acumulate, metodologie care să corespundă necesităților de pregătire a polițiștilor Uniunii Europene. De asemenea, au fost stabilite unele asemănări și deosebiri între sistemele din U.E., dar și posibilitatea transferului ulterior al experienței acumulate în activitatea desfășurată la Oradea. De la o ediție la alta, reprezentarea la acest important simpozion este tot mai numeroasă și calitativă (la actuala ediție au fost prezente 19 delegații față de 18 în 2010 și 6 în 2009), reflectând interesul participanților, spunem noi, dar și calitatea lucrărilor prezentate.
În cele cinci zile de simpozion, reprezentanții instituțiilor de învățământ de ordine publică din țară și străinătate au susținut comunicate și expuneri în cadrul tematicii fixate. Totodată, manifestarea internațională pe care am organizat-o și găzduit-o s-a constituit într-o nouă ocazie pentru cunoașterea reciprocă a personalului implicat, precum și un nou prilej de stabilire a unor contacte și relații profesionale. (Eugen MICHEȘ)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:34:19 Ora de vară a Europei de Est